15.01.2012

Life

Livet... Hvorfor er ting av og til så overraskende lett, mens andre ganger slår det deg midt i ansiktet, at du ikke burde prøvd deg overhodet? Hvorfor smiler de det peneste smilet en dag, for så ikke se opp fra gulvet en gang? Hvorfor har noen blå øyne, mens andre har brune? Hvorfor hopper du av glede, for så plutselig tørke tårer?














































Livet... Det største eventyret foreldrene dine noen gang kunne gitt deg. Livet, som du ble kastet inn i, brått og brutalt. Det første du gjorde, var å gråte. Det siste du gjør, er å godta det som det er. Livet, som inneholder så mange små eventyr. Eventyr og grøssere. Eventyr som vi alle drømmer om å være en del av, og grøssere som vi prøver å unngå, til og med i marerittene.












































Så mange valg, så mange avgjørelser. Små avgjørelser og store valg. Hva skal du spise? Hvilken vennegjeng skal du være en del av i dag? Hvem vil du klemme i all evighet, og hva skal du bli som stor? Bestemmer du deg for å like snøen, eller sommer og grønt gress? Norge eller utland? Kjærlighet, død. Forelskelse, sykdom. Hat. Krig. Fred. Tur under stjernene. Jublende glede over en toppkarakter. Strømmende tårer fordi det føles godt å få ut det ut. Bittert, søtt, salt, surt. Bittersweet, life.

Siv
xxx


/Bildene er linket

49 kommentarer:

  1. Nydelig innlegg! Det er så sant. Og du er superflink:)

    SvarSlett
  2. Så vakkert! Det var et innlegg man rett og slett lever seg inn i!!

    SvarSlett
  3. Så fint skrivet. Du har rett i alt! :-)

    SvarSlett
  4. Du er flink til å skrive Siv, og det går ikke an å ikke bli engasjert i teksten. Og jeg må jo si meg enig i det du skriver også. kjempe bra:)

    SvarSlett
  5. / <3
    Reflektere over livet kan både være fint og skummelt.

    SvarSlett
  6. Bra innlegg! Mye man kan lure på.:)

    SvarSlett
  7. Takk for koselige kommentarar, Siv! ;)
    Fint og tankefullt innlegg, herlig blogg!
    -Maria

    SvarSlett
  8. Et reflektert og bra innlegg. Livet er skummelt og vakkert på samme tid.

    SvarSlett
  9. Kjempebra skrevet! Du er veldig flink.
    Liker å lese slike innlegg, det får man til å tenke litt ekstra.

    SV: Alle må jo ha smartphone! :-o Haha.

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  10. Så vakkert skrevet Siv! Det e så sant så :)

    SvarSlett
  11. Kjempe fint innlegg Siv! Fikk meg virkelig til å tenke:) Også jeg som har kastet bort en hel dag av livet mitt på sofaen! hehe

    SvarSlett
  12. fint innlegg og fine bilder!

    SvarSlett
  13. Ååååå, nydelig innlegg... <3

    SvarSlett
  14. Ulogisk satt, så deler jeg bare ordet: Word. Enig. Livet.
    Men livet er ofte bedre enn det er tungt (for min del, iallefall). Og jeg er glad jeg fikk livet i gave, for å si det poetisk nok.

    At noen har blåe øyner og noen har brune, har med DNA og gen å gjøre 8D Blå øyner er som regel en mutasjon. Eller var det brune..? Vel, det er det eneste jeg kan svare litt på. Hø-hø. :)

    SvarSlett
  15. mye man kan tenke over når det kommer til livet. :p

    SvarSlett
  16. Bra skrevet :) livet kan gi oppturer, nedturer og overraskelser. Det er flott, tøft, spennende, kjedelig, fint og utfordrende. Og man må bare gjøre det beste ut av det :)

    SvarSlett
  17. Livet, ja. Det tar jeg som det kommer ;) Bra skrevet!

    SvarSlett
  18. Du er så flink til å skrive, Siv! Elsker måten du skriver på! Vi får vel bare ta det som det kommer, ting kommer uforventet, om vi liker det eller ikke..

    xx TraN

    SvarSlett
  19. Artig innlegg, siv :) Livet er det rareste som finnes, og jeg elsker at man aldri kan vite hva man skal forvente. Tenk så grusomt det hadde vært å skulle vite alt som skulle skje en. Jeg liker også de vonde tidene livet bringer med seg, de inspirer meg og gjør at jeg tvinges til å lære meg selv å kjenne, og de viser meg hvor viktig det er å sette pris på alt som er bra.

