16.03.2010

Sagging

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen:
Sagging i større grad synes jeg ikke noe om.



Det jeg ikke synes noe om, er når buksa er helt nede på knærne.
For det 1: Det kan umulig være behagelig.
For det 2: En får en spesiell gange når en sagger så grusomt. Det er ikke bra for hoftene/ryggen.
For det 3: Altfor mange har slitte truser når de sagger. Om en først skal sagge: vær greie å ha nye/rene truser, så vi iallefall har noe fint å måtte se på...


Dessuten ser føttene mye kortere ut, og mange ser ganske så liten ut, med buksa nede på knærne, store baggy gensre og en liten caps på hodet...




















Der ser en rumpa, gitt...


Litt historie

¤ Opprinnelig var sagging noe enkelte fengselsfugler gjorde i Amerika.
1. Der hadde de ikke fikk lov til å ha på seg belter på grunn av at de kunne brukes til våpen, eller fangene kunne henge seg selv med dem.
2Det var en måte å vise at du var en annens eiendom (i.e. bitch). Du ble da tvunget til å bære buksene på denne måten, så det ville være lettere for sine herrer å dra buksene ned og gjøre sine ting.

I norsk språk brukes sagging fra gammelt av i enkelte norske dialekter for et tungt, trøtt ganglag med langsomme bevegelser!



"Jada", sier du. "Men sagging er jo mote!!"
Vel, så er ikke jeg den som følger moten slavisk. Jeg går etter det jeg synes er fint/behagelig, jeg :)

Hva synes du om sagging?
Sagger du?

Siv
xxx

11 kommentarer:

  1. Kunne ikke sakt meg mere enig!
    Jeg hater sagging, men boksa skal heller ikke være dratt så langt opp at du kan se stellet til guttene, hvis du skjønner hva jeg mener?:)

    SvarSlett
  2. vell, nån kler det, andre ikke. Men det e ikke så fint når buksa e skìkkelìg langt nede, og det e finast når dem sagge med dungeribukser ogsånt, og ikke joggeklea :p e-he-he

    SvarSlett
  3. Vil du gi meg en utfordring på bloggen min ?
    www.lilian99.blogg.no

    SvarSlett
  4. Hater det, liker ikke folk som gjør sånn jeg...
    NEI xDDDD

    SvarSlett
  5. Jeg synes det er dritstygt, rett og slett ;)

    SvarSlett
  6. Enig med Kine Helene, det er dritstygt!

    SvarSlett
  7. I'm agree with you! :)
    If you wear the pants like in the photo, yo will frozen! And even more in a cold country like Norway...
    I think it's horrible.
    Hugs from Spain! :)

    SvarSlett
  8. Det er så stygt. Grusomt.

    SvarSlett
  9. æ lika det æ da :J Men det e ei grænsa, den skal ikke være neførre knean. mett på rompeballan :J e sexy syntes æ. :) mi meining da : )

    SvarSlett
  10. eni me eline <3 men serr, ''æ bruke min mot'' eller ka d nu va du sa. fyfaæn korr støggklea du gå i, å oranch hår ?! x)

    SvarSlett