26.01.2012

Skolestart, sa du?

Vi snakka om det på skolen i gårmorges. Jeg ble nemlig gjort oppmerksom på prøveplanen, og den var ikke akkurat tom, for å si det sånn! Det første jeg tenkte var "intet stress, vi tar det som det kommer", for jeg orker ikke stresse med mer enn et par prøver i gangen. Menne.... Ja.

























Jeg har enda ikke skjønt at vi er i gang etter nyttår. "Det blir mer stress senere; De kan jo ikke gi oss så mye rett etter ferien", tenker Siv. Og det er helt sant, jeg chiller'n. Selv om sekserne er motivasjon, så orker jeg ikke stresse livet bort av den grunn. Dere ser jo selv at jeg bruker god tid på bloggen... Men det er nemlig der jeg har feil syn på livet; Man kan ikke vente på at ting skal starte, man må selv sette opp dampen. Dette får meg derimot ikke til å stresse mer, men man kan da prøve å lure seg selv... (I helga må jeg uansett prøve å skrive denne novelletolkinga, øve på naturfagsprøven -som jeg ikke klarer å huske en brøkdel av enda- og tenke på oppgaver i samfunnsfag og matte og what not. Yay.)

Siv
xxx

/Bildet er linket

40 kommentarer:

  1. Takk...for at du får meg til å føle meg bedre...
    Jeg ligger syk hjemme, tredje dag på rad nå, og burde VIRKELIG gjøre noe lekser. Vi har tre prøver i neste uke, og noen innleveringer... eneste jeg tenker på er hvilken film jeg skal se nå!!

    <3

    SvarSlett
  2. Er også slik at mange ting som vil avgjøre din framtid ikke kan bli bestemt nå, så for at ting skal begynne å skje må nesten bare komme med tiden.

    SvarSlett
  3. "Ta livet som det faller seg" fikk jeg på hjernen nå;) Tak for deeeeeeeeeeet! Er litt sånn her og tror jeg, og det er jo ikke helt bra da. Men jeg er enig i at man ikke kan la seg bli for stressa opp av å se på alt det man skal igjennom, fokuser på her og nå. En ting om gangen! Og nå er det snart helg hehehe

    SvarSlett
  4. Jeg skjønner veldig godt hva du mener, og det tror jeg realfagselevene i klassen min gjør også! De har hatt VILT mye prøver etter jul. Alt for tidlig, etter jul :p

    SvarSlett
  5. Hehe det skal absolutt ikke være lett det der:P Men det går fort og plutselig er det sommer (håper vi!)

    SvarSlett
  6. Videregående er et slit... Ønsker deg i hvert fall lykke til med både lesing og skriving, du kommer nok ut av feriemoduset snart ;)

    SvarSlett
  7. Tips, ikke jobb livet av deg med de fagene som du IKKE får standpunkt i.

    SvarSlett
  8. Off, har mye framover selv, alle tester, prøver og eksamener kommer som perler på en snor. Bare å stå på. Du er jo flink flink flink Siv;)

    SvarSlett
  9. Det går så bra så - du er mer strukturert enn det jeg var virker det som, og jeg fikk da et fint vitnemål :) Kanskje ikke flust av seksere, men det er ikke akkurat dårlig med femmere heller. Og hvis det ikke går som du ønsker kan du jo alltids trøste deg med at det ikke er verdens undergang det heller :)

    // Haha, det sa jeg ikke – beklager :p Det er en neglelakk-korrektor (eller hva jeg skal kalle det). Fungerer som et viskelær hvis du har vært litt uheldig med påføring av neglelakk ;)

    SvarSlett
  10. Jeg har så mye jeg må igjennom nå til sommeren at jeg blir helt dårlig av tanken på det. Ugh.. alle de eksamenene, KJEKT å være avgangselev på meida ja! (Eller ikke.....)

    SvarSlett
  11. haha du e så søt :D (både dette innlegget, og kommentaren du postet feil først;D ) men jeg må si jeg kjenner meg igjen!!! sier at " jeg tar det litt rolig i starten, og gjør tingene etterhvert haha" men det er jo mye heletiden... så egentlig har jeg lest litt for lite.... lykke til med prøveøving osv ;)

    SvarSlett
  12. Sant det med tankene etter nyttår, men det er vel ikke slik lærerene tenker alltid.. Bare å stå på!

    SvarSlett
  13. Du klarer det nok bra uansett, for det virker som at blir det stress, så tar du ordentlig tak i det ^^

    SvarSlett
  14. Lykke til med alle prøvene!: ) skal også øve til naturfagsprøven vi har i neste uke på Søndag:)

    SvarSlett
  15. haha chiller en del jeg og!

    SvarSlett
  16. Lykke til med alle prøver! Er såååå glad for at jeg er ferdig med skolen, pjoff! :D

    SvarSlett
  17. Puh! Jeg er så glad for at jeg er ferdig på skolen! Men stå på, Siv! :)

    SvarSlett
  18. greit å chille nå, men bare vent ;p høhøh.

