07.01.2012

Fotball er ikke min greie...

Jeg har aldri vært noen fan av fotball. Dere vet den sporten der 22 menn løper etter den samme ballen på et lite, avmerka område? Som lita var dette den ene tingen jeg hatet mer enn noe annet. Jeg satte bakbena i jorda om noen prøvde å få meg med, og i gymtimene på barneskolen lot jeg de andre spille mens jeg sto bakerst på banen i "forsvar".

Soccer Practice - September 25,  2009

Jeg tror ikke jeg vet helt sikkert hvor dette kom fra, men som lita hatet jeg sport generelt. Jeg ville helst sitte inne foran TV-en, spise godis og kanskje lese ei bok. Gym var ikke akkurat yndligsfaget, der jeg måtte spille noe svetteframkallende, magen ristet også måtte vi løpe for harde livet inn i dusjene og ut for å rekke bussen som gikk tilbake til skolen. Gymtimer forbandt jeg altså som regel med stress, og de fleste likte fotball best. Da ble det kanskje mer fotball. Ivrige gutter som går på, mens usportslige, forsiktige, lille Siv skvapp unna ballen om den kom for nært. Heading gjorde alt for vondt, og å ha ballen andre plasser enn på bakken var ikke noe jeg foretrakk.

Soccer 6

Så ble jeg tvunget til å spille i fotballturneringene på skolen på ungdomsskolen. Jeg visste jeg ikke kom til å være banens beste, men etter en god del øving ble jeg da bedre. Blir man bedre, tør man å prøve mer, og prøver man mer blir man enda bedre. Og slik gikk det til at jeg ikke lengre hatet fotball. Dette var noe jeg oppdaget i fjor vår, og da trodde jeg at jeg var kurert for fotballhatet. Ja, jeg kan godt se folk spille fotball; Det er faktisk litt interessant. Nei, jeg elsker ikke fotball. Motviljen til spillet blusser opp når jeg blir tvunget til å spille foran folk jeg ikke kjenner/så godt, og som kan spille selv. Jeg aner ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Finnes det et hull å falle ned i?

Hva føler dere motvilje til?

Siv

xxx

/Bildene er linket

39 kommentarer:

  1. Æ syns du e vældi go i fotball æ, Siv! stå på så blir du enda bedre! :)

    SvarSlett
  2. vet ikke helt jeg! men fotball syns jeg er litt gøy ;D

    SvarSlett
  3. Enig med Tina :-)

    SvarSlett
  4. Jeg er heller ikke noe glad i fotball, jeg "lot" som jeg spilte som oftest i gym timene he he:) Sport egentlig i det hele tatt er noe jeg aldri har likt:) Men jeg tror det jeg føler mest motvilje til er stuping. jeg hadde en svømmelærer på ungdomsskolen som mente alle skulle det. Jeg med min vannskrekk og atpå til høydeskrekk nektet og læreren tok dette opp med min kontaktlærer som mer var på min side enn hennes, så jeg slapp å stupe he he etter flere diskusjoner sammen:)

    SvarSlett
  5. Eg er nok av typen som framleis hatar fotball. Har aldri blitt tvunge til å prøve heller, så det kjem nok ikkje til å bli kurert på ei stund! Om eit halvt år skal eg jo aldri ha gymtimar meir, og på eige initiativ blir det nok ikkje mykje trening på meg. Litt mosjon då, men for det meste i form av gå- og sykkelturar!

    SvarSlett
  6. Jeg hater fotball, og å se det på tv er dødskjedelig! Jeg gikk faktisk på fotballtrening to ganger når jeg var ung, men slutta fort. Jeg var mer en turn-jente jeg!

    SvarSlett
  7. Jeg er egentlig ikke så veldig interessert i fotball, kan se på det nå og da men ikke mer enn det :-)

    SvarSlett
  8. Kjenner meg igjen. Då eg var lita spelte eg ikkje i forsvar, men STO i forsvar. Ballspel i gymmen var det verste som kunne skje meg trudde eg, men på ungdomsskulen blei eg heilt kurert og nå veleg fotball framfor andre ballsportar, men det beste er jo bøker og TV framleis. =)

    SvarSlett
  9. sv: ett litt sent ønske om et godt nyttår til deg og, søte!

    Jeg har selv aldri vært fan av faget gym, og heller ikke ballsport. Men da jeg fant ut at man kunne fordype seg i sporten uten å faktisk utføre fysisk aktivitet, ble forholdet mitt til fotball betydelig annerledes. Nå er jeg er jeg fast tilskuer på fotballkamper, men å røre ballen selv vil jeg helst unngå. Av sport har turn alltid vært det eneste jeg har likt, og også det eneste jeg har mestret. Derfor har gym aldri vært noe jeg har likt, ettersom ballspill og lignende som regel er regjerende hos medelever.

