16.01.2012

Interesseportrett #24

Jeg synes det er råkult å få publisere stilige fotografier på bloggen min. Denne gangen får dere lese hva Gøril synes om hobbyen sin! Det er ei stund siden Gøril og jeg ble bloggvenner, og i tillegg til å ta kulkule bilder, er hun skikkelig grei! Do visit her page!

Navn:
Gøril Hernes
Alder: 20
Bosted: Trondheim for øyeblikket, siden jeg studerer ved Norsk Fotofagskole (er fra Os, utenfor Bergen)
Bloggadresse: photomotion.blogg.no

Interesse:
Fotografering (som hobby og karrierevalg).

IMG_6391

Hva fikk deg interessert i dette? Og når?
Min søster kom hjem med et speilreflekskamera da jeg var rundt 15 år. Til da hadde jeg gått rundt med familiens kompaktkamera og dokumentert mine omgivelser. Søster var ivrig med å lære meg om speilrefleksens magi og jeg var en like ivrig elev. Etter lønnsslipp en desembermåned gikk jeg å skaffet meg mitt første kamera, Canon 450D.

hairdry2

Hva får du ut av det?
Jeg får et yrke ut av det. Da jeg søkte på fotoskoler ble jeg bedt om å søke på universiteter i tillegg, slik at jeg hadde noe i reserve i tilfelle jeg ikke kom inn på noen av fotoskolene. Men det var ingenting av interesse. Jeg merket at jeg ikke hadde lyst til å studere eller jobbe med noe annet.

Selvfølgelig får jeg også en massiv gledesfølelse av å fotografere - fordi det er noe jeg mestrer. Det er også noe som sysselsetter meg med planlegging, skissering og skaffing av rekvisitter til shoot. Hele prosessen er til stor underholdning for meg.

IMG_5853

Hvor har du lært nye ting innenfor fotografering?
Jeg spankulerte rundt med bare meg selv og fotoblogger som inspirasjon i noen år. Jeg kom meg inn på fotolinja på Danvik Folkehøgskole i 2010 og lærte mye der. Nå går jeg på Norsk Fotofagskole i Trondheim, hvor jeg bare har blitt helt mind blown! Jeg lærer så mye av kunnskapsrike lærere og miljøet rundt meg. Og tenkt, her skal jeg være helt til 2013, wee!

Hvem kan du dele hobbyen din med?
ALLE - som har interesse av den.

Untitled-1

Har du blitt kjent med noen nye personer ved å holde på med dette?
Åh, mange. Mye på grunn av skolegang, så klart. Folkehøgskole, fotofagskole. Men det finnes jo også egne grupper i nærmiljøet, som en fotoklubb. Det er helt ypperlig å kunne dele interessen sin med folk som er likedans opptatt av det.

Hvor ofte utøver du denne hobbyen?
Daglig. Mest på grunn av skole. Jeg er litt for lite flink til å ta med meg kamera på helt enkle turer - hvor det ofte oppstår situasjonen verdt å ta bilde av!

IMG_4559(2)

Hvor mye koster det å holde på med fotografering?
Uh, kommer helt an på hvilket utstyr du vil se deg fornøyd med. Det er ikke den billigste ideen av en hobby/yrkesvalg, men det er absolutt levbart - om en er flink til å spare.

Hvor får du inspirasjon fra til å drive med hobbyen?
Inspirasjonen min drives mye av motivasjonen for å lykkes som fotograf.
Sett vekk ifra fotoblogger og andre fotografer så er skolen og undervisningen den største inspirasjonen i nuet.

Stilige bilder, eller hva?

Siv
xxx

/Alle bildene er publisert med Gørils samtykke. Vil du være med i interesseportrettet? Mail siiiv95@hotmail.com

38 kommentarer:

  1. Hun er så utrolig flink til å ta bilder! Virkelig en inspirasjon! :-)

    SvarSlett
  2. Det va stilige bilda :D

    SvarSlett
  3. Så herlig, jeg elsker disse portrettene <33

    Hadde likt å delta kjære - men har ingen interesse som bloggen omhandler, mer hverdagens opp og nedturer hos meg :-)

    Ønsker den søte en veldig bra dag!

