27.01.2012

Where are you?

Man kan lete høyt og lavt, men det virker ikke som om man finner den. Kaldt og varmt, den er ikke å se. Jeg roper, jeg lokker, jeg hvisker, ler og gråter, men enda er den ikke å kjenne i min hule hånd. Den er ikke å skimte hverken i det nære eller det fjerne. Ørene kan ikke høre noe som kan minne om dens kulde; Snøen er forduftet.

Stranda i Trossestien dekt av snø

Jeg venter. Jeg venter. Jeg venter. Og har jeg forstått det rett, venter de fleste på snøen her i nord. Jeg har lest mangt et innlegg fra bloggere sørover i landet, og de liker alle å ta bilder av snøen, men helst ser de at den smelter vekk. Her, som vi er vant med snø, er den ikke å se. Når vi for en gangs skyld har lyst på nedbør, da unngår den kystlandskapet. Bygene velger å slippe sin kulde over havet. Hva skal havet med snø? Har havet planer om å gå på ski til gnagsårene verker, ake i bakkene til klærne er søkkvåte, grille ute i den bitende kulda og se på stjernene mens nordlyset danser på himmelen? Havet har ikke bedt klassen på overnattingstur i marka, men det har Siv, og nå vil hun ha snø!!

Siv
xxx

/Bildet er linket

34 kommentarer:

  1. Hadde vært ganske greit med snø, type før jul og fortsatt hatt den liggende ! Snøen blir mye savnet når den faktisk ikke kommer, og nå er det jo bare is.. og de stakkars 2 cm med snø man kan se noen plass, ja det er også så skare at det er umulig :/

    SvarSlett
  2. bra skrevet! fint bilde!
    Savnet snø til jul, så kom den rett etter bursdagen min ,heldigvis! Men vil ikke ha mer nå da :p

    SvarSlett
  3. Hmh, forstår meg på lengselen. Vi hadde ikke et fnugg med snø i hele juletiden (hjemme i Bergen), og det syns jeg var deprimerende. Vi hadde regn, regn og overskyet himmel. Veldig, veldig trist. Her i Trondheim har det vært nydelig snø før og under juletider. Nå i januarmåneden har det bare iset seg. Helt forferdelig kjedelig. Vanskelig å gå til skolen, håh.

    SvarSlett
  4. Kjipt! Snø er jo så morsomt. Skjønner at du savner den :D

    SV: Jeg hadde nesten aldri øvelseskjørt før, da! Men det gikk bra.

    SvarSlett
  5. hahahaha you and me both :) Hey if you find some, could you ask it to take a trip to down under too :D

    SvarSlett
  6. Du fanger meg skikkelig med måten du skriver på, igjen! :) Flinking. Vil også ha ordentlig snø :) Fint bilde forresten.

    SvarSlett
  7. Her er det masse snø, du kan gjerne få litt herfra! Ser snart ut som nordpolen utenfor vinduet mitt.. haha :)

    sv: Ja, jobber som instruktør på idrettskolen for 2-3 klassinger, ganske gøy egentlig:-)

    SvarSlett
  8. Burde det ikke være masse snø i nord? Til og med i Bergen så er det nø, ikke så veldig mye, men litt, og det er jeg fornøyd med!

    SV: Tusen takk for hjelpen angående psoriasis og sånt, skal bestille time på Haukeland så fort som mulig! Og så håper jeg det forsvinner raskt!

    xx TraN

    SvarSlett
  9. Her er det faktisk snø! <3 Litt i alle fall....

    SvarSlett
  10. re: får aldri til noe som helst jeg heller. ser ut som alt annet enn en flette når jeg selv prøver meg!

    angående snøen så har vi ingen her heller! bakken er riktignok dekt av SPEILglatt is, men noen fin, hvit snø er ingensteds å finne.

