28.11.2011

Interesseportrett #19

I dagens samfunn er det nesten ikke til å unngå å se film, og de aller fleste ser på film i blant. Om det er Scifi, komedie, drama eller vampyrfilmer er opp til den enkelte, og med mengden filmer som finnes til dags dato er det ikke noe problem å finne noe for en hver smak! Men i motsetning til meg som bare ser film i blant, er det de som Nina-Martine som brenner for film!

Navn: Nina-Martine
Alder: 22
Bosted: Kløfta i Akershus
Bloggadresse: http://xoxoninamartine.blogg.no

Interesse: Film!





Hva fikk deg interessert i dette? Og når?
Det var vel bare det faktum at jeg alltid har likt å se mye filmer, og har nok bare blitt mer og mer interessert i film i løpet av tenårene, og de siste årene. Og har nok kanskje innsett at jeg har lyst til å jobbe med film på en eller annen måte!

Hva får du ut av det? Det er en sjanse å rømme litt fra hverdagen, på samme måte som med bøker. Man lever seg inn i andre personer sitt liv. Film er jo en kunst, og det kan både være rørende og morsomt, og kan gi deg alle slags følelser av å se på det.



Hvor har du lært nye ting innenfor dette emnet? Har vel kun lært noe etter å sett på forskjellige filmer fra alle tiår, og lest utrolig mye om filmer, hvordan de lages, og om både skuespillere, regissører, produsenter osv.

Hvem kan du dele hobbyen din med? Det er vel med venner som jeg ser på filmene sammen med. Drar ofte på kinoturer, og føler en stor trang til å gå på kino, og skulle gjerne gjort det hver eneste dag hvis jeg hadde hatt nok tid og penger!



Har du blitt kjent med noen nye personer ved å holde på med dette? Tja, har vel i grunn ikke det. Kun bedre kjent med meg selv kanskje, ved å skjønne at jeg er over gjennomsnittet mer interessert i film.

Hvor ofte utøver du denne hobbyen? Prøver å se på film hver uke, men har ikke vært så flink i det siste. Nå har jeg heller begynt å få ut min lidenskap for film gjennom bloggen min, hvor jeg skriver om en av mine favorittfilmer hver uke, og innimellom oftere enn det!





Hvor mye koster det å holde på med dette?
Det koster jo en del å gå på kino i Norge, og har en ganske stor DVD samling som blir bare større og større for hver uke. Så det blir nok noen hundrelapper i måneden.

Hvor får du inspirasjon fra til å drive med hobbyen? Gjennom filmene jeg ser på, og leser om dem på forhånd. Kommer jo aldri til å slutte å se på film!

Kobling

Eventuelt: Hmm, nei si det... Film er vel egentlig den eneste hobbyen jeg har hatt de siste ti årene, og som jeg nevnte ovenfor så er film absolutt noe jeg kan se meg selv jobbe med. Har vært inne på tanken som art director/production designer, men først får jeg vel heller se om det er film produksjon jeg kommer til å studere (i USA), men det blir det nok mest sannsynlig :)

Hva slags forhold har dere til film?

Siv

xxx

/Bildene er linket til der jeg fant dem. Vil dere skrive om deres hobby? Send mail til siiiv95@hotmail.com

32 kommentarer:

  1. Har selvfølgelig sett noen filmer opp gjennom årene, og er glad i å se på film :) Men så er det jo det med tid. Film blir nedprioritert til fordel for både lekser, søvn og skole. Synd egentlig, for det er jo så gøy :)

    SvarSlett
  2. Jeg ser egentlig ikke så veldig mye film, men vi har hundrevis av filmer hjemme. Så vi har en god del filmer å velge i :)

    SvarSlett
  3. Film er ett must i helgen! Enten en av dagene eller alle, ingenting er bedre enn det!
    SV: Whaaat, kommer ikke innleggene mine opp i bloglovin? :( Så typisk! Har du peiling om det er jeg som skal ordne noe på min bloglovin konto eller? Jeg følger meg selv og jeg har fått opp mine innlegg... SÅ irriterende :( Merket at det har vert litt stille på bloggen så du er sikkert ikke den eneste som har hatt det problemet:/

    SvarSlett
  4. veldig bra spørsmål og bra svart! :D
    forsett med dette!

    SvarSlett
  5. Yay,der er Nina m:) Elsker film !

    SV;Yay:) Hurra for det!