    Du skriver forresten innmari bra. Jeg tror nok du har fått en ny fast følger :)

    SvarSlett
  10. Kunne ikke vært mer enig, haaater fotball. Kan faktisk sitte på en pub, ta en pils og se på tidenes fotballkamp. Ikke fordi jeg syns kampen er interessant, men fordi det er litt morsom underholdning å se folk bli helt rape gal gjennom kampen :P

    SvarSlett
  11. Jeg har alltid likt fotball, men har heller aldri likt heading, for jeg får så vondt i hode av det.
    Var domt du forbindte det med stress, for det er jo egentlig kjempe gøy. Jeg liker ikke å se fotball på tv'n, men å spille selv er herlig:)

    sv: Neste gang får dere se kjolen med hode også. Var bare at jeg hadde kommet ut av dusjen, håret så ikke ut og ikke ansiktet heller. Det samme gjelder outfitt bildene men skal begynne med og ha hode også hvis det ser bra ut. haha:)

    SvarSlett
  12. SV: Aaw! tusen takk! =D så søt du er! <3

    Jeg forstår, men jeg må ærlig innrømme at jeg er den ultimate fotball fan! elsker fotball over all sport i verden. Har elsket fotball siden 2/3.klasse. Spilte i et lag i et år eller mer, men sluttet fordi laget bare var så stygge mot hverandre for å si det mildt. Bare fordi vi tapte et par ganger begynner man å skylde på hverandre og slikt. Fotball er lagsport, det handler ikke om å vinne, men å delta, ha det gøy med spillet. Familien min er fotball elskere fult ut, vi så på absolutt alle kampene i VM 2010. Jeg har et klubblag jeg heier på som jeg har gjort lenge, Manchester United det beste laget ever! selv om det taper nå for tiden, betyr det ikke noe kommer aldri til å forlate laget som ligger dypt i mitt hjerte. Fotball for life <3 <3 <3

    Btw jeg digger bloggen din! du har så mange gode og fine innlegg, ganske ulikt en del bloggere der ute. Fint å ha en blogg som kan handle om andre ting enn mote og outfits ;)


    - Sofia

    SvarSlett
  13. Er ikke superglad i fotball heller. Husker når jeg var 6-7 år og mamma ville at jeg skulle prøve ut fotball. Men jeg satt meg på bakbena og begynte å gråte pga det var ingen jeg kjente på laget og så var det bare gutter. hehe Det var blandet lag i begynnelsen av barneskolen.

    SV;Takk søte siv!:) God helg til deg også!

    SvarSlett
  14. Fotball synes jeg faktisk er morsomt :) Blir sint når motstanderne har ballen så bruker skitne knep for å få den :p Var interessante gymtimer på VGS..

    SvarSlett
  15. Haha dette kjenner jeg meg igjen i, jeg hater fotball når jeg befinner meg blant kompissene mine, men å spille uhøytidelige kamper syns jeg egentlig er kjekt :)

    Sv:
    Ja, knotten som skulle støtte opp midten av den gamle sengen var ødelagt så sengen søkk ned på midten :P Så den fikk v-form :O

    SvarSlett
  16. Haha, ja, uff! Jeg var IKKE spesielt god i fotball heller, men.. det er greit nok :) Volleyball! Herregud, jeg får vondt bare jeg tenker på volleyball :S Ble tvunget til å spille det på ungdomsskolen og jeg var elendig, så alle guttene ropte stygge ting til meg og sånt :L

    SvarSlett
  17. Hehe, jeg er veldig glad i fotball jeg ;D Er en blodfan av Liverpool for eksempel. Hehe, det ligger i slekta :)

    SvarSlett
  18. Du har et ganske rasjonelt forhold til fotball vil jeg si, føler nemlig omtrent det samme om sporten skjønner du :p
    Jeg synes det er ganske kjedelig å se på, men kan være morsomt å spille selv om man har en litt uhøytidelig kamp fyllt med latter og moro :)

    // Det er nok en grunn til at Lynderella-neglelakkene troner øverst på listen min ihvertfall ;) Så hyggelig at du synes det, takk :)

    SvarSlett
  19. Fotball er noe av det værste jeg vet. Ikke gøy å se på, ikke gøy å spille og overhode ikke gøy å snakke om. Ser ikke noe posetivt med det! Og sånn er det også med hondball. Jeg er ikke så glad i sport jeg heller, Men jeg syntes det kan være litt gøy å se på kunstløp og sprangridning :) Alt det andre er noe møkk, haha!

