12.01.2012

ReiseSiv

Norge er et flott land å bo i, og det finnes mange fine byer her. Men det er ikke billig å reise rundt omkring, for her i det lange land, kan det fort bli et stykke å reise. Siden jeg har familie i utlandet, har vi heller reist til Storbritannia enn rundt i Norge, men det sistnevnte er noe jeg har skikkelig lyst til gjøre!







































Det er det siste året som har, sakte meg sikkert, gjort meg keen på en liten Norgesreise. Blogg har indtrodusert meg til mange fine tekster og bilder om norske byer, som lokker på lille Siv. Jeg har blitt kjent med folk i Oslo, Trondheim, Bergen, Drammen, Stavanger og Bodø (også Sogn, selv om det ikke er en by), for å nevne noen, og det hadde vært skikkelig kult å møte finebloggerne på hjemplassen deres. Da får jeg treffe alle disse fine personlighetene, samtidig som jeg besøker deler av Norge. Jeg var i Oslo i én dag, og da jeg var lita kjørte vi til Trondheim for å ta et fly derfra. Tromsø har jeg besøkt, og også en del plasser rundt om i Nordland. Ellers står det dårlig til med noen bereist Siv...

Hva slags plasser i Norge vil dere besøke?

Siv
xxx

/Bildene er linket

50 kommentarer:

  1. Vi sov nu over i oslo når vi va på klassetur :P
    Arti å læse bloggen din btw :P

    SvarSlett
  2. Jeg og familien min har aldri hvert i utlandet på ferie. Det har alltid blitt ferie i Norge. Jeg har blant annet hvert i Geiranger, Røros, Ringebu (og venabufjellet), Fagernes, Lom, Stryn, kristiansand (med søsteren min og svogeren min - før de fikk barn) og Kragerø (skoletur i 7ende klasse) og ja mange flere steder. Det er mange flere steder jeg ikke har hvert i Norge og håper å få besøke dem etterhvert:) Som Bergen, Stavanger, Trømsø +++

    SvarSlett
  3. Jeg har lyst å reise til Kristiansand dyrepark :D

    SV: Appelsinjuice er kjempegodt(:

    SvarSlett
  4. Veitdu, eg har faktisk vore i alle fylker i Norge! Det er litt kult, plar dra fram den når eg skal skryte litt (pluss at eg har vore i ein del kule land utanlads og, som Kenya, Tanzania, Midtausten osb). No skryt eg visst her, beklagar for det. Poenget var at Norge er eit sjukt spanande land å reise i, men ikkje akkurat billeg! Eg håpar du får deg ein liten norkesturné ein gong! Kanskje spesielt ein som legg seg rundt vestlandet :D

    SvarSlett
  5. Du kan gjerne få komme å besøke meg altså! : )

    SvarSlett
  6. Ville gjerne besøkt alle de typiske turiststedene i Norge, har sett alt for lite av landet vårt!!

    SvarSlett
  7. nesten ikke vært noen steder i norge jeg , huff :P

    SvarSlett
  8. Jeg har egentlig vært i de fleste store byene i Norge.. så litt usikker på hvilken by jeg vil besøke.. kanskje Stavanger eller Trondheim :) Veldig glad i de byene.

    SvarSlett
  9. Hmm, Stavanger og Nord Norge står øverst på lista ;)

    SvarSlett
  10. Jeg har vært en god del rundt om i Norge, og synes Bergen og Kristiansand/Grimstad er de fineste byene! Har til gode å dra til Stavanger, så det er vel det som står øverst på listen akkurat nå :)

    SvarSlett
  11. her i huset er det akkurat likt, vi reiser også heller til utlandet enn rundt i Norge, ikke bare pga prisnivået i Norge, men mest fordi at når vi vil på tur så vil vi ha fint vær, og klimaet i Norge er jo ikke helt stabilt..
    Jeg har fått reist litt rundt i Norge med jobben, og har fått sett litt, men mp nok tilbake til Bergen og tilbringe litt mere enn en dag der, og Tromsø har jeg lyst å reise til..
    DU må jo selvfølgelig komme til sørlandet også, norges svar på syden:)

    //ja det er bra å ikke ha planer, og heldigvis så ble det ikke jobb før tirsdag.. nesten 6 uker fri så da er det på tide å komme i rutiner igjen.
    Regner med det blir litt sosialt med mannen og venninner på lørdag, men får se:)

    SvarSlett
  12. Bare kom;) Jeg har lyst å oppleve sørlandet! Kristiansand =D Gjerne nordover igjen. Har vært i Bodø

    SvarSlett
  13. Bergen, Oslo og Tromsø :D

    SvarSlett
  14. SV: OMG! wooow! drit bra, så flink du er!! =D

    Ååh så kult! vil selv se resten av Norge. Har bare vært i Kristiansand & (Drammen), vil gjerne besøke Stavanger =D

    - Sofia

    SvarSlett
  15. Jeg vil resie til hvert eneste land i verden, så jeg tror jeg prioriterer det.. Jeg har lyst til å reise til Nord-Norge en gang liksom, det er det... :P Jeg har vært i mange byer da! Husker ikke alle en gang, men de fleste er ganske langt sør.. ;)

    SvarSlett
  16. Stavanger er ein fin plass ;)


    Eg vil reise frå Lindesnes til Nordkapp.

