30.01.2012

Interesseportrett #25

Folk som klarer å fange deg i skribleriene sine. De bare imponerer. Man trenger ikke irritere seg over skrivefeil, feil tegnsetting eller dårlig ordforråd. I stedet kan man lene seg tilbake og nyte bildene som dannes. Jeg håper jeg får høre nyss om det når denne jenta gir ut bok, for den vil jeg lese!

Navn: Elefantjenta/Ine
Alder: 16 år
Bosted: Troms
Bloggadresse: teposekroken.blogspot.com

Interesse: Skriving





Hva fikk deg interessert i dette? Og når?
Hm... Det må vel være norsktimene i åttendeklasse, da vi skulle begynne å skrive stiler. Det var det jeg gleda meg mest til da jeg begynte på ungdomsskolen - lære meg å skrive historier. Og så bare utvikla det seg.

Hva får du ut av det?
Først og fremst er skriving min egen måte å få ut følelsene mine på. Det er det som får orden på alt kaoset man noen ganger har inni seg. Og selvsagt er det kreativ utfoldelse, og det å uttrykke seg selv. Jeg kunne jobba med musikk eller kunst og oppnådd akkurat det samme, men jeg føler at ord er det jeg behersker best.





Hvor har du lært nye ting innenfor dette emnet?
Norsktimene på skolen, haha, for en nerd jeg er! Og nettsiden Trafo.no har hjulpet meg masse, og hjelper meg enda. Og så prøver jeg å lese meg litt opp. Skrivekurs er vanskelig, siden jeg bor på bygda. Og så rollespiller jeg aktivt på galtvortskolen.net, og tror det har hjulpet meg masse språklig sett.

Hvem kan du dele hobbyen din med?
Bestevennen min er ganske glad i å skrive, dog han ikke har ambisjoner om å bli forfatter, så vi utveksler tekster og sånt. En i klassen min skriver sangtekster, vi utveksler tips og råd, ris og ros. Og alle på Trafo, det er jo et slags kreativt nettverk, om du skjønner? Og sist, men ikke minst: Mamma. Hun er min største fan, tjohei.





Har du blitt kjent med noen nye personer ved å holde på med dette?
Nei, ikke egentlig. Eller. Jo, kanskje. Nei, det er en veldig... enslig hobby, man sitter jo alene med tankene sine og fantasien sin. Vent litt... Jeg HAR faktisk blitt bedre kjent med noen pga skrivingen min!

Hvor ofte utøver du denne hobbyen?
Når jeg føler for det. I noen perioder skriver jeg flere sider hver dag, men så kan det også gå perioder hvor jeg ikke skriver noe som helst. Alt er opp til meg og hva jeg føler for.





Hvor mye koster det å holde på med dette?
Absolutt ingenting! Med mindre du vil bruke penger på fancy kulepenner og fine Moleskine-bøker (slik som meg, haha).

Hvor får du inspirasjon fra til å drive med hobbyen?
På Trafo, hos bestevennen min, mennesker rundt meg, forskjellige sider på nettet (Tumblr, Weheartit, Flickr, sånn der), bloggen worldofmike.no, Galtvortskolen.net.





Eventuelt:
Det kan kanskje virke nerdete, det kan kanskje virke kjedelig, det kan kanskje virke ensformig. Men om du liker det, så gjør det! Ikke la andre fortelle deg hva du skal og hva du ikke skal gjøre, og viktigst: Ikke la frykten for å ikke være god nok, stoppe deg!


Vi er sikret én framtidig forfatter, eller hva?

Siv
xxx

Nå har jeg publisert alle interesseportrettene jeg hadde liggende, så det kan hende spalten blir dødlagt. Dette håper jeg derimot ikke skjer, for det finnes da flerfoldige interesser som er i omløp!
Vil dere dele deres? Innboksen venter i spenning: siiiv95@hotmail.com
/Bildene er linket til weheartit utenom det første, det er Ine sitt!

33 kommentarer:

  1. Ikke værst! Bra vi alle liekr forskjellige ting ;)

    SvarSlett
  2. Interesseportrettene dine er veldig fine, så håper du får fortsatt med dem!

