17.11.2011

Kveldsaktivitet

Det er ganske typisk. Når du er i en situasjon kommer du aldri på noe smart å si. Men så, når du ligger der rolig og fredelig i senga di om kvelden for å sove, DA kommer du på replikk på replikk, på replikk. De legger seg som kjempelure should've-saids, som et smell, right in the head.

night

Jeg er vel ikke den eneste som har opplevd dette? Men det er ikke bare smarte ord og utsagn jeg kommer på i halvsøvne. En stor andel av blogginnleggene mine starter som søvnige tanker. Eller kanskje er de egentlig en del av en drøm. Ofte glemmer man sånt man tenker på i søvne, men i stedet for å legge meg ned og tenke at "dette husker jeg selvfølgelig til i morgen", så vekker jeg meg selv mentalt og skriver det ned på telefonen. På den måten har jeg fått det ut av systemet, og dessuten vet jeg at det kommer til å bli et supert innlegg. Ja, for det er jo den følelsen man alltid har på kvelden når man kommer på ting...

Siv
xxx

27 kommentarer:

  1. utrolig bra skrevet! jeg hører også replikker i søvne! Liker hvordan innleggene dine er bygd opp btw <3

    SvarSlett
  2. Skal du se den i morgen eller har du sett den og likte sexscenene? For jeg ble så utrolig skuffa over den delen altså, varte ikke noe lenge og var basic og kjedelig. Hadde forventet noe litt mer "pang" etter fire filmer.. :p

    Og haha, hjernen min funker ikke utenom på kveldstid. Er derfor jeg aldri sover, finner alltid noe å gjøre når jeg skal sove..

    SvarSlett
  3. Kjenner til det der ja. ;) Hørtes jo smart ut å skrive ned idéene du får da, men vet ikke om jeg hadde hatt gidda til å vekket meg selv for å skrive ned noe, hehe. :P

    SvarSlett
  4. der har du meg, hele tida før jeg legger meg.. lol :p

    SvarSlett
  5. Vet utrolig godt hva du mener! skjer ofte med meg..

    SvarSlett
  6. Haha! Sånn gjør jeg også. Skriver også ned masse random ting på tlf. Enten er det når jeg skal sove eller når jeg kjører buss!

    SV: Det var kjempegøy. Og Siv, du burde glede deg! Det blir epic :D

    SvarSlett
  7. Det er som jeg skulle sagt det selv! Akkurat sånn har jeg det hele tiden, spesielt det med replikkene! Herregud så mange replikker jeg har å komme med 8 timer etter at jeg skulle sagt det! Blogginnlegg også kommer i søvne, og de er 100 ganger bedre enn det lille jeg klarer å komme på dagen etterpå! Jeg må begynne å sove med skriveblokk på sengekanten:P!

    SvarSlett
  8. Kjenner meg igjen der:) Kjekt å ha et sted å få ned blogg idéer og andre tanker over på noe før søvnen visker ut det:)
    SV;Takk Siv:) Må ta vare på minnet av sola som varmet.=) hehe

    SvarSlett
  9. Årh! Akkurat sånn har jeg det også! Men i motsetning til deg, er jeg ikke flink til å skrive det ned. Seinest i natt "skrev" jeg to lange mail i hodet, når hodet for lengst hadde lagt seg på puta. Takk for tips :)

    SvarSlett
  10. Sv: Får hodepine noen ganger jeg også..

    Sånn pleier jeg også å ha det, haha! :D

    SvarSlett
  11. Du er nok definitivt ikke alene om det nei ;)

    SvarSlett
  12. jeg er altfor dårlig til å skrive ned ting, men det var et lurt tips fordi jeg har også mange tanker og ideer som burde vært husket når jeg er i ferd med å entre drømmeland.

    lurt!

    SvarSlett
  13. SV;hehe,jupp! Blogspot er tingen! Ville prøve noe annet for bokbloggen en wordpress:)

    SvarSlett
  14. Før skrev jeg ned hver eneste drøm i det øyeblikk jeg våknet, men i det siste har det vært vanskeligere å skildre dem presist nok, enda jeg prøver iherdig. Men det er nok smart å prøve å notere slike ting, så der beundrer jeg deg, altså! Og tuusen takk for alle fine ord du er så herlig å sende min vei - du er ei skikkelig flott og omtenksom jente.

    SvarSlett
  15. Haha, Så innmari smart! Jeg driver alltid og funderer på hva jeg har drømt om dagen før, og det irriterer meg stadig at jeg ikke husker det. Kanskje jeg må begynne å skrive ting ned.

    SvarSlett
  16. er mye jeg tenker på om kveldene, derfor pleier jeg som regel skrive innlegg på kvelden om det er noe jeg vil ha ut meningene mine om. :) Også venter jeg med å publisere det til morgendagen kommer :D

    SvarSlett
  17. Den der kjenner jeg til ja! Jeg er dessverre sånn at jeg tror at jeg kommer til å huske det jeg tenkte på kvelden/drømte når jeg våkner, så jeg har ikke vett nok til å skrive det ned noe sted. Det er selvsagt glemt når jeg våkner! Lærer aldri!

    SvarSlett
  18. noen ganger har jeg skikkelig inspirerte kvelder, hvor jeg kommer på så utrolig mye når jeg ligger å skal sove! Dette skjer selvfølgelig når jeg trenger søvnen min som mest, og blir litt småirritert over at tankene ikke kan stoppe. Er blitt flinkere til å ta opp iPaden som ligger vedsiden av senga, for å skrive ned ideene da :-)

    SvarSlett
  19. Husker jeg ofte satt å irriterte meg over akkurat dette da jeg var litt yngre. Heldigvis triller det meste at passende kommentarer ukontrollert ut nå (på positivt og kanskje litt negativt vis ;s), haha :)

    SvarSlett
  20. Det der er så sant!! Det finnes så mange situasjoner der jeg sier noe skikkelig teit, også kommer jeg på den bra replikken, om så bare sekunder senere. Tror jeg må lære hjernen min å jobbe raskere :P

    SvarSlett
  21. Ah, kjenner den følelsen så altfor godt. Nesten så jeg må slå meg selv med puta for at jeg ikke kom på det tidligere..

    Så, teknisk sett er det ikke MIN skyld at jeg er "treig", jeg ønsker jo så inderlig å diske opp med noe kreativt og smart der og da, men hjernen nekter. Ser du, mysteriene av hjernens feil, ikke min. Ergo - jeg er EGENTLIG smart!

    SvarSlett