16.11.2011

The World is mean

Dere, verden er ikke alltid en god plass å bo på. Greit nok at vi er heldige som får oppleve kjærlighet, men verden består ikke bare av rosa skyer og hvite enhjørninger. Desverre. Ja, det finnes gode mennesker, men de aller fleste er så egoistiske at de ikke bryr seg om andre enn seg selv. Og da kan grensa til ondskap være hårfin.

day 105/365 Fishing for compliments

Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke klarer å gi andre et kompliment. Man blir større selv av å prise andre. Hvorfor finnes det så mange som må skule på sine venner i stedet for å unne dem noe stort? Noen folk tenker så materialistisk at de glemmer alle de fine følelsene man kan oppleve av å være et godt menneske. Smile litt, gjøre noen en liten, god gjerning. Om du gjør andre en tjeneste kan det også hende at de gir deg en tjeneste når du virkelig trenger det. Og trenger du aldri en hjelpende hånd, kan det være en god følelse å vite at du kan ha gjort dagen mye lysere for et annet menneske. Bare det å vise at en bryr seg kan gjøre ting bedre. Når du står igjen som den eneste personen på jorda, hva skal du med tusenvis av kjoler og mobiltelefoner? Ikke engang penger kommer deg til gode annet enn som pynt.

Abstract Background Lines

Jeg har ikke opplevd personlige historier i dag, bare så det er avklart. Men jeg observerer litt av hvert, både når munnen serverer historier og når tankene ser ut til å ha tatt en pause. Om det noen gang virker som om hjernen min har stoppa i et sekund, så er det en illusjon. Tankene spinner alltid i dette hodet, og jeg måtte dele noen av de med dere i dag, for utvalgte får det til å bli formørkelse i den jordlige kroppen min. Jeg er ikke noen engel selv, men jeg prøver da å tenke litt på andre også i blant. Til slutt kan jeg nevne at livet er fint. Sånn egentlig. Og dere er de fineste i av alle!! Irritasjonen har ebbet litt ut. Klemzzzz fra

Siv
xxx

/Bildene er linket

28 kommentarer:

  1. SV: Jeg liker den også ;) Første gang jeg var innom den når jeg fikk tips fra en leser, men virkelig verdt en plass på listen :D

    SvarSlett
  2. Skulle ønske at fleire tok vare på kvarandre.
    Eg skulle ha vore flinkare, men på same tid har eg på ein måte vore flink.

    SV: eg tvilar at han kom tilbake for å betale. Håpar at karma oppsøker han ;)

    SvarSlett
  3. Herlig innlegg og er utrolig enig med deg! Må si du virker som et veldig klokt menneske :)

    SvarSlett
  4. jeg er så enig med deg, utrolig bra innlegg siv!

    SvarSlett
  5. Enig med deg der gitt! Man bør gi og ikke bare ta hele tiden! Komplimenter koster ingen penger :)

    SvarSlett
  6. Enig med deg:) Skulle ønske flere kunne tenke på andre enn seg selv. Om mange gutter også kan være slik, tror jeg nok vi jenter ligger langt føre der. I stede for å gi jenter komplimenter er vi flinke til å baksnakke og snakke stygt om dem. Jeg har opplevd en del av det, om jeg selv aldri kunne greid å være så ond mot ett annet menneske. I lengden får jeg bare dårlig samvitighet av å være slik, derfor kunne jeg aldri være en slik type person. Jeg mener det er viktig å være positiv og gi folk komplimenter. Derfor velger jeg å gjøre det:)

    SvarSlett
  7. Så fint skrevet, og ikke minst veldig sant. <3

    SvarSlett
  8. Off, ja men i slike øyeblikk er det jo akkurat derfor man har blogg! For å få ut litt frustrasjon!!

    SvarSlett
  9. Du har så rett, så rett. Personlig så tenker jeg alltid på andre før jeg tenker på meg selv. Er det noen som trenger meg så er jeg der. Komplimenter gir jeg nesten daglig. Det er ofte kommentarer som at vedkommende har på seg en fin genser. Men det er uansett små ting som jeg vet selv at jeg setter pris på. Men for all del. Jeg kan nok bli bedre til det også.