    SvarSlett
  20. fine bilder, ikke minst utrolig bra skrevet!! Er så enig med deg!! Kjenner meg også igjen i mye av det..

    SvarSlett
  21. Ja sant dette :) Derfor må man gjøre det beste ut av denne gaven!
    Det er egentlig ganske spennende å leve. Man vet jo aldri hva som kommer, og noen gang må man ta disse valgene, og man vil jo egenltig gjøre begge deler og valg kan være livsavgjørende...

    SvarSlett
  22. Livet! <3 Fult av opp og nedturer, derfor viktig å fokusere på oppturene! :)

    SvarSlett
  23. Veldig sant! Ikke alltid så greit å forstå hvorfor ting blir som blir.. Jeg skjønner det ihvertfall ikke! Håper du har hatt en fin helg:-)

    SvarSlett
  24. så bra skrevet!! helt enig!! mange vanskelige valgt, og mye å tenke over. Noen ganger lengter jeg tilbake til da jeg var liten og bekymringsfri!!

    SvarSlett
  25. Eg kjennar at eg blir stressa av sånne ting, det er best å ta ein dag om gongen.

    SvarSlett
  26. Utrolig godt skrevet, Siv <3 <3

    SV: Erik og Kriss sine sanger tror jeg er relativt nye ;) Digger dem :D

    SvarSlett
  27. Du skriver vanvittig bra kjære filosofiske Siv :-)

    Ønsker deg en braaa natt <33

    SvarSlett
  28. Utrolig pent skrevet, <3 . . . Fyller meg med tårer, :D

    SvarSlett
  29. Veldig godt skrevet! Jeg prøver å ta en dag om gangen og fylle den med det beste. men jeg er jo menneskelig.

    SvarSlett
  30. Så utrolig bra innlegg! <3

    SvarSlett
  31. Wow, for et utrolig flott innlegg :) Du fikk virkelig beskrevet livet i dette innlegget :)

    SvarSlett
  32. Du har blitt utrolig mye flinkere til å skrive siden du startet å blogge, rart å si det men kan virkelig se en utvikling hos deg da jeg jo har lest bloggen din veldig lenge! Og dette innlegget var kjempevakkert skrevet, virkelig :) Masse creds til deg Siv!

    SvarSlett
  33. Fine refleksjoner du har gjort deg i dette innlegget! =) Du er flink til å skrive, teksten var nydelig og gjennomtenkt :-) Likte det veldig godt =) Livet er pussig og uforutsett, det er vel det som er så vakkert ved det også :-)

    SvarSlett
  34. Så nydelig innlegg! Veldig godt skrevet med masse fine poeng :)

    SvarSlett
  35. Flott og godt skrevet - ikke for klisjéaktig, bare ekte og sant. Jeg tenker mye på livet for tiden... Hva jeg skal gjøre, hvilke mennesker jeg er sammen med, kjærligheten og god musikk.

    SvarSlett
  36. Fine bilder og fint skrevet:)

    SvarSlett
  37. That's life alright :) Every ounce of it!

    SvarSlett
  38. Bra skrevet :-) Livet er virkelig en reise, og et mysterium ja, man blir aldri ferdig utlært ^^

    SvarSlett
  39. Du skriver veldig godt Siv! :D

    SvarSlett
  40. Dette var rett og slett vakkert, Siv! Eg har aldri betvilt dine evner til å skrive, men dette traff meg liksom rett i hjartet, rett i meg som om du nesten hadde skrive det til meg. Dette var akkurat det eg trengte i dag, tusen takk!

    SvarSlett
  41. Av og til elsker jeg livet, og av og til hater jeg det. Tror det er slik det skal være. Bra innlegg Siv! : )

    SvarSlett
  42. Veldig bra skrevet! Jeg vil si det beskriver livet godt :)

    SV: Hehe, takk :) Sov godt!

    SvarSlett
  43. Likte dette innlegget! :)

    SvarSlett
  44. Du fortsetter å imponere :) Bra skrevet! :)

    SvarSlett
  45. Du fortsetter å imponere! Bra skrevet :)

    SvarSlett
  46. vakkervakkervakkert. Har ikke mer å si enn det <3

    SvarSlett