    SvarSlett
  3. Så gøy å lese! Jeg elsker selv å skrive, sitter med en liten forfatter i magen og gleder meg til de dagene der tiden strekker til å ta på meg nye utfordringer, bl.a. skriving :)

    SvarSlett
  4. Å, herlig! Følger deg btw tilbake på bloglovin nå :-D

    SvarSlett
  5. Det tror jeg vi har! En framtidig forfatter, altså.
    Hehe, jeg studerer psykologi og brenner for det - men det er sikkert ikke noe som passer seg her.. Du kan jo skjekke ut bloggen min å se hva du syns.:-)

    SvarSlett
  6. åh kutl da :D gøy!!! er ikke så flink å skrive jeg, men kan huske tilbake på den herlige følelsen av å nettopp ha levert en bra skriveoppgave på skolen. F.eks viss jeg føler at jeg har skrevet DEN gode tittelen på stilen min :D

    SvarSlett
  7. Flott portrett:) Håper du får mange fler inn:)

    SvarSlett
  8. Moro! Gøy med folk som er flinke til å skrive! ;)

    SvarSlett
  9. Ååh, så gøy! Er herlig med folk som er flinke til å skrive - selv er jeg ikke det. Alt for perfeksjonist, så ødelegger alltid bare haha. MEN, jeg håper du får inn flere portretter:) Jeg liker det!

    SvarSlett
  10. Jeg liker interesseportrettene dine veldig godt så trist at de er over.. selv har jeg ingen sånn interesse som jeg tror ville vært interessant.. ellers ville jeg likt å deltatt :-)

    SvarSlett
  11. Dette var superbra! Likte dette kjempegodt.

    SvarSlett
  12. Fint portrett!

    SV// Det er sant, kanskje perfeksjonismen er positivt ladet akkurat i dette tilfelle! Har du den hengende over senga da? Fjærene skal liksom drysse ned gode tanker og påvirke drømmene dine. Jeg har også ofte mareritt...

    SvarSlett
  13. SV// Hahahah nei! Da dryppe den jo bare gode tanker til alle idiotene som går forbi hver gang du har vinduet åpent. Du får gjøre det på den riktige måten og så kan du heller klage om den ikke fungerer! Gi meg en tilbakemelding om marerittene gir seg da :)

    SvarSlett
  14. Folk som kan skrive bra og slikt er heldige!:)
    Jeg føler jeg får noe slikt ut av å blogge, forbedre litt her og der på ordbruken og slikt. :)

    SvarSlett
  15. Interesseportrettene er så fine. Jeg er også veldig glad i å skrive. Jeg pleide i alle fall å være veldig glad i det. Da jeg var yngre skrev jeg hele tiden, men etter hvert som jeg har blitt eldre har jeg slitt med manglende inspirasjon. Det er litt trist.

    SV: Autografer er gøy. Noen ganger vurderer jeg å ta det opp igjen, men så tenker jeg på alle pengene jeg brukte på frimerker, og slår fra meg tanken med en gang. Haha! Dyr eks-hobby! XD

    SvarSlett
  16. Åh! Dette likte jeg. :)

    SvarSlett
  17. Flott blogg..håper virkelig ikke denne spalten i bloggen din blir dødlagt!

    SvarSlett
  18. Herlig :D

    Nei, håper at du kan fortsette med slike innlegg om andre blogger, siden det er meget interessant ;)

    SvarSlett
  19. åh herregud, eg har så lyst på ein skriver!!!

    / tusen tusen takk Siv ;D

    SvarSlett
  20. Skulle gjerne hatt en brøkdel av fantasien til folk som skriver fortellinger, men tar meg ikke tid til å utforske om den faktisk er der. Eller jo! Jeg var jo faktisk med på å utgi en bok for ikke så lenge siden og jeg tror faktisk det er mulig at det er noen eksemplarer av den på Andenes. Gøy å tenke på :)
    Kunne sikkert kommet med en interesse jeg, men vet ikke helt hva det skulle vært.

    SvarSlett
  21. vi er visst det :) skulle ønske jeg klarte å skrive :D

    SvarSlett
  22. Disse portrettene er så fine!
    Skulle ønske jeg hadde fantasi nok til å skrive noe... Greier det bare ikke.

    SV: Haha, jeg er også veeeeldig nybegynner når det gjelder Mac, men det ordner seg nok ;)

    SvarSlett
  23. Så spennende :) De som har en hobby de virkelig brenner for er heldige!

    SvarSlett
  24. så interessant! :D bra portrett !:D (takk for kommentar!) ;)

    SvarSlett
  25. Så spennende... :) Herlig innlegg, søteste Siv <3

    SV: Bra Siv, sjekk ut :D

    SvarSlett
  26. Oi, spennende! Så kjekt innlegg :) Nå er jeg forøvrig tilbake vettu..

    SvarSlett
  27. Så spennende og interessant! Bra portrett :):)

    SvarSlett
  28. Ja, det ser lovende ut :) Veldig bra portrett :)

    SvarSlett
  29. Oioi, trodde jeg var den eneste i Norge som har hatt novelleblogg! Men jeg har altså en sterk konkurrent, hehe!

    SvarSlett