27.11.2011

Lilla måned

Vi har hatt rosa måned og movember, men nå kommer den lilla måneden. Måneden der vi kan tenke litt ekstra på de som betyr noe, lage gaver og kort, høre på bjellemusikk og pynte med nisser, grønt, rødt og lilla. Litt ekstra lys er heller ikke feil. Dette er et høydepunkt i den ellers så mørke delen av året!

xmas3

angel

xmas2

Jeg liker førjula. Jeg liker romjula. Jeg liker de første dagene av nyåret. Rolig, fredelig og et snev av stress. Men etter at vi er ferdig med stresset, er det avslappings i flere dager. Rødt og grønt. Kanskje litt hvitt. Også er det så mye fint lys overalt. Første søndag i advent er fint, og vi er offisielt på vei mot jul. Om under fem uker kan vi åpne gaver fra folk som har tenkt litt ekstra på oss. Når vi går i mørket kan vi se hvor fint folk har pynta med julestjerner og adventsstaker. Nå kan jeg snart sende rundt julekort og julegaver. Åååå, så fint! Også kan dere høre på dagens sang mens dere pynter til JUL!

Siv
xxx

40 kommentarer:

  1. God fyrste søndag i advent. :)

    SvarSlett
  2. Off nu har æ vært dårlig å kommenterer!GUd kor æ gleda æ tell jula nu! Fikk nesten litt julefølelse av å lese innlegget ditt!:)

    SvarSlett
  3. Etter en overdose lilla i barndommen, holder jeg meg til hvit jul.. Leiligheten er jo perfekt til det vet du ;) Ha en fin søndag :)

    SvarSlett
  4. Denne jula bli annerledes for meg.. Ikke er jeg "uten" familien, i et annet land. Men her er det nesten ikke snø, det trenger ikke å komme snø en gang. Pluss jeg vet ikke om det blir pyntet så mye til jul osv. Heldigvis skal jeg til onkel som bor noen mil unna og feire jul :)

    SvarSlett
  5. Jula er kjempekoselig :)

    SvarSlett
  6. Gleder meg til julen, det blir utrolig koselig <3 god søndag i advent, hvis det går an å si det!

    SvarSlett
  7. Det er så koselig med jul! Jeg kunne ikke dy meg og måtte pynte med både lilla og rødt i dag. Og nå er adventsstaken kommet opp i vinduet også, så det er ikke lenge til jul nå! Guuu så jeg gleder meg! :-D

    SvarSlett
  8. Gleder meg til jul! Den koseligste tiden på året :)

    SV: Hehe. Nei, du er nok ikke alene om rotet :)

    SvarSlett
  9. Jul er koseleg, så lenge ein er i rette humøret. Rekner med at den kommer til meg når Kvinnehåndball starter igjen (er det einaste innan sport eg takle å sjå av sport :p), det har blitt ein tradisjon å sjå på det og ete klementiner/nektarin i byrjinga av desember.

    Sv: Takk takk :D

    SvarSlett
  10. Elsker alt med jula! :D

    SvarSlett
  11. Julestemning :D

    SV: Haha, ja, likte ikke helt de stemmene. :P var noe skikkelig rart med dem.. men ellers en veldig fin og bra film da!!:) jeg likte den. ^^

    SvarSlett
  12. Elsker denne tiden på året! :-D

    SvarSlett
  13. advent er kjempekos, men det hadde vært enda mer kos om jeg ikke måtte lese til eksamen daa!! :P hehe...

    // jaa, husket det ikke først - men når jeg fikk den opp på youtube så kom jeg på at jeg hadde hørt den :-D Hun var på senkveld for litt over en ukeside tror jeg :) kjempefin sang

    SvarSlett
  14. Fine detaljer! :-) Er veldig glad i jul selv, og i år skal jeg og kjæresten feire hos min familie! :-) Er hans første gang med mine tradisjoner,men han sier han gleder seg, så da satser jeg på at det blir bra :-) Er ikke så glad i denne tiden når det er slaps og storm, men om det er fast snø, litt dalende fra himmelen, kakao, kakemenn, og fine lys ute, da er jeg glad i jula :-) Så gleder jeg meg som en unge til julaften, da blir det pinnekjøtt (<3) og glasscola. Lykke! :-)

    SvarSlett
  15. Liker at du har brukt en litt anderledes overskrift enn andre! :D

    SvarSlett
  16. sooo agree! pyntet huset i dag. såå koselig :) ihihi!

