03.03.2010

Respekt og misforsåelser

I dag skjedde det noe som jeg har lyst til å dele med dere.
En typisk "misforståelse", som jeg husker det var mye av da jeg gikk på barneskolen.
Hvorfor sluttet det på ungdomsskolen? Folka som laget "misforståelsene" var ikke tilstedet.

I morges var jeg i så godt humør som jeg ikke har vært på lenge.
¤Sola var oppe (utrolig flott vær!!)
¤Overnattinga som har vært planlagt så lenge, var endelig i boks.
¤Konfirmasjonsundervisning senere på kvelden, så ei venninne skulle bli med hjem etter skolen.

Jeg hadde overskudd i massevis! Et friminutt var over, og jeg slapp meg ned på en stol. I samme sekund skulle ei jente i klassen forbi på plassen der jeg hadde satt meg til rette, med føttene på bordet. Hun gikk forbi, slik som en vanlig person gjør.
Det var det hele slo ut.
Søsteren hennes syntes det var verdens undergang at jeg stengte veien for lillesøsteren, og siden hun allikevel var på feil klasserom, så kunne hun vel la sin månentlige irritasjon gå ut over den personen som ikke er så frekk.

En frekk person + en spydig undertone + gjentagelse = en ganske så irritert Siv.

Begeret rant over, og jeg ba henne reise og ryke (ingen banning).
Hun er jo jaggu ta meg så ufattelig mye frekkere enn meg, og jeg er en engel mot klassekameraten min i forhold. Jeg var drit lei av hennes stadige gnaging på meg, og at hun sa at jeg var så frekk.
WTF?

Det ble til at de to søstrene og ei til ble hel-forbannet for at de FAKTISK fikk litt motgang i diskusjonen, og blåste det enda mer opp.
Vi måtte få tak i kontaktlæreren min [vår].
Men det holdt ikke med at to personer gikk ut?
Nope, hele banden skulle bli med, GRUPPEPRESS, that's what they're trying, men slikt er et symbol på veikhet.



















De kom med anklage etter anklage.
"Du gir oss stygge blikk hele tiden."
"Du er så frekk"

Mer husker jeg ikke, for jeg la det fra meg ganske så rett etterpå.
Det jeg husker, er at jeg sa:
1. Ingenting av det er noe jeg har gjort. Jeg har ikke baksnakket dere, eller gitt dere stygge blikk.
2. Dere gir meg ENDA VÆRRE blikk, så hva har dere å klage over?
3. Hva skal jeg gjøre? De mener jeg ikke behandler dem som andre [noe jeg dog gjorde-legg merke til fortid-] hvordan skal jeg være da? Frekk, siden jeg er snill med dem fra før? Nei, da får jeg vel heller overse dem? Ikke at de kom med noe bra svar!!!
¤¤ Begeret rant over fysisk også, og tårene trillet nesten. Når jeg blir irritert, skjer det. That's the way...

Siden vi nå er tilbake på barneskolen, så kunne vi vel likegreit dra den helt ut?
Jeg hørte fra alle kanter at "vi er alle på din side".
Koselig å høre, og også alle som så/hørte på, mente at dette ikke var noe å blåse opp.

Dette er blåbær i forhold til hva som egentlig skjedde.
Men enda lurer de på hvorfor folk ikke er så ufattelig åpen mot dem?

Hva synes du om gruppepress?
Var dette en ting å blåse opp?

Hva ville du gjort i en slik situasjon?


Siv
xxx

p.s. Resten av dagen gikk glansfyllt, alle vennene mine var nysgjerrige på bråket i gangen, og imorgen kommer til å bli en flott dag ;)

2 kommentarer:

  1. Det er så slitsomt med slikt tull! Jeg også sliter med at tårene kommer automatisk når jeg blir sint. Det er så plagsomt! Man vil liksom vise at man ikke bryr seg spesielt, så ender man opp med å grine. Det er iallefall plagsomt når man bare er sint og ikke lei seg. Hehe. Typisk!

    SvarSlett
  2. oj, har ikke fåt det med mæ :s men har en anelse på kæm det e ! å æ kjenne at det koke i mæ nu. 1 æ e frøktelli imot gruppe præss. å 2 æ klara ikke se nokka ont i dæ Siv, å æ beundra dæ HØKT før at du e akkurat den stålanese å førnøyde jenta du e ! at du "har" jedd stygge blikk tel nån kan æ ikke drømm om. det e "de" som bæsja i feil skoff! å det trur æ de fleste kan vær eni om!

    SvarSlett