24.01.2012

Refleksjoner

I dag er det ikke tankenes refleksjoner jeg vil gruble over, men refleksjoner som er en kopi av oss. Refleksjoner som vi kan se i vinduer. Eller i speil. Skinnende overflater generelt. Dere vet, sånne som man kan bruke om man er hemmelig spion eller detektiv. Eller en superhelt!

Reflection

Eller bare en unge som føler seg supersmart. Som meg. For jeg bruker teknikken enda. Skjønner dere enda ikke hva jeg vil fram til? Da jeg skal gi dere en situasjon: Du sitter på bussen, og på motsatt side av midtgangen sitter det en interessant person. Men man kan vel ikke sitte å nistirre på alle og enhver, så du finner ut du skal se ut av vinduet. Hva skjer så? Jo, du ser personen i refleksjonen i vinduet, og du kan betrakte hver bevegelse, nesten fullgodt med originalen. Feeling smart much? Yeees. Men det blir litt pinligere når du plutselig skjønner at personen har gjennomskuet deg. Da føler man seg ikke lengre fullt så smart...

Siv
xxx

/Bildet er linket

54 kommentarer:

  1. hahahaha, stalker much Siv??? :P

    SvarSlett
  2. den har jeg vært med på. flaueste er når den personen ser i øynene dine tilbake igjen i vinduet :p

    SvarSlett
  3. Haha, kjenner til den ;)

    SvarSlett
  4. Hahah, det har jeg gjort mange ganger! I går satt jeg og vennen min faktisk og snakket til hverandre på bussen, mens vi så hverandres ansikt i bussvinduet... Merkelig, heh.

    SvarSlett
  5. Hahaha hjelp ikke si sånt a Siv! Jeg er livredd for at folk skal stirre på meg i skjul, hvertfall på bussen :P haha

    SvarSlett
  6. haha, gjør ofte det på bussen ! :D

    SvarSlett
  7. Haha, så artig! Har aldri gjort eller opplevd det tror jeg... Eller kanskje jeg har måtte titte litt ekstra på noen noen ganger, men heldigvis ingen som har sett det! (håper jeg)

    SvarSlett
  8. Haha, er så flaut når man blir oppdaget i det man sitter å spionerer!

    SvarSlett
  9. tusen tusen hjærtlig takk!

    SvarSlett
  10. Hahaha, jeg bruker den bussgreia hele tiden, men så sitter jeg noen ganger på den plassen der jeg ofte glaner på folk i vindu, og da ser jeg jo at man kan jo se at de sirrer på seg alikvel ! Man føler seg smart i noen minutter iallefall:)

    sv: Fantastiske serier iallefall. Hørt at GG ikke følger så mye bøkene. Har venner som har lest bøkene og der er det mye ulikt fra serien. Men er vel de samme navnene Blair, Serena, Chuck, Nate og Dane osv :)

    SvarSlett
  11. Hehe, akkurat det der bruker jeg å gjøre av og til også! Det er jo det som er gøy/spennende med å ta buss og tog. Blir man oppdaget får man trøste seg med at muligheten for å man ser personen igjen er minimal. Hvertfall hvis man er i Osloområdet ;)

    SvarSlett
  12. Lol, hender jeg gjør det der også, men føler det eneste jeg kan komme unna med det 100% er med solbriller :p

    Sv; Takk, Siv :D

    SvarSlett
  13. Flott bilde!
    Hehe, selskapet var sinnsykt koselig! :D

    SvarSlett
  14. hahaha, been there, done that!

    SvarSlett
  15. Vi hadde nettopp om refleksjon i naturfagen :)

    SvarSlett
  16. Haha, slik gjør jeg! Noen ganger så blir jeg tatt, andre ganger ikke, men gøy er det!

    SV: Det tror jeg at jeg også har! Har alltid trodd det var et kraftig tilfelle av flass?

    xx TraN

    SvarSlett
  17. Hehe, tar ikke så mye buss akkurat, men ser for meg situasjonen :-D

    SvarSlett
  18. Hahah - been there.
    Nydelig bilde !

    SvarSlett
  19. Hehe, veldig sant! Nydelig bilde!

