27.01.2011

Den Perfekte Meg

"Du er ikke perfekt før du ser det dårlige i deg selv".
Ingen mennesker er helt gode, akkurat som at ingen mennesker er helt onde.
Jeg vil forklare hvorfor ikke JEG er perfekt.































weheartit.com


Alle har sine onder. Jeg er ganske egoistisk.
Tingene mine er mine ting, og jeg tenker som regel først og fremst på meg selv.
Jeg kan derimot ikke si jeg er så veldig flau over denne innrømmelsen.
Det skal ikke bli mote å være egoistisk, over mitt lik, men det er menneskelig å tenke på seg selv.
"Den sterkestes rett" sa darwin, og mente at den sterkeste i naturen overlever.
Man må tenke på seg selv; slike sider kommer som regel opp i nødssituasjoner.
Jeg har mine uvaner også, når jeg nå snakker om å være uperfekt.
Baksnakking er noe jeg prøver å ta avstand fra, men når det er noe som irriterer noe grenseløst, men som er for fillete til å lage masse styr av ved å konfrontere en person, da er det lettere å klage til noen andre for så å glemme saken.
Men så har det seg slik at jeg er langsint og er en hard forgiver... Der hadde vi enda en ulempe!
Jeg slenger ikke rundt meg med tilgivelser. Den som vil ha det må fortjene det.
Med ei unnskyldning kommer man langt! Det var dagens formaning.
Nå har jeg sett det dårlige i meg selv og konstanterer at jeg herved er perrrrfekt ;))

Hva slags ulemper har du?

Siv
xxx

4 kommentarer:

  1. Mine ulemper...hmm...
    tror ikke æ har noen :o
    neida xD
    Æ e utrolig lat. Det e nesten skremmende!
    Kjenner mæ også igjen i det med baksnakkinga. Liker ikke å gjøre det, men når nokka irritere mæ sykt, må æ bare få det ut.
    Æ e heller ikke så flink til å sei fra. Sitter heller å irritere mæ inni meg, istedet for bare å si det rett ut.
    Å æ har fått høre æ e overlegen, men det e fordi æ e sjenert. Men at æ noen ganga tenker æ e bedre enn andre, det hender. (a)

    SvarSlett
  2. Hehe, det er den rette innstillingen det Siv! :D

    Hm, vel.. Jeg har "trustissues" hvis man kan kalle det det. Veldig sjeldent jeg forteller ting til familie og venner som har vært en del av livet mitt i 10 år liksom..
    Jeg er ikke spesielt langsint, men er VELDIG sta. Det får meg ofte i trøbbel.. :p
    Liker ikke baksnakking jeg heller, men som du sier, er mye lettere å få ut frustrasjonen til noen som ikke lager et stort oppstyr av det.

    Jeg er den type Rema 1000-jenta, det enkle er ofte det beste!
    ..eller som i mine fleste situasjoner, ikke det beste :p

    xxx

    SvarSlett
  3. hmm vel. jeg liker å tro at jeg ikke er egoistisk men er nok det innimellom for det. hva mer mon tro.. jeg blir litt masete innimellom har jeg hørt. og er også som dere andre sier. ikke glad i baksnakking, men gjør det innimellom for det. jeg blir også veldig fort rastløs.. og tja. det var alt jeg kom på for øyeblikket men er nok masse mer :P

    SvarSlett
  4. Jeg er også ganske egoistisk har jeg funnet ut.
    Jeg baksnakker også, selv om er jeg helt imot det, men som du selv sier så føles det unødvendig å konfrontere noen med en liten filleting som egentlig ikke betyr noe. Jeg er også langsint og bærer ofte nag. Derimot så hater jeg å være uvenner med noen, og hvis det innebærer at jeg må være den første til å si unnskyld for å bli venner igjen, så gjør jeg det selv om jeg kanskje mener den andre personen burde sagt unnskyld først. For alt jeg vet kan det jo hende at den andre personen føler at jeg har behandlet dem urettferdig. Så da sier jeg unnskyld og forklarer hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde (hvis jeg har gjort noe da), og så forklarer jeg dem at de såret meg og som regel fører det til at den andre personen sier unnskyld og så er vi alle venner ;D hehe

    SvarSlett