    SvarSlett
  4. Så spennende! Flotte bilder :D

    SvarSlett
  5. digger det første bildet! kjempeflink ho er :-)

    SvarSlett
  6. Så utrolig flotte bilder(:

    SV: Da må du komme hit nå, begynner å pakke om ikke så lenge(:

    SvarSlett
  7. Siv, du skjønne sjel! Det ser helt fantastisk ut! :D Tusen takk for at jeg fikk være med! ^^

    SvarSlett
  8. Herlig, herlig! Elsker bildene, spesielt det mellom bena!! :D

    SvarSlett
  9. Urolig fine bilder OG ikke minst bra spm og svar! :D

    SvarSlett
  10. Sv: Hahha, det er de filmene jeg kjøpte i går ja! :p Samlingen består av nermere 300 DVD'er, og du kan se et lite bilde fra den her: http://audfredriksen.blogspot.com/2012/01/lidenskap.html

    SvarSlett
  11. knall stilige bilder, råkult:) har sikkert sakt det før, eller skrevet det før... men disse innleggene dine er geniale:)

    SvarSlett
  12. Fotografering er en knall bra interesse å ha! Liker selv veldig godt å fotografere.

    sv: Gikk stålende! Fikk 6'er! :DD

    SvarSlett
  13. woowii! dyktighet x 304340932+4+34

    SvarSlett
  14. SV;Athen er en fin by hvor det er mye historie som sitter igjen fra fortiden. Det er ikke bare gamle bygninger og ruiner.Men det er som det gamle og nye er sammen og går i et:)

    SvarSlett
  15. elsker bilde nummer to fra øverst!

    SvarSlett
  16. Veldig bra skrevet, og fine bilder.
    Skulle ønske jeg var flink med foto og redigering... Regner med at øvelse gjør mester, men interessen er dessverre ikke stor nok til at jeg orker å sette meg ned med det.

    SV: JAA, de er de beste på lista :-D hohoo

    SvarSlett
  17. Aww så kult! Foto som skikkelig kunst her ja=) Fotofagskolen har alltid kjempemange gode stundeter. Har ei venninne som går det nå så har sett litt av hva de driver med

    SvarSlett
  18. Kjempeflotte bilder ja! Hva er vel bedre enn å kunne utdanne seg innen hobbyen sin og leve av det? :)

    SvarSlett
  19. Endelig kan jeg begynne å lese blogger igjen! Liker interesseportrettene. Men herlighet, du har hatt bursdag?! GRATULERER SÅ MYE med overstått, kjære Siv <3

    SvarSlett
  20. åååh, skulle ønske jeg var så flink til å ta bilder!! :-D

    // nei har ikke det! skal gjøre det nånånånå ;) for likte godt "closer" som du sang av henne!!

    SvarSlett
  21. Jaa! Så utrolig stilige bilder! Skulle ønske jeg var så flink!

    xx TraN

    SvarSlett
  22. For noen flotte bilder ;)

    SvarSlett
  23. Wow - utrolig dyktig!

    SvarSlett
  24. Ja; utrolig fine!! Så kult.. Foto er jo noe av det gøyeste og mest interessante som fins:-)

    SvarSlett
  25. Wow, skikkkelig flink. Litt kult at hun er fra Os da, Jeg bor i Os nå;)

    SvarSlett
  26. For noen nydelige bilder! Kunne ønske jeg var like dyktig!

    SvarSlett
  27. Herlighet for noen utrolig kule bilder! Her snakker vi talentfull jente!

    SvarSlett
  28. Kjempekule!

    www.skoyarstrek.blogg.no

    SvarSlett
  29. Veldig stilig:) skal sjekkes ut!

    SvarSlett