09.11.2011

All I want for x-mas...

Jeg har det aller meste jeg trenger, og siden det uansett ikke lønner seg å ønske seg fred og verdensharmoni, tenkte jeg å skrive ei litt annerledes liste nå i "førjuls-tidene". Folk gir generelt alt for mange ting i gaver som senere aldri blir brukt, og dette har jeg alltid irritert meg over. Så, ting jeg ikke ønsker meg i år:

- Sminke, sminke, sminke.
- Gelégodis
- Jewelry og annet nikkel
- Neglelakk (så fremst det ikke er en sånn)
- Bokser
- Hybel-ting
- Deodoranter
- Hårspray/voks
- Andre typiske jente-ting
























De tingene som folk "alltid trenger" kjøper jeg selv, for jeg vet hva jeg vil ha. Dessuten bruker jeg ikke så mange forskjellige ting. Jeg spiser ikke døde dyrs knokler, smykker har jeg nok av i massevis (dessuten bruker jeg bare ett), neglelakk bruker jeg generelt ikke, bokser tar for mye plass, jeg skal bo hjemme i enda noen år, deodorant er jeg kresen på og hårprodukter bruker jeg ikke. Om dere vil gi meg julegave og støtte en god sak samtidig; kjøp ei geit, en sparegris eller et oliventre, en kylling til ei fattig kvinne, trygghet for barn, eller bare doner litt penger til en organisasjon dere foretrekker. SOS-barnebyer, Redd Barna, Norsk Folkehjelp eller Røde Kors. Men jeg må jo nesten få vite om det om det er en julegave til meg! Ps. send gjerne en KinderMaxi i julekortet til meg i år! (Eller, om dere bor i Storbritannia, så elsker jeg Breakaway!)

Hva ønsker dere dere ikke?

Siv

xxx

/Bildet er linket, selv om jeg redigerte litt på det...

33 kommentarer:

  1. Vet egentlig ikke, jeg ønsker meg ikke slips, ikke godteri, ikke ting som jeg har nok av . . .

    SvarSlett
  2. hahahaha :D ehm, æ ønske mæ ikkje godteri, æ ønske mæ ikkje klea - kjøp heller gavekort så æ får de æ like, æ ønske mæ ikkje smykka ogsånt - har alt førr masse fra før... kommer ikkje på meire x)

    SvarSlett
  3. Eg ønsker meg IKKJE sminke og ting eg ikkje har veldig brukt for. Eg ønsker meg generelt ofte pengar sånn at eg kan 'spare til den og den turen eg skal på'. I år gjer eg det same. Men det gjer ingenting, sjølv om nokon tykkjer det er kjedeleg med pengar, så lenge eg ikkje får femhundre smånips som samlar støv.

    SvarSlett
  4. Hehe, morsom liste! :)
    Man får alltid sånne julegaver man ikke trenger, og det er litt kjedelig. Jeg vil ikke ha sånne Body Shop såper. Begynner å få et helt lager her. Heller ikke H&M sminke og annet pjall....

    SvarSlett
  5. alt som sto på de ikkje ønskelista, e d som står på mi ønskelista :D

    SvarSlett
  6. Hehe. :) Artig form for ønskeliste da, men det hørtes jo smart ut å skrive ønskeliste med den vrien om man ikke vet helt hva man ønsker seg, men vet hva man ikke ønsker seg. :D

    Vet helt ærlig ikke hva jeg ikke ønsker meg jeg, hehe. :P Prøver bare å finne ting jeg ønsker meg å fokuserer derfor ikke på hva jeg ikke ønsker meg. ;)

    Sv. Så flott at du også leser "House of Night" og liker serien. :)

    SvarSlett
  7. Fin liste. Men NOE ønsker du deg vel til DEG? :)

    SvarSlett
  8. hmhm, ønsker meg ikke? Må vel bli shampo/balsam/såpe opplegget jeg bruker å få.. Fint det altså, men slikt kan jeg kjøpe sjøl! :)

    SvarSlett
  9. Eg ønsker meg ikkje sminke og ting eg ikkje trenger.

    SvarSlett
  10. Har vel ikke akkurat tenkt over hva jeg ikke ønsker :p Men heller ikke noe særlig på hva jeg ønsker meg heller...

    Sv; Hehe, ja merkelig at jeg fikk to samme dagen :p Og man blir i bedre humør :)

    SvarSlett
  11. vet ikke helt hva jeg ønsker meg, og jeg har bursddag om too dager liksom :L <3

    SvarSlett
  12. for å si det sånn.. jeg ønsker meg heller ikke det.. jeg ønsker meg bare dyre ting jeg xD haha

    SvarSlett
  13. Så bra forslag :)

    SvarSlett
  14. Jeg føler egentlig også at jeg har alt jeg trenger:) Det eneste jeg ønsker meg til jul er å flytte, og det jeg ikke ønsker meg er at vi skal bli boende her vi bor;) Haha, rart ønske jeg har!

    SvarSlett
  15. For et bra innlegg! OG så omtenksomt av deg å ville gi gavene dine til noen andre!

    SvarSlett
  16. du skal definitivt få ei geit av meg! JEG ØNSKER MEG IKKE UNDERTØY!!! herregud, fins det noe mer kleint enn å få undertøy av ikke-nærmeste familie som bare tar en gjett på strl? omigod.

    SvarSlett
  17. Hehe den var ny, morsomt! Definitvt bra gaver du faktisk ønsker deg da!
    Jeg vet jeg ikke ønsker meg smånips, sånn som du sier! De blir bare liggende å støve!