    SvarSlett
  20. Haha, gjør det jeg og iblant ;)

    SvarSlett
  21. hehe, vi har vel alle opplevd situasjoner der vi stirrer i vinduet, enten det er på buss eller tog.. men flaut når det blir oppdaget, men gøy helt frem til da;)

    SvarSlett
  22. Hahahah genialt :) Jeg kjenner til refleksjonstrikset, har heldigvis aldri blitt gjennomskuet (som jeg vet om) :p

    SvarSlett
  23. Hehe, genialt. Det kjenner jeg til vettu. Og jeg håper ikke at den kjekke gutten har sett meg :p

    SvarSlett
  24. hahaha kjenner til den ja!

    SvarSlett
  25. SV: Ja, det var helt fantastiske leiligheter! Og det var helt fantastisk å bo så sentralt :D

    SvarSlett
  26. SV: Forferdelig film i hvert fall.. Angrer den dag i dag :P

    SvarSlett
  27. Åh, det der gjør jeg så ofte!

    SvarSlett
  28. Herregud, kommer ikke over hvor bra du skriver! -og kjempefint bilde <3

    SvarSlett
  29. Hehe. Sant! Det har hendt meg flere ganger på bussen at jeg har skrevet melding og plutselig har insett at refleksjonen fra mobilen min er i vinduet.

    SvarSlett
  30. Haha, bruker samme teknikken selv noen ganger (a)

    SvarSlett
  31. Haha, det er litt pinlig. Men når t-banen kjører i en tunnel er det ikke så mye annet å gjøre enn å se på folk.. :P Fin katt!

    SvarSlett
  32. Hehe det har jeg gjort flere ganger, brukt den "metoden" !! Og det er litt flaut når du oppdager at de gjør det samme, ser på deg i sitt vindu!

    SvarSlett
  33. Haha, det er en genial teknikk heeeeelt til den ikke er så genial lenger....

    SvarSlett
  34. Haha been there, done that! ;)

    SvarSlett
  35. Haha, skal innrømme at det har skjedd meg et par ganger!

    Sv/ Takk takk ^^

    SvarSlett
  36. Så bra skrevet! =) Du bør bli forfatter, du skriver så beskrivende, jeg kan jo se hele situasjonen utspille seg for meg i øyekroken mens jeg leser ordene dine :-) Du er gjennomtenkt, jeg er sikker på at du kommer til å bli noe stort en dag :-)

    SvarSlett
  37. hhaha..skjedd meg ganske ofte egentlig xD

    SvarSlett
  38. Hehe, ja det har vel skjedd meg et par ganger.. krmt..

    SvarSlett
  39. Fiiine pusen!! Din sin?? Hehe Siv, prøver du å fortelle oss at du er avstandsforelska?:P sv - Ja, du kan helt sikkert det. Orginaloppskrifta har jo hjemmelaga deig den.

    SvarSlett
    Svar
    1. Neida, bildet har jeg lånt fra Flickr :) Og avstandsforelsker har jeg opplevd nok av, så det kan hende det er en liten undertanke fra gammelt av ;)

      Slett
  40. Haha,ja du har rett i det der. Syntest alltid det var kult å sette to spegler mot hverandre,med en liten gjenstand i midten jeg. Og bare sitte å kikke inn i uendeligheten ;)

    Sv; Tuusen takk for det :) veldig koselig å høre :)

    SvarSlett
  41. Haha, ja! Sant det der. :)

    SvarSlett
  42. Nydelig bilde av katten! =)

    SvarSlett
  43. Jeg er alltid så nysgjerrig, så hender ofte at jeg sitter å "spionerer" på folk på bussen, haha!
    Fint skrevet Siv, og kjempesøtt bilde :D

    SvarSlett
  44. Det der var skikkelig fint! :D

    SvarSlett
  45. Haha, er jo smart det da, å se i refleksjonen istedet, men det er som du sier, mulig å bli gjennomskuet da og,så man må passe litt på ;-)

    SvarSlett
  46. haha, ja, hvem har vel ikke gjort det før XD det er veldig flaut! eller hvis du titter litt mer åpenlyst, og vedkommende helt tydelig skjønner det :P

    SvarSlett
  47. Haha!! Ja, man føler seg ikke så smart når man oppdager at refleksjonen i vinduet stirrer rett på deg xD

    SvarSlett
  48. Haha, kjenner meg såå godt igjen! Og selv om man bli merket av personen man studerer, så må man bare fortsette å se litt innimellom, for å være sikker på at den personen ikke stirrer tilbake :p

    SvarSlett
  49. Haha, det er så classic :P Har gjort det en del ganger ja ;O

    SvarSlett