20.01.2012

Allsidige Siv

Jeg liker litt av hvert. Av og til er jeg ubesluttsom. Andre velger hvilken side de står ved, men selv klarer jeg ikke velge! Jeg vil ha litt av dette, og litt av det. Men jeg ser ikke på det som noen negativ egenskap. Jeg velger sjelden side, og jeg klarer å se de fleste sidene i en sak. Av og til kan det skape konflikter for min egen del, men det tar vi ikke i dag!

































I dag tenker jeg på årstider. Jeg har aldri klart å velge hvilken årstid jeg liker best. Voksne lærere foretrekker våren, fordi man da ser hvor fin og fargerik verdenen er etter en mørk og barsk vinter. Småbarn liker vinteren, for da finnes det så mye å bruke snøen til. Tenåringer foretrekker sommeren, for da har man sola å varme seg i, og man kan bruke alle de fine og fargerike trendene. Høsten blir mest likt av gamle mennesker, fordi de ser det fine i det som andre ser på som visnet. Men må man nødvendigvis ha en favoritt?

Winter

Jeg har tenkt litt på det i det siste, og jeg tror ikke jeg har en favoritt. Jeg elsker sommeren: volleyball i havneparken, skitne føtter som man vasker etter sommerdagen, grønt gress under kroppen, lukta av solkrem og latter i havvannet. Men på den andre siden liker jeg måkeskrikene om morgenen etter en stille vinter og de nydelige fargene om høsten. Vinteren. Vinteren har jeg kjær, akkurat som sommeren. Alle klager på at det er så kaldt og vått og dødt. Men egentlig er det veldig mye spennende å gjøre om vinteren. Ski, grilling, boblebukser, aking, kakao etter en dag ute i snøen. Det er hva man gjør det til, og alt har sin egen sjarm.

Siv
xxx

/Bildene er linket.

43 kommentarer:

  1. Jeg liker alle årstidene, alle er fine på sin måte:) og skjønner hva du mener. Må man egentlig velge? :)

    SvarSlett
  2. Kjempe fint skrevet:) Hmm,har vanskeligheter å velg én favoritt årstid. Ser fine "kvaliteter" i hver av dem. Men vinteren er jo fin på sin måte,men jeg misliker isglatte gangfelt og bitende kulde. hehe

    SV;Så fint å høre :) Mye man kan lære ved å lese bøker ja:)

    SvarSlett
  3. Er enig med deg, har egentlig ikke noen favoritt, for alle har på en måte like bra og dårlige sider med seg selv :-P Er veldig glad i begynnelsen av våren, helt til pollensesongen kommer ^^

    SvarSlett
  4. Eg er eigentleg veldig glad i alle årstidene. Sumaren står kanskje litt høgare opp på lista, men den avgjerda er sterkt påverka av den nydelege tingen som vert kalla "sumarferie". Eg gler meg til neste år når eg får litt mindre travel skulekvardag, då skal eg klare å nyte alle årstidene fullt ut!

    SvarSlett
  5. Du skriver fint, du. Jeg liker sommeren best. Varme og sol skaper et stort smil i ansiktet mitt.

    SvarSlett
  6. Søt du er :D pleier ikke velge side jeg heller ;)
    men akkurat når det gjelder årstider så er jeg HELT sikker på en sak; og det er at sommeren er best<3 leeeengter etter sol og varme..

    SvarSlett
  7. My favorites have always been fall and winter <3

    SvarSlett
  8. Jeg prøver å ikke velge side, jeg heller - prøver heller å finne min egen side på en måte. Liker å ha en mening ingen andre har med det første.

    Min favorittårstid når det kommer til farger og fotografering er høsten. I Norge er den ofte veldig trist, men ikke alle steder og ikke alltid.

    Ellers er yndlingsårstiden min våren. Det spirer og gro, og nytt liv er på vei.