    SvarSlett
  18. Ønsker meg IKKE ullsokker, får alltid tonnevis av besteforeldre, tanter og onkler, ha ha :P

    SvarSlett
  19. Hehe, husker jeg og mamma hadde en laaaaaang periode hvor vi ikke spiste gelegodis etter jeg fant ut hva gelatin var laget av. Vet ikke hva som skjedde med det egentlig :P

    Ønsker meg ikke shampo (sliter enda med å få brukt opp den jeg fikk i fjor), pysjamaser, pledd og gavepakninger med parfyme, deodorant og bodylotion.

    SvarSlett
  20. Hahah, det er så typisk julegaver x)

    SvarSlett
  21. Jeg har en helt lik liste som deg faktisk. Jeg vurderte å si til moren min (hun får penger fra alle i familien slik at hun kan kjøpe det hun vet jeg ønsker meg, istedet for at jeg ender opp med en rosa enhjørning eller barbie-dukke) at alt jeg ville ha var typisk geit eller en symbolsk adopsjon fra WWF. Likevel, dette er en slik "Ting jeg trenger"-jul, siden jeg flytter for meg selv til neste år. Jeg håper bare hun har vett til å bare kjøpe ting hun vet jeg trenger, og ikke masse dilldall...

    SvarSlett
  22. Dette var en ineterresant vinkling gitt! Vi har så sinnsykt mye stæsj, men likevel ønsker vi oss enda mer... Jeg skal ikke snakke SÅ høyt da, for jeg eeeelsker å få gaver og fine ting. De senere årene har jeg derimot satt mer pris på gaver og kort/brev med personlig preg:-) For noen år siden fikk jeg faktisk i julegave av ei venninne et kort der det stod at jeg hadde gitt hundre kroner til et fattig barn en plass i verden. Skal innrømme at der og da ble jeg ikke sånn over-the-top "YOOHOO" da jeg åpnet det, men når jeg tenker på det nå så er jo det en perfekt gave til oss i Norge som egentlig har alt(og mere til.)

    Og du? TUSEN TAKK for koselig kommentar. Made my day:-)

    SvarSlett
  23. hmmmm... den er vanskelig :p
    men klær i lyse/sterke farger, sko (siden jeg har altfor mange av dem) osv..

    SvarSlett
  24. klær, så fremst jeg har valgt de ut selv :) er UTROLIG kresen!

    SvarSlett
  25. SV: Håper du tar en ny tur innom søte Siv.. En blogg det er verdt å besøke :D

    SvarSlett
  26. hmm. jeg ønsker meg ikke mye rart.. jeg har det jeg trenger! har allerede gitt meg selv en gave og det var et nytt fadderbarn <3

    SvarSlett
  27. Hva jeg ikke ønsker meg? jeg vet ikke, synes det er vanskelig nok å si hva jeg ønsker meg. Jeg tror det må være sminke, hender en sjelden gang jeg får det i julegave. Fint det for de jentene som bruker det, mens for meg derimot som ikke bruker noe sånt noe er det bortkastet. Når det gjelder shampo, krem og slike ting. Synes jeg det er helt greit å få det, kan jo egentlig aldri få nok av det mener jeg. For det er jo noe man bruker hver dag så og si. Jeg ønsker meg ikke marsipan gris, dessverre er det en eller annen som gir meg det til jul hvert år. Det er fint for all del, men ikke til meg som har migrene. Marsipan og migrene går ikke helt sammen. Til slutt må jeg si duft lys. Det blir alltid til at de blir liggenes og aldri blir brukt. Jeg tåler ikke slike lukter. Bortsett fra det får jeg som regel noe jeg synes er fint:)

    SvarSlett
  28. sv: ikke jeg som er psykisk syk, men pappan min er det.

    SvarSlett
  29. Kjempefint innlegg, Siv! Haha - når jeg bladde nedover bloggen din falt blikket mitt først på listen, og skjønte jo at det var en slags ønskeliste, men så tenkte jeg "Dette er vel ikke helt likt Siv å ønske seg?". Ga mer mening når jeg begynte fra toppen av innlegget, hihi ;)

    Men det er helt sant det du sier, man får så mye unødvendige ting til jul! Ønsker meg egentlig ikke jenteting jeg heller, for selv om jeg bruker ganske masse av det, er jeg så kresen på det at jeg helst vil kjøpe det selv. Vil ikke ha masse unødvendige ting som bare støver ned i en skuff!

    SvarSlett
  30. Det va ikje så domt å lage ei sånn lista, får åsså alltid en masse ting æ aldri bruke! :o

    SvarSlett
  31. Genialt innlegg! Jeg ønsker meg IKKE klær, det foretrekker jeg å kjøpe selv.. Vil heller ikke ha sminkekofferter med masse billigsminke i, stearinlys, smykker.. Tja, det jeg virkelig ønsker meg er penger/gavekort eller noe personlig :P

    SvarSlett
  32. Haha, ja.. I stedet for å si HVA jeg ønsker meg, så har jeg begynt å sagt ting jeg IKKE ønsker meg når folk spør. Som regel så ender de opp med å kjøpe det jeg har mer enn nok av fra før av.
    Men, inventarlisten blir jo full med årene, så det er vel ikke så rart...

    I likhet med Benedikte her, jeg ønsker meg ikke klær. Folk kjøper alltid feil størrelse og det ser som regel.. skal jeg være ærlig, helt forferdelig ut.
    Nei, slike ting skaffer man selv! Da er det bedre med gavekort hvis de absolutt skal være så sta!

    SvarSlett