    SvarSlett
  17. Gleder meg kjempe mye på jul! :D

    SvarSlett
  18. Det er så merkelig å lese hvordan andre folk ser på julen. Selv hater jeg de norske juletradisjonene med nisser, adventsstaker, rødt og grønt juggel og julesanger.

    Hva har du å si om filmene forresten?

    SvarSlett
  19. Det er så kos med advent og jul! :)

    SvarSlett
  20. Elsker at julen er i gang, ventetid innebærer jo så masse kos!

    SvarSlett
  21. Sant det, romjulen er veldig fin. I morgen skal jeg henge opp litt lys i et tre utenfor her. Det synes jeg er så kos, at de blir nok hengende helt til påske ;)

    SvarSlett
  22. for et koselig innlegg :) jeg elsker også denne tiden! jeg skal nyte den så snart jeg er ferdig med eksamene mine!

    SvarSlett
  23. Tiden før jul er uten tvil det beste, elsker at i disse dager så kommer det bare mer og mer julepynt opp!! :D

    Sv; Det skjønner jeg godt!!

    SvarSlett
  24. Juuuul <3 Jeg elsker jul. Mangler bare julestjerne i vinduet og julelys på treet, så hadde det vært ganske så perfekt. Nei vent, jeg er fri for melk. Melk er LIVET. Takk for påminnelsen om det liksom... Hehe ;)

    SvarSlett
  25. skulle virkelig ønske jeg var i julestemning.. har ikke hatt julestemning siden jeg kanskje var 15,16 år :/

    SvarSlett
  26. eg e ennå ikje komt i julastemning, men eg glede meg sykt te jul, sko ønska snøen kom snart ;)

    / tusen tusen takk!

    SvarSlett
  27. Søte bilder :-) koselig med jul!

    SvarSlett
  28. Jul er så herlig :D Gleder meg til såå mye :) Spesielt fri fra skole :)

    SvarSlett
  29. love it, love it, love it sooooo much, can't wait <3

    SvarSlett
  30. Adventstiden er så koselig, bare synd med eksamentiden som legger en demper på det hele :/ Har pyntet mini-juletreet jeg fikk av farmor samt hele leiligheten med små nisser og diverse :)

    SvarSlett
  31. Det er så utrolig koselig med julen! Gleder meg masse. Har pyntet i leiligheten, og det ble med ett myyye koseligere! :D

    SvarSlett
  32. Koselig, elsker de melkepakkene!

    SvarSlett
  33. Jul for meg betyr minimalt med skulestress (etter ferien har starta altså, før den er det jo alltid masse), familie, og romjul med kjærast. Hadde gledd meg til årets nyttårsafte, og så viser det seg at eg skal jobbe. Då vart eg faktik ikkje berre litt skuffa. Men slik går det, eg gler meg sånn til jul no at eg døyr! Er ferdig med alle julegåvene, berre glermeg til eg skal pakke dei inn og lage fine kort og sende og ah. Ja, no tok eg litt av her, haha!

    SvarSlett
  34. Førjulstiden er definitivt veldig koselig, ja. Tusen takk for kommentar på bloggen min :-)

    SvarSlett
  35. Digger julen! Er så herlig med julestemning, julelys familie venner og god mat og ikke minst pakker!!!

    SvarSlett
  36. Jeg ELSKER jula! Og nå som det er desember, er det i mine øyne offisielt jul.
    Julebrus, julefilmer, julesanger, julegodt og alt annet som det står "jul" foran står for tur! :D

    Og akkurat nå gleder jeg meg mest til å hente juletre med paps og onkel, pynte juletreet, se Grevinnen og Hovmesteren, spise juleribbe og til alle julefestene.
    De er årets høydepunkt! Det er jo tross alt den éne gangen i året at hele bygda samles og man treffer gamle kjente.
    Ah, jula <3

    SvarSlett
  37. elske denna tida! julestemning, film, godteri, og ikkje minst julebrus! :D

    SvarSlett