22.03.2010

Bøssebærer

Norges kirkelige konfirmanter har [i alle år] gått med bøsser for kirkens nødhjelpsaksjon.
I år er jeg en del av det!

























Denne skal jeg gå med i nabolaget idag. (De fleste går imorgen, den 23.)
Jeg håper du putter på noen kroner om du ser ei slik!



















Om du ikke er hjemme, men har en slik på døra, så vet du hvem som har vært der!



Som du ser, så går pengene til plasser som er rammet av naturkatastrofer.
Jeg synes dette er en flott måte å hjelpe på!
Tenk hvor lite folkene der har?

Dette er hva det koster for å hjelpe dem:
Et tre i Kenya ---> 30,-
En cisterne i Brasil ---> 4000,- (beholder for regnvann til bruk i tørketider)
Et solcellepanel i Mali ---> 1200,-
Et førstehjelpssett i Bangladesh ---> 500,-
Et flomsikkert hus i Vietnam ---> 10.000,-

Det er ikke så mye som skal til fra hver person for å hjelpe!
Ring 820 43 033 (100,-),
eller benytt konto 1594.22.87493.
Om det er mer du lurer på, kan du skjekke ut DENNE nettsiden, som er fullspekket av informasjon.



Pleier du å gi penger til bøssebærere?
Har du gått med bøsse noen gang?

Siv
xxx

8 kommentarer:

  1. gikk med ei sånn bøssa i fjor, og joda, mamma bruke å putte penga på sånner :p

    SvarSlett
  2. - vi gjør det hele tida vi, når de kommer og banker på :p
    - faktisk ikke xD

    SvarSlett
  3. japp det gjør jeg, spørs såklart hvordan sak, sjekker alltid hvem de går får,finnes mangen som prøver og lure og..

    sv: hun er jo fra England og er mye i den engelske media da. Hun ledet jo mtv europe på the red carpet før showet begynte og i fjor :)

    SvarSlett
  4. Når du først skal gå fra dør til dør, så kan du jo dra på med å spre vår Herres ord, noe à la det jeg skrev i bloggen min i dag. Haha ;) Men supert at du stiller opp, det får du en solid klapp på skulderen for.

    Og jeg må si at jeg ble svært så glad da jeg så du hadde skrevet til meg at du syns jeg ligna på Scarlett; da hoppa hjertet mitt i taket av glede :D Haha.

    SvarSlett
  5. Jeg pleier å gi når dem kommer på døra, ja :) Er jo et helt supert opplegg!

    Også var jeg bøssebærer da jeg var konfirmant, hoho!

    SvarSlett
  6. Har gått 1gang:)
    jepp pleier å gi!

    SvarSlett
  7. *har gått 3 ganger*

    SvarSlett
  8. Bruker som regel å gi penger til bøssebærere ja, men har aldri gått med det selv da :)

    SvarSlett