    SvarSlett
  19. så deilig med litt rolig start ;D deilig bilde! :D (takk for kommentar ^^)

    SvarSlett
  20. Det er deilig å ikke stresse...der er ikke jeg så god. Når det skjer mye, på skole og jobb, da stresser jeg fort. Litt slitsomt til tider....

    SvarSlett
  21. I feel the same way, for å si det sånn. Vi har fått en del vi skal lese på og sånn, men prosjektene har ikke startet HELT enda. Så jeg har foreløpig ikke gjort så mye skolerelatert. Men man kan ikke vente på at ting skal skje av seg selv, tehe! Så må nok sette igang snart jeg også :D Lykke til med ditt!

    SvarSlett
  22. Godt med en rolig start ;)

    SV: Elsker snarveier ;) Alltid moro med nye :D

    SvarSlett
  23. Tenker akkurat likens som deg, men er nokså stresset når det kommer til skole likevel. Vi hadde til og med prøve den uken vi begynte på skolen :O Grusomt. skulle ikke vært lov. Jeg er jo til og med fortsatt i feriemodus, hehe :D

    SvarSlett
  24. Den tankegangen hadde jeg hele skoleåret; "vi har jo akkurat hatt ferie, så de kan ikke kjøre i gang med prøver enda", og plutselig var året over.
    Du får ha lykke til med skolearbeidet :) Husk at det er verdt det til slutt!

    SvarSlett
  25. Jeg har den tankegangen selv. Noe som er igrunn veldig dumt for høgskolen min har gitt meg masse å gjøre etter ferien. Innleveringer i hytt og pine også praksis om 2 uker + opplegg vi må gjennomføre i praksis utenom vanlig undervisning.. blabla. Jeg stresser ikke nå da, men får et stikk i hjertet når jeg ser datoene for innlevering, praksis og eksamen -.-

    SvarSlett
  26. Masse lykke til med skolearbeidet siv:)

    SvarSlett
  27. uff, har fortsatt ikke helt tatt innover meg den arbeidsmengden som venter meg dette semesteret - s i n n s y k. har mest lyst til å bare gi opp litt haha, men det ER veldig interessant lesing da.. for det meste ;) lykke til med arbeidet ditt!

    SvarSlett
  28. Jeg var så flink i høst. Fiksa sekser i biologi 1, fysikk 1, s1 og en femmer i kjemi 1. Nå har jeg bare falt helt fra hverandre - har en matteeksamen til imorgen og har såvidt orka å sett over eksamenssetta jeg regna i november. Prøve i både biologi2 og kjemi2 neste uke, men har ikke gjort en dritt der heller. Føler jeg har gitt opp lenge før jeg har kommet igang :p

    SvarSlett
  29. Føler alt med skole er så stress :( Nå er det vel to uker eller mer siden jeg kjøpte skolebøkene mine, og jeg har fortsatt ikke åpnet dem engang..

    SvarSlett
  30. kjenner meg igjen.. Ferien er ikke over når jobb og skole starter igjen, den varer noen uker lengre ja... selv om ferien er over og kalenderen sier at det er skole og jobb igjen så betyr det ikke at kroppen sier det samme. lykke til med siste semsester på skolen, tror du klarer sekseren uansett jeg.

    SvarSlett
  31. huff, ja, skole er hardt. og det er kjipt å begynne så rett på etter jul. vi fikk en oppgave første dagen etter ferien, som vi skulle levere inn etter to uker. og det var en strategi-oppgave, så det var så mye tenking og vurdering. det var veldig kjipt XD da var det ikke noe alternativ å begynne rolig for å si det sånn..!

    lykke til med lesing på prøver og novelletolkning og alt sammen :) du er flink som står på!

    SvarSlett
  32. sv - Ja, frontlykter ja. Det er de som lyser imot en ved første øyekaste vettu hehehheeh. Eller noe sånt:P Og rå egg må til, proteiner vettu! Og de smaker null, så kjør på og prøv;) Fiiin helg til deg fina!!

    SvarSlett
  33. noen ganger er jeg glad for at jeg ikke går på skolen lengre, selv om jeg savner å kunne være med venner hele tiden :p

    SvarSlett
  34. // joo skal fylle på den etterhvert, men siden min bestevenninnes ble skeiv og alt det der så må vi gjøre den litt større og forandre på den. :))

    SvarSlett
  35. Haha uff! Ble liksom litt glad for at jeg har alle mine eksamener 2 ganger i året jeg... Du må ha lykke til vertfall, u can do it:)

    SvarSlett
  36. Lykke til med innspurten og alle prøvene og innleveringene.. det går nok bra! :) Ha ein fin fredag!

    SvarSlett
  37. that's a lot, good luck :)

    SvarSlett
  38. Skjønner hva du mener! Men nå er det egentlig "ferie" for min del i to uker :)

    SvarSlett
  39. Jeg forstår godt hva du mener med stress. Jeg bruker alt for mye tid på å stresse over ting som alltid ordner seg uansett. Merkelig egentlig..

    SvarSlett