    SvarSlett
  9. Jeg savner veldig sommeren jeg.. Flott innlegg, Siv <3

    SV. Godt poeng, Siv. Skal ærlig innrømme at det var hardt å komme i gang med trening i går, men klarte det selv om jeg måtte motivere meg selv med litt shopping etterpå :P

    SvarSlett
  10. Jeg klarer heller ikke velge! er så mange nydelige, positive, og spesielle sider ved hver enkelt årstid. Og jeg liker alle årstidene. Jeg elsker våren, fordi da blir alle trærne grønne og pene, og alt blir på en måte gjenskapt. Jeg liker sommeren, for varmen og ferien, og badingen. Jeg liker høsten for mote trendene som alltid kommer da, jeg liker at bladene på trærne skifter farge, og jeg syns det er ganske stilig med trær når alle bladene er av, blir så mystiske bilder av det. Og vinteren, den herlige snøen! Er ikke så mye mer å si. Alle årstider har sine egene særpreg :)

    SvarSlett
  11. Sant. Er utrolig vanskelig å velge! Når noen spør sier jeg sommer, men at jeg også er veldig glad i vinteren dersom det er skikkelig snø! :) Vår og høst synes jeg er litt for midt i mellom. De er vakre på andre måter. Men det er jo mest å gjøre på sommeren og vinteren! :)

    // Takktakk! :D

    SvarSlett
  12. Jeg foretrekker definitivt vår og sommer ;)

    SvarSlett
  13. Er faktisk ganske ubesluttsom på det jeg også faktisk. For jeg elsker sommeren! Men våren er fin pga alt som begynner å spire og gro, høsten fargerik og pen, mens vinteren er utrolig morsom når man står på ski, pluss det minnes om den herlige høytiden; jula! :)

    SvarSlett
  14. // Sorry, skuddarmen min er ikke den beste, og jeg er redd snøen smelter i posten .. :/ Og om den likevel kommer til å smelte - har jeg den heller selv :D

    SvarSlett
  15. Det er veldig sant. jeg liker egentlig de fleste årstidene. Alle årstidene har noe fint med seg synes jeg:)

    SvarSlett
  16. Jeg liker alle årstidene jeg, men skal ikke lyve, vår og sommer er nok favorittene hvis jeg må velge :)

    SvarSlett
  17. Liker de fleste årstidene så jeg klarer ikke å velge, eller hvis jeg må velge må det bli sommer, men vår er også bra. :)

    SvarSlett
  18. Sant så sant, hver årstid har sin sjarm, men vinter'n kommer bestandig på sisteplass for min del ;) Sommer og vår er høyt elsket, høsten er fin, men ikke like høyt rangert ;) God helg :)

    SvarSlett
  19. Selv har jeg alltid vært veldig sikker, liker egentlig bare sommeren. Og hater vinteren mer enn noe annet :p

    Sv: Hehe, så bra! :p Og liker jo de filmene veldig godt, så de er absolutt til å anbefale! :D

    // Ja, det er så nydelig! Disney er alltid nær mitt hjerte <3

    SvarSlett
  20. fint innlegg, har heller ingen favoritt årstid i grunnen.
    Alle årstidene har noe spesielt ved seg selv, som er flott!

    SvarSlett
  21. Fint innlegg! Har heller ingen favoritt! :p
    Sv// Haha, takk for det:) Det var bilde av gavetråd, eller hva det heter. Det man har på utenpå gaver vet du :) hahah

    SvarSlett
  22. haha, sliter med årstidene selv, faktisk. hver tid har sin sjarm?

    SvarSlett
  23. Jeg er enig med deg :) Alle årsider har sin sjarm!

    SvarSlett
  24. Jeg har aldri helt greid å finne min "favoritt-årstid". Hver årstid er unik og har noe spesielt ved seg, elsker sommeren for da er solen oppe, elsker høstløv om høsten og de fine høstfargene, og snøen er noe av det fineste ved vinteren, mens fugler som kommer tilbake fra varme land, er det jeg liker best ved våren! Pluss at jeg har bursdag da..

    xx TraN

    SvarSlett
  25. Mm, så absolutt. Årstider er noe jeg heller ikke har avlagt en klar favoritt til. Vinteren (høsten med) er visuelt nydelig. Snøteppe over skogen og på stien du går hver dag. Lukten av juletre og uteaktiviteter med ungene i familien.
    Sommeren er jeg glad i da det er mye sosialisering, fordi folk går mer ut. Det er alltid magiske stemninger en varm sommerkveld/natt, som er fin å dele med både venner og kjæreste.
    Våren byr på den kommende varmen og den grønne fargen. Fuglekvitring og smelting av snø. Herlig følelse og stemning i luften! :)

    SvarSlett
  26. Man må jo ikke ha noe favoritt...greit å like alle årstidene. Jeg liker både vår og sommer, for da blir det varmere, blomstene spirer, man kan gå i lette klær og sitte ute i sola!

