17.01.2012

Så mye å si

Det er så mye å si. Så mange ord som burde vært sagt. Alle ordene som brenner på innsiden. Tankene du har gjort deg, følelsene du har. Grunnen til at du ler. Hvorfor du gråter. Alle sangene roper til deg. De sier det som om du skulle sagt det selv. Hva mer er det å si?






























De sier livet er for kort til å holde ting for seg selv. Men det er så mye å si. Kanskje har man ikke tid til å si alt. Man har så mange å si ting til. Og akkurat som når man har mye å gjøre, blir det til at man ikke sier noe som helst. Kanskje det er best å holde tankene for seg selv? Kanskje er de ikke for resten av verdenen? Tankene er ikke modne, og de som burde høre det er kanskje ikke klare enda. Planer som er lagt, men som ingen andre enn underbevisstheten din vet om.
























Fordi det er skummelt. Fordi utfallet kan bli et annet enn du ønsket. Basstonene dunker i bakgrunnen av sangen, akkurat som tankene slår på innsiden til enhver tid. Kanskje du klarer å la være å tenke på dem ei kort stund, som når bassisten har en tosekunders pause. Men de kommer tilbake. Så mye som burde vært sagt. Men det er ikke alltid like lett.



Siv
xxx

/Bildene er linket, og Siv har det fint! Jeg liker å være litt poetisk bare.

62 kommentarer:

  1. Så fint skreve :') mindte mæ om forholde tell mæ å waldemar når æ læste det..

    SvarSlett
  2. du flenk å legge ord på det, siv! alt sånt der e så sykt vanskelig å forklare

    SvarSlett
  3. kjempegodt skrevet! dette er nok noe veldig mange kjenner seg igjen i, at det er vanskelig å sette ord på tanker og sånn, og i tillegg at man finner sanger som beskriver dine aller innerste tanker.. jeg kjenner meg i alle fall veldig godt igjen!

    SvarSlett
  4. Veldig bra skrevet, veit hvordan det føles og hvordan det er.. alt det du skrev. Får meg til å tenke..
    Det første bildet holdt jeg på å ta til dagens qoute :p hihi!

    SvarSlett
  5. Du burde få et yrke der du skriv eller nåkka sånt. Du e sykt flenk å skrive :)

    SvarSlett
  6. I love the way you write :)

    SvarSlett
  7. Fine refleksjoner.. og fine bilder :)

    SvarSlett
  8. Du er utrolig flink til å sette ord på ting!

    SvarSlett
  9. flink til å sette ord, :D Vakkert, :D

    SvarSlett
  10. Utrolig fint skrivet. Du kan det med å sette ord på ting :-D

    SvarSlett
  11. Enda et nydelig innlegg siv! <3

    SvarSlett
  12. Kjenner meg så igjen! Veldig bra skrevet.

    SvarSlett
  13. Fint skrevet, du er flink Siv:) P.S jeg har hvert litt opptatt i det siste og har ikke fått hvert på posthuset, men sender deg gaven fra meg i morgen:)

    SvarSlett
  14. nydelig skrevet, Siv. Ja det er mye man kanskje ikke får sagt, ikke tør å si osv.

    SvarSlett
  15. Du skriver så fint <3

    SvarSlett
  16. Jeg liker disse innleggene dine, du er så flink til å skrive! :D

    Sv; Ja, det må man! Men så det faktisk ikke før tredje gangen jeg var i byen!

    SvarSlett
  17. fantastisk, Siv! og det er så absolutt mye å reflektere over i det du skriver her.

    SvarSlett
  18. Så rett så rett! Du er flink til å skrive, Siv! :)

    SvarSlett
  19. Wow, du er så flink til å skrive! Du burde virkelig vudere å få jobb innen det å skrive, du er så flink til å ordlegge deg, forklare, alt sammen. Fantastisk!

    SvarSlett
  20. Liker når du er poetisk jeg Siv, og bra du har det fint <3

    SvarSlett
  21. Utrolig flott innlegg :D

    sv- skal du velge kjemi til neste år :P ?

    SvarSlett
  22. Så fint du skriver! Kjente meg veldig igjen i dette her^^
    //Tusen takk, fineste deg! <3 Du kommenterrer alltid så fint, også blir jeg så glad :D

    SvarSlett
  23. Ææ, blir gal når jeg finner blogger som denne; noen som reflekerer over et tema eller en hendelse på en ikke-overfladisk måte og gjør stoffet de skriver om interessant. Du skriver så utrolig bra, er bare superinspirerende! Elsker forresten det første bildet, sykt fint! :)

    SvarSlett
  24. Herregud, så flink du er! Det er så artig å komme innpå slike blogger. Det gir jo litt inspirasjon for oss andre som ikke er så flink til å skrive også! :)

    SV: Ah, I love Marilyn Monroe.

    SvarSlett
  25. Så fint skrevet Siv! Likte dette veldig godt :-)

    SvarSlett
  26. Fin tekst og fine bilder :)

    SvarSlett
  27. Bra skrevet, tankene skal man slippe ut : D

    SvarSlett
  28. Kjenner meg SÅ igjen i det du skriver. Tenk så enkelt ting kunne vært om man bare kunne fortalt alt!