    SvarSlett
  17. Stavanger er en fin plass, vil også til Bergen i akvariet :)

    sv: Nei tror ikke det :)

    SvarSlett
  18. Jeg har vært over alt i Norge, så det er lite jeg ikke har sett. Men Stavanger og Kristiansand (ink. Arendal) er de stedene jeg har likt best! Ellers er jeg veldig glad i Oslo og Bergen :)

    Men om du skal på Trondheimstur før sommeren, så hadde det jo vært koslig om du hadde kommet innom meg på jobb. Liker å treffe blogg-"vennene" mine, for å skape et bedre og mer virkelig bilde av dem! :)

    SvarSlett
  19. Jeg har også veldig lyst på en Norgesferie denne sommeren, men jeg vil helst klatre på fjell og padle i vann. Jeg har vært mange steder, men jeg har skikkelig lyst til å dra på Besseggen, Preikestolen og Stetind. Wiiii. Og de stedene/byene som måtte være i nærheten. Nå har jeg jo vært mye rundt Stetind, men skulle gjerne opplevd stedet med et telt på ryggen også.
    Jeg har møtt en del bloggfolk, men det har vært her i Oslo. Du, min skjønne, må si fra dersom du kommer hit. Knis. :)
    Og du? Reis til Bodø, der er det fint. :D

    SvarSlett
  20. SV: Ja hva skal man med de.. Hahahaha. Ble lei selv :P Men var veldig moro når jeg holdt på da :P

    SvarSlett
  21. Åh, du må jo få sett litt av Norge også! Jeg har vært på bilferie i Finnmark og skal til Hammerfest i påsken, ble født på østlandet, bilferie til Kristiansand, bilferie i Lofoten, hurtigruteferie til Trondheim og videre med bil til Oslo osv osv. Vestlandet ble ikke besøkt før jeg flyttet hit i høst da, og jeg har forsåvidt kun vært i Bergen. Vil gjerne se mer av Norge jeg, selv om jeg også lengter etter flere utenlandsferier :)

    SvarSlett
  22. hmm.. Gleder meg veldig til oslo i februar da! :-D Så har jeg lyst til Bergen og Stavanger :-) Og kanskje en tur til Kristiansand !

    SvarSlett
  23. Er en del steder i Norge jeg gjerne kunne tenkt meg å besøke. Bergen, Kristiansand, Bodø og Ålesund er vel noen av dem :-D

    SvarSlett
  24. Kommer du til Bergen er det bare å SKRIKE ut!

    SvarSlett
  25. jeg har lyst til å se lofoten, jeg :D nord-norge generelt.. det er litt flaut, men jeg har aldri vært nord for trondheim.. :P

    SvarSlett
  26. Jeg har vært et par ganger i Oslo og Kristiansand, ellers tror jeg ikke jeg har besøkt andre store byer. Bare Trondheim, da, men her bor jeg jo.
    Kunne godt tenkt meg å se landet vi lever i, Hardanger(?)-fjorden for eksempel!


    SV: Hihi :-DD

    SvarSlett
  27. Hmm, jeg vet ikke! Har utrolig lyst å dra opp i nord for å se nordlyset, Trondheim, Oslo (igjen) og Kristiansand er de stedene jeg vil til mest! Men har jeg sjansen til å reise utenfor Norge, så tar jeg den med en gang!

    SV: Ja, farger er så fiint!

    xx TraN

    SvarSlett
  28. Hehe du kan begynne å jobbe i Forsvaret, så får du reist og bodd de fleste plasser:) Den eneste plassen jeg vet jeg vil reise til og ikke har vært er Tromsø:) Så der skal jeg nok etterhvert:) Selvfølgelig har jeg ikke vært i hele landet, men de fleste storbyer har jeg ihvertfall fått vært innom, og det må du også!:)

    SvarSlett
  29. Jeg vil besøke Trondheim igjen! Det er en så utrolig vakker og inspirerende by, som uten tvil er mye finere enn Bergen, selv om bergensere tydeligvis ikke er helt med på den :P

