28.01.2012

Spooky...

Dere, i går, rett før jeg skulle legge meg, skjedde det noe som jeg vil klassifisere som rart. Opplever man noe før man skal sove, klarer man som regel ikke la det fly før man dysses i søvn, så jeg måtte stille nysgjerrigheten i bytte mot en ekkel følelse. Dere skal få høre historia, også kan dere si hva dere tror.

























Med min overdramatiske fantasi, fant jeg ut at jeg ble oppringt av en ånd - en person som ikke lengre er blant oss. Men hva vet vel jeg; Jeg var trøtt, og har Siv god fantasi til vanlig, blir den overilt på kveldene. Kanskje jeg skal starte på begynnelsen?

I går kveld hentet jeg telefonen fra jakkelommen, der den hadde ligget siden jeg kom hjem. Jeg er innenfor døra 15:40 etter skoletid, og på telefonen sto det at jeg hadde et ubesvar anrop fra 15:50. Nummeret var ikke et jeg hadde lagret, og 1881 ga meg ikke noe svar på hvem det kunne være. Det i seg selv var ikke så rart, men legger en sammen disse to faktorene med de to neste, blir det straks litt snålere.






















Som den nysgjerrigperen jeg er, måtte jeg ringe tilbake for å finne ut hva og hvem det kunne være. Skotten i meg ville ikke bruke penger fra mobiltelefonen, så jeg brukte hustelefonen. "Nummeret du ringer, er ikke bruk. Nummeret du ringer, er ikke i bruk." Jeg måtte vel ha ringt feil, eller hva? Så jeg sjekket nummeret og tastet igjen. "Nummeret du ringer, er ikke i bruk." Neivel, nei. Jeg er visstnok en feiltaster, jeg, så da ringte jeg tilbake fra mobilen. "Velkommen til mobilsvar." Jasså. Og etterpå fikk jeg den samme beskjeden som i begynnelsen, ved å ringe fra hustelefonen igjen. For jeg tastet rett nummer, det er jeg hundre prosent sikker på. Jeg kan nummeret utenat nå, jo!

Så denne personen ringte, rart nok, rett etter at jeg kom hjem, med et nummer som 1881 ikke vil gi meg. Det går ikke an å ringe fra hustelefonen, men bare fra mobiltelefonen min. Siv tenker at det er en ånd som ikke vil at andre skal ta kontakt, så derfor fungerer bare min mobiltelefon som kommunikasjonsrør. Mamma gjetta på at det var en som ringte feil, men da ville det jo vært mulig å ringe tilbake? Overdramatisert eller ikke; Litt sært er det jo uansett?

Siv
xxx

/Bildene er linket

47 kommentarer:

  1. Du kan jo google det for å finne ut om det nummeret er registrert i en database som kommuniserer med google sin slik at du kanskje finner ett gjenkjennelig navn.

    SvarSlett
  2. Jeg må innrømme at det er litt spooky! ;p

    SvarSlett
  3. Er litt rart at du ikke kan ringe tilbake.. hmm

    SvarSlett
  4. // Hehe, den er ikke akkurat en av mine favorittstiler, men takk, det er koselig å vite at du likte den.
    Det du beskrev nå... Har aldri opplevd sånt med mobilen min, men det er skikkelig ekkelt når sånne ting skjer. Hvis jeg hadde lest dette innlegget på kvelden, hadde jeg sikkert blitt paranoid XD

    SvarSlett
  5. Hehe, du er så søt :D sikkert sånn der reklameting som skal be deg om å kjøpe noe? eller.... nei, aner ikke...

    SvarSlett
  6. Så merkelig ! Det vil jeg si er en smule spooky :O

    SvarSlett
  7. Nå tror jeg veldig på spøkelser da. Så synes dette var veldig spooky!

    SvarSlett
  8. Oj, ekkeeeeeelt. Jeg tror på ånder, jeg!

    SvarSlett
  9. Oj, det hørtes veldig rart ut. Jeg tror også på ånder!

    SvarSlett
  10. Så ekkelt! Sannsynligvis har det en naturlig forklaring, men inntil det er bevist, så er situasjonen skummel. Håper du finner ut av det :)

    SvarSlett
  11. Spooky! Aner ikke hva som kan være grunnen, siden jeg ikke er så flink til å finne grunner til sånne ting:P

    SvarSlett
  12. wææææ, skummelt! :S

    //har du spilt i korps?? Hva spilte du? :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, jeg spilte kornett i.... 7 år, der 4 av dem var i korps. Slutta for snart to år siden fordi det ikke var noen jevnaldrende med meg der :p

      Slett
  13. hehe,litt creepy! det kan jeg si meg enig. Ikke se grøsseren "one missed called" for å si det sånn.

    akkurat som ene natten for et par dager siden,så hadde jeg har lagt meg til å sove,og det er ingen oppe i leiligheten,og plutselig hører jeg skikkelig rabalder på kjøkkenet,som om noen hadde kastet eller mistet et glass eller noe på gulvet.

    Jeg og Miley(pusen) gikk ut på kjøkkenet og der var det ikke noe på gulvet,ikke noe på benken som skulle tilsi at skulle lage noe lyd. Ikke noe magneter fra kjøleskapet som datt ned heller.

    for å si det sånn, fikk ikke sove så godt den natten:P hehe.



    SV;Anbefaler The Voice:) Verdt å glo på tvkassa for!