    SvarSlett
  11. Ingen snø altså? Litt kjedelig i Nord det ja kan jeg tenke meg:) er vel fremdeles håp? :)

    SvarSlett
  12. Vi har faktisk utrolig masse snø! (og en god del is..) Begynner å bli litt lei av kulde og solfri himmel, så jeg har alt begynt å lengter etter sommern! Superfint bilde! Håper du får snøen din snart da! :)

    SvarSlett
  13. håper du får snøen du venter på da :)

    SvarSlett
  14. Du kan få litt snø av meg asså ;) Masse her på Lillehammer! ;D

    SvarSlett
  15. lyst på snø jeg og! Er fra en plass hvor det bruker å være meterhøye brøytekanter, og masse snø <3 Men etter jeg flyttet til byen, har det vært lite snø for min del, og har de siste ukene trasket rundt på bar asfalt (med unntak ei helg her for ikke lenge siden). Gi meg snøø!

    SvarSlett
  16. huff, jeg vil ha vekk snøen... liker ikke snø :(

    SvarSlett
  17. Dere kan sikkert få alt snøen i gjerdrum der jeg bor:p Hihi

    SvarSlett
  18. SV;hehe,ja:) Greit med sånne av og til!

    SvarSlett
  19. hehe! hadde lyst på snø i jula, men ikke nå lenger!!

    SvarSlett
  20. Jeg kommer ikke over hvor flink du er til å skrive! Du skriver om så mye jeg går og tenker på, men jeg hadde ikke klart å sette ord på det. Om du skjønner:P

    SvarSlett
  21. Venter på sommeren jeg! =)

    SvarSlett
  22. Har fått masse snø i det siste og de melder snø 1 uke til... haha : D. Gleder meg til sommeren jeg:)

    SvarSlett
  23. Du kan gjerne stjele litt snø fra Oslo om du vil?
    //Tusen hjertelig takk! Du er så søt!

    SvarSlett
  24. Da håper jeg du får snø snart :) Så kan du base, gå på ski og stå på skøyter!

    SvarSlett
  25. krysser fingrene for at snøen kommer til deg snart, send den avgårde til de som har lyst på den:) Det er visst kommet masse snø hjemme ja (sørlandet) og jeg må si jeg er glad jeg er på jobb på vestlandet for her er det lite..
    Det er veldig koselig med snø, men foretrekker å ha den på fjellet der jeg slipper å måke den vekk fra huset:)

    SvarSlett
  26. Du får komme ned her og hente litt ;) her er det faktisk en del snø! Jeg liker best vår og sommer, men det er koselig at det ligger litt snø, det blir lysere og finere ute når det først er vinter!!

    SvarSlett
  27. Say what?! Da bor du i alle fall (i utgangspunktet) på riktig sted! Er rett og slett drittlei vinteren, allerede. Vil ha sommer og sol nå! :(

    Sv; Haha, det er så irriterende å vite at man har sett noen et sted uten å komme på hvor! :p

    // Takktakk :p

    SvarSlett
  28. Her i England har det ikke landet et snøfnugg og det blir vel ingen i år heller. For meg har det ikke noe å si, siden jeg klarer meg helt fint uten snø ;p

    SvarSlett
  29. Hahaha, du kan få alt vi har av det lille vi har nede i Trondheim - jeg hater snø bortsett fra på lille julaften og julaften ;)

    SvarSlett
  30. du kan få alle snøen som ligger utenfor hos meg <3

    SvarSlett
  31. savnet snøen skikkelig i desember, ville så gjerne ha snø på julaften! men på julaften så jeg dessverre bare grønne plener utenfor vinduet, og litt skitten snø i kantene. NÅ derimot, snør det faktisk idet jeg skriver dette, og det er heelt hvitt ute. vi kan godt bytte? hihi

    SvarSlett
  32. I Oslo er det masse snø.. Det slutter aldri å snø.. Du kan gjerne få litt her i fra :P Jeg er klar for vår jeg :P

    SV: Tusen takk søte Siv :)

    SvarSlett
  33. Her er det masse snø. Det snør og snør:) Virker nesten ikke som det skal slutte å snø noensinne. trist at dere ikke har snø, kanskje du kan danse en snødans? Hihi ler*

    SvarSlett
  34. Skjønner jeg godt! :) Glad det er snø i Lillehammer, bare synd (men samtidig ikke) jeg skal være i Bergen i to uker :P

    SvarSlett