    Sv: Så bra :) Jeg håper folk i det minste får større forståelse for hvorfor veganere/vegetarianere velger å spise som vi gjør, for noen ser virkelig ut til å tro det er fordi vi bare vil være vanskelige :P

    SvarSlett
  30. Er ikke særlig bereist i Norge jeg heller. Var veldig bilsyk da jeg var liten, så bilferie i Norge var helt uaktuelt. Da jeg ble eldre, var utenlandsferie mer spennende ;) Kunne tenkt meg å kjøre med hurtigruta :)

    SvarSlett
  31. si i fra om du skal til drammen, så skal jeg guide deg jeg! ihihih.

    hmm, norge.. jeg har vel egentlig vært i de byene jeg har ønsket å dra til. bortsett fra ålesund da, alle sier det er så fint der. så det må jeg få utforsket snart!

    SvarSlett
  32. Jeg har egentlig ikke tenkt over at man ikke trenger ut av landet for å oppleve noe nytt. Med nye opplevelser tenker jeg automatisk utlandet! Hm, Bergen er jo en veldig fin by da :)

    SV: Måtte anmelde innbruddet i leiligheten :)

    SvarSlett
  33. For å være ærlig vil jeg heller reise utenlands! Har vært utrolig mange plasser i Norge, spesielt langs kysten siden jeg pleide å være med yachten til bestefaren min :))

    SvarSlett
  34. Det er sant det. Vi har faktisk ganske mye å se her i Norge, tenkte på det seinest i dag. Så en rar bygning her i Kristiansand som jeg ikke hadde lagt merke til før:P Jeg har lyst å besøke prekestolen! :D

    SvarSlett
  35. Jeg har vært i Tromsø og forelsket meg helt i det stedet, så dit vil jeg tilbake! Ellers vil jeg til Bergen, Stavanger og Trondheim :)

    SvarSlett
  36. sv: Den hvite kjolen er nydelig, så er bare å kjøpe den om den passer deg. Koster kun 80 kr :-) hihi

    SvarSlett
  37. Vil helst reise til utlandet, men om det må være i Norge så har jeg veldig lyst å dra til Tromsø, lenge siden jeg har vært der! eller dra til Vadsø faktisk, siden søstra mi bor der, og har ikke sett henne på mange måneder :)

    SvarSlett
  38. då e det sikkert noe med nettleseren din, for her ser det heilt fint ut :)

    SvarSlett
  39. Jaaa! Det tror jeg kan være gøy :D Jeg vil til Kristiansand og Stavanger.

    SvarSlett
  40. jeg vil til stavanger igjen, trondheim, lofoten, og skal snart til bodø :D

    SvarSlett
  41. Enig, jeg har også lyst til å reise rundt i Norge og oppleve små, fiiiine steder! :) Det er så mye fint i landet vårt som jeg ikke har sett..

    SvarSlett
  42. I haven't seen much of West coast Norway :)

    SvarSlett
  43. Jeg har lyst til å reise til Bergen, Tromsø og Svalbard :) Og Molde!

    SvarSlett
  44. Jeg er SÅ enig! Jeg er også veldig lite bereist rundt i Norge. Har faktisk aldri vært i Nord- Norge, selv om jeg er kvart nordlending... Huff og huff. Jeg har egentlig for det meste vært rundt omkring på Østlandet. Ja, nesten overalt på Østlandet. Si ifra hvis du kommer sørover, så skal jeg si ifra hvis jeg kommer nordover! :D

    SvarSlett
  45. Jeg har reist masse i Norge, pappa er fjellentusiast så vi har dratt norge på kryss og tvers for å gå i fjell, men samboeren min har nesten ikke vært på ferie i Norge så til sommeren skal vi kjøre atlanterhavsveien og opp til Lofoten. Lofoten er ett av de vakreste stedene jeg har vært :)

    Norge er så vakkert <3

    SvarSlett
  46. Jeg har ikke vært så mye i Norge, men elsket da jeg var i Stad, kjørte over fjellene for å komme dit! :) men er det et sted jeg vil til så er det prekestolen. det ser så fantastisk ut!! :)

    SvarSlett
  47. Har reist utrolig lite i Norge jeg også. Rart å si, men det er jo veldig lange avstander hva by til by, og det er et langt land! Aldri vært i Sør-Norge, Bergens-området og Nord-Norge. Man reiser vel helst dit man har noen grunn for å dra, tenker jeg :)

    SvarSlett
  48. Jeg skal definitivt reise mer i Norge fremover. Fy søren for et flott land vi faktisk bor i.

    SvarSlett
  49. Bloggen er virkelig en fin måte å bli kjent med landet på <3

    SvarSlett
  50. Oslo, jeg har enda ikke hvert der, :D

    SvarSlett