    SvarSlett
  10. Dette var en fin tekst, Siv :) Og jeg er enig, livet er egentlig ganske fint. Sånn egentlig. :)

    SvarSlett
  11. Husk at alle går igjennom dette til ulike tider i livet. Noen lærer første gang og glemmer aldri å være takknemlig, andre må ha det inn med t-skjeer gang på gang, og noen, de må ha det inn med en slegge.. ;)

    SvarSlett
  12. Fantastisk godt innlegg. Er så enig! klem <3

    SvarSlett
  13. Det er sant. Mange bryr seg bare om seg selv. Veldig synd. Vi må bli flinkere til å ta vare på hverandre! :)

    SvarSlett
  14. Du skriver så bra i alle innleggene dine!

    SvarSlett
  15. Det kommer aldri noe inn i en lukket hånd.
    Men en åpen og utstrakt hånd får mange gleder.

    Ha en fin kveld :-)

    SvarSlett
  16. Du har vakre og stemningsfulle bilder, Siv.

    Det du gir oppmerksomhet, vokser. Det gjelder også det fine du opplever og observerer. Gi det plass :-)

    SvarSlett
  17. Bra innlegg!:) Du får virkelig satt ord på ting:)

    SV;hehe,kjenner meg igjen der. kommer nok til å le,gråte og få goosebumps :) hehe.

    SvarSlett
  18. Du skriver så bra! Sant det du skriver, vi nordmenn er litt beskjedne av oss.. Merker det når man er i andre land, man får ofte tilbakemeldinger og fine ord helt uten videre. Det er så koselig!

    SvarSlett
  19. Du skriver så bra, Siv!! Og har alltid gode poeng og meiningar som endar med positiv innstilling. Eg blir glad av sånnt! <3

    SvarSlett
  20. Hva er det som får folk til å oppføre seg slemt? Eier de ikke samvittighet?! :S

    SvarSlett
  21. Vi må lære å ta bedre vare på hverandre, hive ut komplimenter og bare nyte livet. Det finnes mye annet å klage på enn at de ikke hadde den kjolen i small f.eks. Føler vi nordmenn er så beskjedne av oss. Vi burde egentlig smile til hverandre på gatene, tenk hvor koselig det ville vært da? Jeg gikk en gang bort til ei jente å sa hun hadde fine sko, hun så bare rart på meg..
    Men jeg liker det du har skrevet!

    //skal innrømme at jeg ryddet litt unna akkurat når jeg tok bildene! haha. Også i gangen står det fem poser med pant, meeeen klarte å ikke få det med på bildet :p

    SvarSlett
  22. Du skriver bra! :-) helt enig med deg!

    SvarSlett
  23. ganske enig... bra skrevet.
    (tusen takk for kommentar! :D setter pris på det! )

    SvarSlett
  24. Så enig!!! Verden hadde vært så mye gøyere hvis folk satt pris på andres lykke, hvis vi ønsket hverandre godt og hyllet hverandre i stede for å gjøre alt til en teit konkurranse o.l.

    SvarSlett
  25. jeg er absolutt enig med deg,
    og jeg vet med meg selv at alt d du skriver om i dette innlegget er den måten jeg ønsker å prøver å leve etter..

    jeg kjøpte kinderegg til roomien min forrige helg, så fikk jeg sjokolade tilbake også :D d var sweet.

    men noen ganger, noen mennesker som bare tar av deg og aldri gir, man blir så sliten.. så nedtrykt.. men man må jo heller ikke gi opp håpet, for d er jo noe godt i alle, og alle fortjener jo en sjanse til..

    det er en fin grense på det å gi og ta egentlig.
    jeg har opplevd å alltid gi.. d tærer.. av og til.. og absolutt ikke hele tiden har man jo lov å gjøre noe kun for en selv og ingen andre..
    for det å alltid skulle glede seg over andres vel og ve og aldri kunne få dele sin egen glede kan gjøre så uendelig mye mer vondt enn den vonde klumpen man kaller sjalusi.

    SvarSlett
  26. Takk for kommentaren:) - og i lige måte.

    Tror det var Voltaire som sa noe sånt 'Appreciation is a wonderful thing: It makes what is excellent in others belong to us as well' eller noe. Hehe

    SvarSlett
  27. Enig med du!
    Det er en god følelse når noens ansikt lyser opp fordi du har sagt eller gjort noe bra, noe de kanskje aldri trodde skulle skje.
    Det er så viktig å stille opp for hverandre, uansett hva det er, stort eller lite. Det å vise at man bryr seg ER viktig! :)

    Ikke alltid like enkelt å huske på hvis man har sin egen interne "krise", men bedre å gjøre det én gang enn aldri spør du meg! :)

    SvarSlett