    SvarSlett
  14. Sære greier :P Du får prøve igjen i dag, så får du sikkert svar ;)

    SvarSlett
  15. //Tusen takk for fin kommentar ang min sang <3
    Jeg hadde frika ut hvis noe lignende hadde skjedd meg. Sykt merkelig!

    SvarSlett
  16. Underlig og sære greier. jeg hadde i hver fall begynt å tenke litt, jeg også må innrømme at jeg har veldig fantasi. Jeg kan tro på det utroligste;)

    SvarSlett
  17. Litt merkelig da :O Men er som oftest en naturlig forklaring på det. Sikkert en som har ringt feil.. Men hvem vet, kanskje det faktisk var noen fra den andre siden. Spennende tema forresten. Mye mellom himmel og jord i alle fall :) Det skal være sikkert og visst!

    SvarSlett
  18. Tror jeg hadde tenkt det samme som deg. Skummeeeelt! Bare at jeg aldri hadde ringt tilbake da, så jeg hadde blitt sittende i uvintenheten.

    SvarSlett
  19. Jeg tror på ånder osv jeg og..så ekkelt!! grøsset på ryggen!

    SvarSlett
  20. Det som kan hende er at personen har blokkert telefonen sin for hustelefonnummer (noe som er i hovedsak for å unngå telefonselgere), men jeg liker den spøkelsestanken din da! :)

    Sv; Cyberklem er fint, og Mads ville gjerne ha en han også, hihi <3

    SvarSlett
  21. oy så rart! :O jeg tenkte først det kanskje var tlf-selger og at hustelefonen deres er registrert på liste over dem som ikk skal bli oppringt av selgere og reklame.. men da er det alikevell rart at 1881 ikke fant noe på nummeret! :O
    (takk for kommentar!) Håper du får en fin lørdagskveld! ^^

    SvarSlett
  22. Høres skummelt ut:P Og veldig merkelig.

    SvarSlett
  23. Æææ, det er når sånne ting skjer at jeg lar fantasien ta overhånd..Småskummelt må jeg si. Har faktisk skjedd meg også en gang, og fant aldri ut hvorfor eller hvem det var!

    SvarSlett
  24. Hehe litt rart ja... men at 1881 ikke vil gi deg nummeret er ikke uvanlig, det skjer meg ofte hvis jeg søker opp et ubesvart anrop. Særlig selgere og sånn har nummer som opplysningen ikke finner.

    SvarSlett
  25. Uff ja, enig i at den er kjip...vi satser på at det er en GOD ånd da :D

    SvarSlett
  26. hmm, litt spesielt siden det ikke gikk an å ringe fra hustelefonen. får håpe det bare var tilfeldigheter:)

    //ja greit å få unna privat arbeid når arbeidsgiver betaler.
    11 mann, eller forrsten 10 mann og meg på jobb og ingen arbeid.. riggen vi skal jobbe på ligger til sjøs, så her sitter vi med hver vår private pc og kose oss:)

    SvarSlett
  27. haha, så ubehagelig! :o

    SvarSlett
  28. Så spennende, kanskje det er skytsengelen din :)

    SvarSlett
  29. jeg hadde uansett blitt redd :(

    SvarSlett
  30. Så snodig!

    //Ja, jeg tjener alt fra hundre til trehundre kroner per kamp pluss utgifter for transport :) ganske greie penger!

    SvarSlett
  31. Åå så skummelt! Jeg tror jeg hadde tenkt at det var en ånd\spøkelse som ville ta kontakt, eller noe lignende... Merkelig!

    SvarSlett
  32. Du er såååå søt til tider.. :P

    SvarSlett
  33. Veldig rart.. Hmm. Når det gjelder telefonting, så tror jeg at det meste har en forklaring. Kan jo være noe fucka med telefonlinjene eller selve telefonen som ringte deg. Vet ikke. Men jeg tror på sånt, altså. Absolutt!

    Både venninna mi og jeg våkna av at noen banka på soveromsdøra vår i dag, og vi har nettopp flytta inn her - ALENE... Jeg har kjent aktivitet her hele helga etter vi flytta inn, men ville ikke si noe til henne i tilfelle hun ikke hadde merka det. Men i mårres måtte vi begge spørre hverandre om vi hadde banka på dørene til hverandre, såå da kom vi fram til samme konklusjon og hun sa hun hadde merka det fra første stund hun også :p Heldigvis er det ikke ond energi. Det merker man veldig lett :)

    Men jeg tror ikke du skal tenke så mye på det, selv om jeg skjønner deg veldig godt!

    SvarSlett
  34. Gufs, Creepy. Jeg tror jeg ville ha undret på det samme, :D

    SvarSlett
  35. wæææh, ækkelt ! :o

    SvarSlett
  36. Litt skummelt og litt spennende? Jeg vil så gjerne tro på det overnaturlige ;)

    SvarSlett
  37. kor ekkelt :o

    SvarSlett
  38. Utrolig sært :S Ville nok blitt redd jeg også!

    SvarSlett
  39. Så merkelig... Det får en til å tenke litt da. Må si at jeg er litt nysjgerrig på overnaturlige ting, men tror kanskje det er litt tilfeldigheter i dette tilfellet. Men hvem vet?

    SvarSlett
  40. Oi, så skummelt! Jeg blir kjemperedd av sånne ting, haha! Det er nok bare en tilfeldighet, men litt ekkelt er det allikevel! Hihi! Får håpe du rekker å ta den hvis de ringer igjen... eller kanskje ikke! hihi.

    SvarSlett