08.01.2011

Et liv uten McFly?

Mange skjønner ikke denne intense besettelsen av McFly.
"De er jo bare et boyband og de burde da ikke trenge så store deler av livet ditt".
Jeg ser ikke hvordan jeg ville vært uten dem... De har forandret meg på mange måter.




















Første gang jeg var borti dem var i filmen Just My Luck.
De spilte seg selv, og jeg syntes de virket laid-back. Dessuten likte jeg musikken deres.
Jeg var på utkikk etter et perfekt band å like på den tida, om jeg ikke husker feil.
Google og youtube ble mine beste venner. Jeg søkte dem opp som en ekte stalker.
Så fikk jeg Granma til å sende over "McFlys Greatest Hits", og jeg digget alle sangene på plata. Jeg registrerte meg på første internettforum i mitt liv som også inneholdt bare McFlyfans.
Engelsken min ble intensivt forbedret
ved å snakke engelsk med alle.
Etter dette har jeg en veldig streng vane med å betale for all McFlymusikk.
Jeg kjøper også alle cd'ene og dvd'ene deres.

Gitar'skillsene' mine legger jeg på McFly. Jeg kunne bare noen enkle grep før jeg kjente McFly.
Etter McFly ble jeg skikkelig interessert i musikk og gitar, mange hakk mer en før McFly.
Jeg brydde meg også mindre om hva andre mente, og heller tatt i betraktning mine egne verdier.
McFly inspirerer meg i det daglige liv, og gir meg høydepunkter og gleder å se fram til.
Uten dem, hadde jeg ikke vært den samme, men på hvilke måter er vanskelig å si. Valgene du tar i livet gjør deg til den du er, og som en ihugga McFlyer er jeg den Siv jeg er.

Hva har gjort deg til den du er i dag?

Siv
xxx

7 kommentarer:

  1. McFLY er ikke bare et boyband, men det bestebeste bandet i verden! synes jeg da.. :p det er mcfly som har gjort meg til en person der jeg kan være meg selv, og få et annerledes musikksmak, og det er faktisk dem som har fått meg til å snakke litt britisk etter å ha sett intervjuer og tullevideoer av dem :p MCFLY <3
    // jean rose

    SvarSlett
  2. Ååh, uten McFly er jeg sikker på at jeg hadde vært livløs. Ikke sånn livløs-livløs, men.. Livløs.

    Musikken har hjulpet meg ufattelig mye og det var ikke vanskeligere enn å gå på YouTube å søke opp ett eller annet med dem hvis jeg var trist og lei.

    All hail McFly, sier jeg bare! :D *bøyer seg i støvet*

    xxx

    SvarSlett
  3. Jeg har ærlig talt aldri hørt om McFly, bortsett når jeg leser bloggen din. Er de store, liksom? Haha, nå følte jeg meg som bestemora mi.

    SvarSlett
  4. Synes det e bra at du e så stor fan av dem som du e! Spesielt bra e at du har "lært" masse fra dem! Sånn som gitarspillinga ogsånt! For du e jo flink å sønge ogsånt :) æ har i alle fall likt dem videoan du har lagt ut ^^

    Æ har ingen spesielle band som æ e så storfan av, så kan ikke sei at nån band har gjort mæ til den æ e nu. Men mamma har gjort masse for mæ opp igjønna åran, lært mæ ka som e rett og galt ogsånt. Æ e ganske lik ho på fleire måta da.. og æ trur nok ho e den som har gjort mest med den æ e idag, ja :)

    SvarSlett
  5. Jeg har ikke noe band eller artist som har påvirket livet mitt noe nevneverdig, så jeg kan ikke direkte sette meg inn i det du føler for dem. Det jeg derimot har forståelse for er at av og til i livet møter vi på noe eller noen som påvirker oss og hjelper oss med å utvikle oss, og det er en bra ting. Den jeg er i dag skyldes ting jeg har opplevd, både gode og dårlige. Det skyldes venner, ekskjærester, kjæreste og familie og hvordan de har påvirket meg. Og kanskje noen bøker, når jeg tenker meg om.

    Jeg synes det er bra at du har noe som er viktig i livet ditt og som hjelper deg til å utvikle deg. At du har fått forbedret engelskkunnskaper og gitarferdigheter er jo supert! :)

    SvarSlett
  6. Det er nok mange ting som har gjort meg til den jeg er i dag, venner, opplevelser, erfaringer. Men også så klart McFly! og musikk generelt.

    og det er så gøy å lese om hvordan andre folk hørte om McFly! :D Da Just My Luck kom ut hadde jeg allerede likt McFly en stund så jeg så filmen bare pga de var med i den. hehe :)

    SvarSlett
  7. Ej kjente mej igjen 100% i dei fire siste fire setningane:')

    Ej hadde ikkje vore den personen ej e idag hadde d ikkje vore for McFly. Ej ha ikkje hørt på den musikken ej gjer, og ej hadde hatt mykje mindre sjøltillit. Dei he inspirert mej på alle mulige måta. Engelsken min, og min elsk for England he økt betraktelig mykje. Ej trur at hadde d ikkje vore for McFly, so ha ej vore på wreck bottom akkurat no.. Can't live without them when you've first "met" them.

    Ej hørte fyst om McFly hausten 2006. Huska d kjempe godt: Venninda mi sa ej måtte sjekke ut en song(obviously) på youtube fordi der va en sann "utruli søt gut" som ho va sikker på ej kom til å sikle etter. Ditte viste sej då å vere Danny Jones. After that, I've been all over McFly, Harry i teten, hehe:) x

    SvarSlett