    SvarSlett
  20. Hehe, kjenner til den der :) Jeg er ikke spesielt glad i fotball, men hadde en periode på ungdomsskolen hvor jeg var begeistret for et lag. Hmm... Egentlig bare på grunn av et par kjekke spillere ;)

    SvarSlett
  21. SV: Nei vi har dessverre ikke alltid tid, men anbefaler deg denne boken når du får tid, Siv :)

    SvarSlett
  22. Spilt fotball fra 5.kl til 7/8. kl på guttelaget jeg faktisk. Var både spiss, midtbane og reservekeeper. Etter laget ble lagt ned pga noe styr og krangler med trenere og jeg sluttet har jeg ikke hatt særlig interesse egentlig ;p Men har ikke noe i mot å spille fotball en gang i blant og heller ikke se fotball kamper med kompiser ;)

    SvarSlett
  23. Jeg har aldri likt å spille fotball i gym osv, men jeg gikk på fotball selv! Å spille mot andre jenter på min egen alder var ikke så ille, ikke at jeg var så god da.. Nå liker jeg IKKE å spille, bare av og til. Derimot elsker jeg å se på, Jeg er en trofast Molde FK supporter! :D

    SvarSlett
  24. Eg har to brødre som elsker fotball og har spilt fotball, blitt ein del fotballkamper, eg er ikkje noke interessert i fotball, men er gøy å muntre opp lillebror og bli med på kamper, og faktisk se at han er flink på bana :))

    SvarSlett
  25. Jeg elska fotball i gymtimene! Generelt hata jeg gym, men når det var ballspill på planen da ble jeg engasjert :D

    Sv/ Ja, det er riktig så moro :D Bor ikke så langt unna noen sentre som har badminton-baner man kan leie så heldig med det. Og fin aktivitet til sommers tid! :)

    SvarSlett
  26. SV: Du bør se begge, Siv. Veldig bra filmer :)

    SvarSlett
  27. Aww fotball er mitt hjem, jeg vet ikke om andre ting jeg drømmer meg mer bort i, forsvinner og springer til jeg nærmest kollapser eller spyr. Men det tok mange år før jeg følte jeg ble litt god på banene og det tar ennå tid å bli kjent med ballen igjen etter langa avbrekk, som jeg nå desverre er tvunget til (siden ingen så og si er med lengre). Gym var alltid favorittfaget, og på lik linje med fargelære da jeg starta med det.. Hhm jeg stritta alltid i mot høytlesing, noe jeg har skjønt i mine voksne år kanskje ikke er så rart grunnet dysleksien jeg fikk papir på på min 25-årsdag;) Ellers kommer jeg ikke på noe nå, men det er egentlig ganske mye!

    SvarSlett
  28. Fotball som er så gøy :P Selv om jeg ikke er noe god :P
    Vet ikke helt hva jeg har motvilje til. Når det gjelder sport er jeg ikke glad i basket og innebandy, men det går til nød.

    SvarSlett
  29. Ja sånn er det; man liker noe bedre dersom man blir flinkere i det.. :-) jeg liker fotball jeg, men må innrømme at jeg ikke gidder å se det på tv.

    SvarSlett
  30. Godt spørsmål, :D Jeg har alltid hated forball, men ikke like mye nå, men jeg klarer ikke å se sport på TV, uff, hater å se OL og etc. Jeg var ikke spesielt glad i sport heller, men nå har jeg tvunget meg til å gjøre det mer, så derfor blir jeg altid glad når jeg skal ut å løpe,:D å være på friskhuset var morsomt de 8 første ukene, mens nå er det egentlig bare ensidigt å kjedelig, men jeg prøver å gjøre noe kreativt ut av det,. :D

    SvarSlett
  31. Jeg føler motvilje til masse, blant annet håndball, det er så kjedelig. Fotball derimot, det ELSKER jeg :D

    SvarSlett
  32. æ elske fotball, men volleyball derimot.. neitakk!

    SvarSlett
  33. Åh, det er jo noe da.. Spesielt å gjøre noe fordi alle andre gjør det..? ;)

    SvarSlett
  34. I'm not a big fan, I mean I'll watch World Cup and stuff, but that's more for the social reasons :)

    SvarSlett
  35. Jeg elsker både å se og spille fotball :D ski derimot, å se på ski, så jævla kjedelig ;p

    SvarSlett
  36. jeg har alltid vært litt sporstlig av meg, og spilt fotball og andre ballspill, jeg har aldri være særlig flink men det har vært gøy likevel... jeg kjenner jeg har motvilje for skiløp, når det er på tv og alle sitter i timesvis for å få meg seg stafetten, skiskytting eller what ever.. hehe. i hate it! det kan være litt spennende de siste km, men hva er vitsen med å se hele rennet når det holder å se slutten...

    SvarSlett
  37. Har aldri likt fotball, og kommer aldri til å gjøre det. Skjønner meg virkelig ikke på det, og det er kanskje ikke så rart siden jeg kommer fra et uber anti fotball hjem :p

    Sv; Har virkelig lagt min elsk på glitter <3 Og takk takk :D

    SvarSlett
  38. Gikk på fotball når jeg gikk på ungdomsskolen, og litt på barneskolen, men nå kunne jeg ikke tenkt meg å spille det igjen. Er faktisk redd for ballen! Har blitt truffet så mange ganger i ansiktet med en fotball at jeg rett og slett dukker, om det kommer en ball i lufta x) Ikke særlig heldig om man er på et fotballag :-P

    SvarSlett