28.03.2010

Hjemmelagede ansiktsmasker

Jeg lette litt rundt på google etter oppdkrifter før jeg dro på besøk igår.
Vi prøvde ut de to letteste, men det luktet ikke særlig innbydende!

#1. Maske mot fet hud.
1 eggehvite 5-10 dråper sitron
Pisk til hvit og fast. La masken ligge på i ca. 15 minutter og vask av med lunket vann.

#2. Maske for kombinasjonshud.
2ss flytende honning 2ss yoghurt naturell
Bland, og la stå i kjøleskapet i en halvtimes tid. Smør ut i ansiktet, og la den virke i ca. 15 minutter før du skyller av med lunket vann.




















#1 til venstre og #2 til høyre


Det var en heslig opplevelse må jeg si! Vi startet med #1. Det var som å smøre ut klumpete barberskum som stivnet etterhvert.
#2 var en anelse bedre, men ettersom ingen av oss kan fordra honninglukt, var det ikke noe å skryte av. Den var som en tykk [og klissete] nattkrem, som da også stivnet etter ti minutter.

Vi turte ikke prøve egg i håret etterpå. Ingen ville gå hårløs i påsken, (selv om det er en opplevelse jeg kunne tenke meg å prøve...) så det ble til manikyr istedet!





















Pussing og sliping av både negler og neglebånd!


Nå er det bare å skrive ei liste over ting jeg kan gjøre i påska, så jeg ikke blir sittende og nørde på data...
-stå på ski
-se film
-dra i bassenget
-spille gitar
-lese Eclipse
-IDÈER?

Hva synes du om hjemmelagede ansiktsmasker?

Siv
xxx

8 kommentarer:

  1. Så gøy! ^^ Har aldri prøvd hjemmelagde ansiktsmasker selv, men det er vel noe jeg må somle meg til å prøve snart. :)

    Sv: Tusen takk! :)

    SvarSlett
  2. Woops, glemte å legge med bloggadressen.

    SvarSlett
  3. Har aldri prøvd det!
    Det så ikke så veldig godt ut på dere :P

    SvarSlett
  4. har prøvd toeren sjøl, men likte han ikkje någe særligt... eggehvite i håret er faktisk ganske bra! ekkelt å ha det i, men viss du har flass( noe jeg har om vinteren) så hjelper dette VELDIG! fikk bort 70% på en dag:P

    SvarSlett
  5. Hm... Jeg er tvilende til å smøre noe i ansiktet som man ellers ville spist. Men dersom jeg først skulle vært crazy, så kanskje prim hadde vært tingen?

    Og det var da enda godt at du fikk noe ut av tegnspråknyhetene jeg skrev om på fredag - tror du var en av få nemlig ;) Godt at du fikk skrevet ned hva som ble "sagt" også. Knis.

    SvarSlett
  6. Hei,

    Takk for kommentaren om Glee :) svaret ligger på bloggen og venter på deg :)

    Har du sett denne : http://gayasus.com/?p=913 sneek peak på kommende Glee episode.

    SvarSlett
  7. Aldri prøvd hjemmelagde..
    Har en tendens til å ty til de du får kjøpt på Cubus og/eller H&M som man bare legger over trynet, haha.
    x

    SvarSlett