    SvarSlett
  6. så bra intervju, elsker filmer :D

    SvarSlett
  7. Utrolig spennende å lese! Syns du har vært veldig flink å finne spennende intervjuobjekter (om jeg kan kalle de det) til interesseportrettene dine, Siv! :D

    SvarSlett
  8. Det er alltid godt slappe av med en film :-) Artig innlegg.

    SvarSlett
  9. Film er en fin interesse. Deler den samme interessen selv:) Jeg elsker å se på film:)

    SvarSlett
  10. Er veldig glad i å se filmer, men det siste året har det mest gått i serier ;-)

    SvarSlett
  11. Sv: Samma her... tror jeg hørt den femti ganger etter hverandre uten å overdrive. Vakker og sår!

    SvarSlett
  12. kult da! jeg også eeelsker filmer... kunne sett på film dagen lang!!

    SvarSlett
  13. // jeg kommer sterkt tilbake i neste uke:) er offshore igjen..

    SvarSlett
  14. Hun har en kjempe fin blogg <3

    SV: ;) Takk Siv <3

    SvarSlett
  15. Mitt forhold til film er lidenskapelig, og vi har et utrolig nært og intimt sammarbeid jeg og filmverden. Det er nesten så vi er kjærester!

    Ellers da, så er jo mitt forhold til film litt annerledes enn hos denne jenta. For i tillegg til å dra mye på kino, lese mye om film og filmskapere osv, så LAGER jo jeg mye film.

    Det har på en måte blitt min måte å takkle hverdagen på. Å ha muligheten til å leve seg inn i andre mennsker, og ikke minst skape egne karakterer, er en blanding mellom makt og selvkontroll som gir et adrenalinkick jeg ellers ikke har kjent maken til. Det gir meg følelsen av å være Gud, i den lille verdenen vi egentlig lever i. Ah.. kunne skrevet i timesvis om akkurat dette temaet.

    SvarSlett
  16. Liker bloggen til denne frøkna veldig godt :) Elsker film selv også, så filmanmeldelsene hennes er veldig hjelpsomme!

    // Jeg og ;) Derfor jeg kjøpte den. Har den faktisk på meg på headerbildet mitt.

    SvarSlett
  17. SV: Helt sant! Folk generelt har alt for mye dødtid i løpet av en dag :)

    SvarSlett
  18. Et liv uten film er utenkelig!
    Jeg ser så og si på en film hver dag :P
    Samma om jeg har sett 100 ganger eller aldri
    trenger film i hverdagen!

    SvarSlett
  19. Jeg elsker å se film og har sett mye film! jeg har også mange filmer i min samling. Men jeg elsker også å lese bøker, begge deler er deilig tidsfordriv!

    SvarSlett
  20. Liker bloggen hennes kjempe godt! Og er veldig glad i film selv også, så det er veldig gøy å lese! :)

    SvarSlett
  21. Åh, eeelsker å se film og serier!! :-D Løvenes konge <3

    SvarSlett
  22. Elsker tvserier og film! spesielt komedier! romtantisk drama osv..ok jeg elsker nesten all film.

    SvarSlett
  23. LOL future films and television is my life, so I would say I have a big connection to it LOL

    Most times it's alright, but I do also get tired of it. I also know way too much and therefor can never again watch a movie like others. I always look at it from a creative point of view. Lighting, DP, Direction, color grading, framing, etc.

    It can become too much, when all day long you work with it, talk to other in the business and them come home to watch it too... Yeah, too much!

    SvarSlett
  24. jeg liker godt å se på film selv :))

    SvarSlett
  25. Oioi, film! Dette er definitiv en blogg for meg :D Takk for tips, Siv! :D

    SvarSlett
  26. Yay, takk for at jeg fikk være med, Siv!! :D

    SvarSlett
  27. Tøfft innlegg :D

    SvarSlett
  28. Ah, elsker film!
    For ei stund siden så jeg alltid en film hver kveld.. Men det har dabbet av litt.
    Mest fordi jeg er så kresen og ikke klarer å bestemme meg for hvilken film jeg skal se :P

    Ønsker Nina-Martine (som har et utrolig kult navn forresten) lykke til med film-studiene!
    Kanskje er det en av hennes produserte filmer vi ser på skjermen om et par år? ;)

    SvarSlett
  29. elske å se på film :D

    SvarSlett
  30. La deg til på msn :D Tiny_siv ;D

    SvarSlett