    Sv: Hahahha, nei Håvard er ikke "duden" min! :p Jeg er ganske nylig blitt fri og frank etter et tre år langt forhold nå, så det holder i lange baner å bare være bestevenn med noen fra det motsatte kjønn for tiden ;) Mersom ja.. det er et uttrykk, men aner ikke hvordan jeg skal beskrive det på "korrekt norsk".

    SvarSlett
  29. Nydelig <3

    SV: Ikke veldig avansert, det kan jeg love deg, men veldig godt ;)

    SvarSlett
  30. Herlig innlegg, du er så flink til å skrive! :)

    SvarSlett
  31. Fine teksten<3 Du kan virkelig få satt ord på ting!:) *klem*

    SvarSlett
  32. Utrolig fint tekst! :)

    // Takk, bare det at det ikke er det verste du har hørt er jo en trøst, haha :')
    Nei, altså - jeg vet at jeg ikke er den beste, men jeg synes ikke jeg er den verste heller. Dessuten liker jeg jo å synge! :) Tror nok sangen hadde blitt enda litt bedre om jeg hadde lært meg teksten og tonefallet enda litt bedre først da :) Takk for litt lengre tilbakemelding enn "fint!" vertfall! :D

    SvarSlett
  33. Jeg kjenner meg igjen! Kjempefin tekst!

    xx TraN

    SvarSlett
  34. Du må nesten bli forfatter, Siv! Vil veldig gjerne les fortellingene/historiene dine og alt det du har å si!

    SvarSlett
  35. det er ikke alttid lett nei! Du skriver kjempebra, liker å lese det du har å si! og den sangen var nydelig!!

    SvarSlett
  36. Du skriver så utrolig vakkert, Siv :) Jeg blir helt oppslukt av tekstene du skriver, for de kommer rett fra hjertet og jeg kjenner meg så igjen :)

    SvarSlett
  37. Fin tekst og fin sang! :)

    SvarSlett
  38. Du er så flink til å finne bilder som passer tekstene dine :)

    SvarSlett
  39. Iblant sier stillheten og fravær av ord mer enn ordene selv kan inneholde.

    SvarSlett
  40. Nok et bra skrevet innlegg! Stå på!!

    SvarSlett
  41. Så fint, og tankefullt :)

    SvarSlett
  42. åå elsket det øverste bildet! utrolig fint

    SvarSlett
  43. Flink du er. Dette var vakkert!

    SvarSlett
  44. Så flink du er til å ordlegge deg. Kjempefint skrevet <3

    SvarSlett
  45. Eg likar poetiske Siv! Vakkertvakkert <3

    SvarSlett
  46. Uh, jo takk du! Det gikk bedre enn det jeg hadde trodd. Ei annen jente i klassen min hadde skrivesperre og gikk ut fra klasserommet med to linjer og tårer i øynene. Litteraturhistorie kan være hardt.

    SvarSlett
  47. Veldig fine ord! Jeg har en tendens til å si for mye og ikke tenk før jeg snakker og da kunne ting kanskje vært usagt;) Selv om jeg skjønner at det ikke er det du mener her....

    SvarSlett
  48. SV;hehe:) Var ved en tilfeldighet at jeg fant den siden hvor man får info om tvseries gang=) Cougar Town er en morsom serie!

    SvarSlett
  49. åååh, du skriver så fine innlegg! Kjempe flink er du:) Og nei - det er faktisk ikke snø her, og det har ikke vært det heller. Verken i Stavanger eller Bergen! JEG ELSKER DET! Haha.

    SvarSlett
  50. Utrolig bra skrevet. Blir nesten litt poetisk. Kjenner meg faktisk godt igjen, sangene roper, man vil bare synge de igjen og igjen. Nesten som et mantra. Man får ikke sagt alt. Det er menneskenes forbannelse..

    SvarSlett
  51. bra skreve! Mange sanne ord i det du får frem her :)

    SvarSlett
  52. du er så utrolig flink til å skrive, jeg er helt imponert, du er 17 år og du skriver tekster som alle liker, uansett alder. Det er fengende og tankefult, og det du skriver gjør at øynene bare vil lese mer og mer. fantastisk siv. jeg bøyer meg i støvet, du er unik!


    Sangen også var nydelig:)

    SvarSlett
  53. fiine bilder og fin tekst :)

    SvarSlett
  54. Siv, du er så flink til å skrive at jeg merker jeg blir litt misunnelig. Utrolig fint innlegg!

    SvarSlett
  55. Du har virkelig blitt så UTROLIG mye flinkere til å skrive siden jeg begynte å lese bloggen din, for sånn som dette innlegget er så utrolig flott skrevet Siv! Blir helt imponert over hvor mye du har utviklet deg og hvor flink du har blitt! :)

    SvarSlett
  56. Du er en veldig dyktig poet min kjære venn <3 Elsker ordene dine!

    SvarSlett