26.01.2011

Sivs Ting

Sivs ting er Sivs ting. Det som er mitt er mitt!
Jeg har alltid villet ha tingene mine for meg selv.
Slik har det alltid vært og slik vil det nok også forbli.


















Dette er ikke akkurat mine ting. Det er weheartit.com sitt...

På barneskolen var pennalet mitt forbudt område for alle andre enn meg selv.
Klær har jeg heller aldri vært overbegeistret for å låne bort som ung.
Blader bar sett ulest ut etter å ha vært gjennom mitt røntgensyn, mens bøker har jeg uvillig lånt bort.
Kall meg gjerne enn gjerrigknark og send meg til Skottland!
Materialist heter det vel når man har tingene sine kjært...
Som deler av min eiendel har jeg lyst til å ta vare på tingene mine!
Og som den overbeskyttende personen jeg er har det ikke vært lett å låne bort barna mine til andre...

ps. Excelsior skrev noe nyyyydelig om meg på bloggen sin i går. Takk, du er flott!

Hvordan er forholdet mellom deg og tingene dine?

Siv

xxx

10 kommentarer:

  1. æ kan låne bort tingan mine ogsånt, men blir utrolig sur hvis æ ikke får dem tilbake igjen når æ spørr, å må gå å mase på dem for å få dem til å gje tingan tilbake!

    SvarSlett
  2. Hmm, det kommer veldig an på. Jeg knytter meg veldig lett til ting, og syntes det er omtrent umulig å skulle kaste noe! Egentlig ganske irriterende, for det blir så fullt hos meg hele tiden her hjemme. Det meste går greit å låne bort, men de tingene som betyr mest liker jeg jo best å ha kontroll over da, sånn at jeg vet at ikke noe blir ødelagt for eksempel :) Men har vanligvis ikke noe problem med å låne bort ting, er jo koselig å kunne hjelpe litt også da tenker jeg! Hehe :)

    SvarSlett
  3. Så lenge folk spør FØRST og ikke ødelegger tingene mine kan de godt låne dem. Men tar de bare noe og/eller ødelegger, da blir jeg grim.

    SvarSlett
  4. Jeg blir altfor glad i tingene mine. *host* iPhone.. *host* :P

    Enkelte ting er selv redd for å bruke, fordi jeg er så redd for å søle noe på det eller ødelegge det. Men til slutt så pleier jeg (som regel xD) å innse at hvis jeg ikke skal bruke det, så er det ingen vits i at jeg har det :P
    Men det er faktisk enkelte ting som ingen andre får låne. Har så vidt hjerte til å røre det selv, og da har jeg lett for å miste tilliten til andre mennesker, haha :P

    xxx

    SvarSlett
  5. jeg låner bort sånne skoleting til folk og sånt, men når det kommer til CD'er, filmer, klær osv.. er jeg usikker, hahaha :p

    SvarSlett
  6. Jeg er glad i mange av tingene mine, men jeg låner gledelig bort, men mindre det er noe jeg er VELDIG redd for :)

    SvarSlett
  7. Jeg låner bort alt jeg :P Venninnene mine har kjoler, sko, gensere som er mine :P

    SvarSlett
  8. jeg kan låne bort hva som helst til venner jeg veit jeg kan stole på, og som leverer det tilbake igjen :) Ellers er ikke det å låne bort ting det beste jeg vet om i verden x)

    SvarSlett