10.03.2010

Å brenne ned sitt eget hus...

Er ikke så smart.
Det er derfor jeg alltid har prøvd å la være.
Men det skal bare et lite uhell til, for at hele din flotte bolig er borte!

Neida, huset mitt står støtt, uten en eneste skramme.
Men det er bare så vidt!

I morges hadde jeg en flekk på forkleet mitt; KRISE! Da ville jeg jo blitt trukket ned i karakter i Mat&Helse! Vasket dermed forkleet, og hang det opp på varmeovnen:
























Henge forkleet på varmeovnen?


Hvem tror dere klarte å glemme hele greia?
Yes, en glad og fornøyd Siv satt på bussen til skolen, og brøt plutselig ut:
"ÅNÆI, Æ GLØMTE FORKLEET IGJÆNN HEIME, PÅ VARMEOVN!!!!"
Jeg fikk helt panikk, ringte pappa og begynte å gråte.
"Det var synd, Siv. Det var synd." Han hørtes så skuffet ut. Og jeg som hadde mer enn nok dårlig samvittighet fra før...
Hva om hele huset vårt brant ned på grunn av meg?
Vi ville kanskje ikke få forsikring. Og pappa som skulle til Skottland imorgen!

Jeg var selfølgelig fortvilt, noe de fleste fikk med seg.
TUSEN TAKK TIL MIN GODE VENN, som ringte moren sin. Den snille mor dro hjem til oss og fjærnet forkleet av ovnen. (Jeg hadde selvfølgelig glemt å låse døren også = HELL I UHELL).
Så tuuuusen takk til henne. Jeg ble så utrolig lettet da jeg visste at huset ville stå på samme plass når jeg kom hjem.




















Her er bevis på at huset står!

Så, hva har vi lært idag?
Ikke heng noe på ovnen, og iallefall ikke glem å ta det av!

Har du gjort noe liknende?
Hva skjedde da?

Siv
xxx

Follow Motionocean

9 kommentarer:

  1. Hmm, hva het moren til vennen din som slo av ovnen?

    SvarSlett
  2. Hmm, hva het moren til vennen din som slo av ovnen?

    SvarSlett
  3. haha, oida ;o tenk hvis det hadde tatt fyr? :p

    neida, bra det gikk bra i alle fall :-)

    Neup, tror ikke æ har glømt nåkka på ovn en gang, men slettetanga mi stod på en gang æ for ut, men kom heldigvis på det ikke lenge etterpå, og ringte mamma - som heldigvis hva heime :-)

    SvarSlett
  4. Haha, smarting! :D
    Jeg gjorde noe lignende da jeg var lita (sånn type 4 år). Jeg hadde en plastduk som jeg brukte å tegne på, så fikk jeg en fantastisk ide om å legge den over varmeovnen. Mamma lå og sov, og da hun våknet luktet det svidd i hele huset. Plastduken hadde smeltet fasti ovenen.. Flaks at mamma oppdaget det.

    Jeg bruker aldri å legge noe over ovnen, jeg synes det er så skummelt. Skal ikke mye til før man glemmer det!

    SvarSlett
  5. Det er så forferdelig! En gang vi skulle fra Bergen til Oslo, satt vi på toget, så sa jeg til samboeren min: Jeg er nesten helt sikker på at jeg tok av stekeplaten. Men så kom jeg på at jeg var 100% sikker, hehe!

    SvarSlett
  6. Oj, det må ha vært en utrolig fæl følelse å sitte der på bussen og vite at forkleet fortsatt lå der :S Veldig bra at det gikk så bra som det gjorde =)

    SvarSlett
  7. Oi, men det var bra gjort av moren til vennen din :- )
    - Å ja, maaaange ganger ;p
    men det skjedde ikke noe spess xD

    SvarSlett
  8. Sv: haha, ja kanskje vi kvinnfolk bare skal la ting være..."utørka" en stund og se hva slags reaksjoner vi får ;-)

    Jeg husker at jeg lot Furby'en min stå oppå ei lampe en gang, og dermed var det bare så vidt den ikke led branndøden. Så du er ikke den eneste glemske skappyromanen.

    SvarSlett
  9. Shit, kan man bli trukket en hel karakter for en FLEKK? Seriøst?

    Bra det gikk bra da :)

    SvarSlett