    SvarSlett
  27. Tror sommer er favoritten - men alt har sin sjarm :-) Men akkurat så bitende kaldt som det er ute nå kunne jeg gjerne vært foruten :-)

    Ha en fin kveld søta <3

    SvarSlett
  28. sommeren er min favorittårstid!:-)

    SvarSlett
  29. alt har sin skjarm ja, men jeg foretrekker sommeren pga varmen, men liker fargene på høsten, når det begynner å spire og gro på våren. Vinteren derimot har jo sin skjarm, men jeg liker ikke kulde, og er en frysepinne uten like..

    SvarSlett
  30. Liker at du er så reflektert rundt ting - det er en utrolig bra egenskap. Selv så liker jeg våren best, for da er jeg i mitt ess. Snøen smelter, alt liv begynner å vokse igjen, menneskene blir gladere.. Og ikke minst - lyset kommer tilbake :)

    SvarSlett
  31. Det er en fin egenskap å se noe fint i alt Siv!

    Jeg liker høsten aller best. Da er det akkurat så kjølig at man må plukke frem støvletter, skinnjakken og skjerf. Og fargene er nydelige, og mørket kommer sigende. For meg er det ingenting som er så flott som å vandre gatelangs om høsten med en kopp takeaway kaffe og musikk på ørene. Ellers liker jeg våren godt, fordi da kan man endelig legge vekk ullkåpa og man sklir ikke på isen lenger. Sommeren er fin bare i noen få uker syns jeg, og vinteren hater jeg. Da går jeg alltid inn i tunge og vanskelige depresjoner, og holder meg for det meste inne. Heldigvis har jeg hatt fine venner til å hjelpe meg igjennom de verste stundene i løpet av denne vinteren. Og det kjennes godt!

    SvarSlett
  32. man må jo ikke alltid velge en favoritt, man kan jo bare like alt?

    jeg er og utrolig ubesluttsom, noe som ofte gir meg problemer også.
    men samtidig står jeg for det når jeg tar et valg evt. gjør meg opp en mening om noe:)

    jeg er glad i hele året, for som du sier har hver årstid ulike kvalieter.

    SvarSlett
  33. Høst og vår er mine favoritter både når det kommer til temperatur og til at det er så masse liv/død i naturen.. våren så springer alt fram , blir grønt ,spirer osv.. det er så nydelig - og i tillegg så elsker eg høsten når fargene forandrer seg, blada blir gule og rødlige.. det er så vakkert.

    SvarSlett
  34. SV: Tusen takk, Siv :) Likte den godt selv også :D

    SvarSlett
  35. Så fine bilder :-)
    jeg liker egentlig alle årstidene, unntatt vinteren.. den hater jeg :-(

    SvarSlett
  36. Har faktisk ofte tenkt på det selv. Finner alltid noe jeg liker med alle årstidene, men har funnet ut at sommeren er min favoritt:)

    SvarSlett
  37. Jeg aner ikke hvilken årstid jeg liker best jeg heller, men begynnelsen av høsten, og når det blir grønt om våren er jo herlige tider :)

    SvarSlett
  38. Synes det er flott at du liker alle årstidene jeg :) Er jo mye bedre det enn å bare like 3-4 måneder av et helt år ;)

    Selv er jeg mest glad i våren og sommeren. Samtidig er juletiden med snø veldig koselig :)

    SvarSlett
  39. Så bra skrevet Siv! Jeg er enig, samtidig som jeg heller mest mot sommeren. Men kun fordi jeg er møkkalei av mørket her oppe i nord! Hehe

    SvarSlett
  40. Hoho! Da er jeg en gammel lærer, fordi jeg elsker våren xD Jeg synes det er fint å se at alt det døde fra vinteren livner til, kjenne at det blir varmere og dessuten har jeg bursdag i mars ^^ Men det er selvfølgelig fine ting med alle (bortsett fra høsten i mine øyne.. :p)

    SvarSlett
  41. Alle årstidene har sine eigne sjarm :D

    SvarSlett