06.01.2012

Interesseportrett #23

Navn: Mai Lene
Alder:
15
Bosted:
Nærbø (Perla på Jæren)
Bloggadresse:
http://bokverdami.blogspot.com/

Interesse:
Skriving (skjønnliterært)

Image and video hosting by TinyPic
Hva fikk deg interessert i dette? Og når?
Det som fekk meg interessert i det var bøker og det at eg likte å dikte opp ting. Bøker har alltdi inspirert meg i tillegg til at me fekk prøve å skrive litt på skulen i første og andre.

Hva får du ut av å skrive?
Det er ein veldig koselig hobby å drive med og fint tidsfordriv. Det eg får ut av det er å kunne bruke fantasien min og å skrive ned mykje av det eg tenkjer på.

Hvor har du lært nye ting innenfor dette emnet?
Mykje i ei bok som eg fekk ein gong som heiter skriveboka. Den er proppfull med skrivetips i tillegg til at eg har lese mykje og lært litt på skulen.

Image and video hosting by TinyPic
Hvem kan du dele skrivingen din med?
Dei fleste eg kjenner veit at eg driv og skriv, men det er eigentlig ingen som vil dele det med meg, og for det meste synes eg det er fint å ha ein eigen hobby òg som ikkje alle venene mine driv med.

Har du blitt kjent med noen nye personer ved å holde på med dette?
Det trur eg ikkje. Det å sitje inne å skrive er vel ikkje noko som er veldig sosialt. Skriv litt på ein nettstad saman med mange andre som skriv, men utanom det så har eg ikkje blitt kjent med nokon.

Image and video hosting by TinyPic
Hvor ofte skriver du?
Litt forskjellig. Alt etter om eg har lyst eller ikkje, og så må eg ha nokre gode idéar for å kunne skrive.

Hvor mye koster det å holde på med dette?
Ingenting eigentlig. Bare du har ein blyant og litt papir så går det. Sjølv synes eg det er best å skrive på PC, og skal du kjøpe deg det først, blir det fort nokre tusenlappar dyrare.

-Tinypic har fjerna bildet-

Hvor får du inspirasjon fra til å drive med hobbyen?
I frå bøkene eg les. Og fantasien min. Bøkene har ofte handlingar som får tankane mine til å kverne, og så byrjar eg å tenkje på ei lik handling, men går lenger og lenger bort i frå handlinga i boka eg las etterkvart som eg kjem på meir, så mesteparten av tinga eg skriv har blitt inspirert av bøker.

Eventuelt:
"Øving gjer mester" vil eg bare seie til alle andre med skrivekløe der ute. Sjølv om du ikkje føler det veldig god endå, er det øving som gjelder. (og kanskje litt lesing?)

Flere som synes det er en fryd å spinne sine egne historier?

Siv

xxx

/Bildene er Mai Lene sine. Vil du skrive om din hobby? Send en mail til siiiv95@hotmail.com

30 kommentarer:

  1. //Du må gjerne juble hurra for min del :P hihih^^
    Dette var kult! Og tusen takk for alle de fine kommentarene, jeg skal bli flinkere til å kommentere på bloggen din, for jeg er innom mye oftere enn jeg kommenterer :)

    SvarSlett
  2. Skulle ønske jeg var flink til å skrive og lage historier, men jeg liker bedre å lese de enn å skrive de selv!
    Sv: Hihi jeg er egentlig nærmere 110 år, men det er liksom ikke så kult å si at jeg er så gammel, så da sier jeg heller 34, sånn at jeg kan late som jeg er litt "ung" ;)

    SvarSlett
  3. gøy da! jeg har desverre ikke fantasi nok til å skrive mye .p haha

    SvarSlett
  4. Jeg blir veldig imponert over folk som gjør det. Likte det når jeg gikk på vgs, men er ikke noe jeg har gått videre med..

    SvarSlett
  5. Flott interesseportrett:) Har vært innom bloggen av og til:)

    SV;Takk:) Ble kjempe glad å få mailen om at jeg vant:)

    hehe,ja det er hotte:) tihi!

    SvarSlett
  6. Elsker at du har så mye forskjellig på bloggen din :D

    SvarSlett
  7. Skulle ønske jeg var kreativ nok til å skrive slikt:)

    SvarSlett
  8. Spinne mine egne historier var jeg kjempe flink på tentamener på ungdomsskolen og slikt, men har blitt mindre fantasifull etterhvert som årene har gått dessverre:P

    SvarSlett
  9. åååh jeg digger disse interesseportrettene dine Siv, hvor finner du alle disse småstjernene? :}

    SvarSlett
  10. jeg likte å skrive før, men er mange år siden siste nå.. btw, bra tiltak med interesseprotrett:)

    // altfor dyrt med taxi i Norge, men des gøyere er det å komme til utlandet og kjøre taxi som jeg kjører min egen bil:)

    SvarSlett
  11. Fint portrett :) Drev litt med det samme da jeg var yngre, men synes ikke det er like lett nå lenger. Fantasien forsvant med alderen :P Høhø

    SvarSlett
  12. Jeg har merket etter noen år med blogging har jeg blitt mye bedre til å skrive. Ikke det at læreren min ser det, men venner sier det til meg.

    SvarSlett
  13. Sv:/
    Hehe takk! :p
    Joa nokså kjent i bloggverden, ikke egentlig et nettmagasin lenger, mer en bloggportal for jenter. Kanskje du kjenner det:)

    SvarSlett
  14. så interessant! :D Hjertelig takk for kommentar på bloggen min ^^ God helg!

    SvarSlett
  15. SV: Nei smarttelefon klarer du fint Siv.. Jeg tenkte lenge det samme selv, men det er kjempe simpelt :) I hvert fall iPhone :)

    SvarSlett
  16. Ååh så kult! på barneskolen elsket jeg å skrive historier, slippe fantasien helt løs. Skrev mange gode historier, men tiden har gått har jeg mistet motivasjonen, den er ikke der lenger, fantasien er helt borte. På tentamen dropper jeg å skrive novelle for jeg får alltids dårlig på det, much better at articles =)

    Men syns det er kult å lese historier som andre har skrevet =)

    - Sofia

    SvarSlett
  17. haha, jeg elsket det selv en gang. helt til jeg fikk en stygg lærer som strøyk meg i essay. what a bitch!!

    SvarSlett
  18. ja, elsker å skrive, men siden vi har tidenes dårligste norsklærer som bare gir dårlige karakterer uansett hvordan du gjør det, har jeg mistet den lille interessen! :/

    SvarSlett
  19. skriv ikkje tell vanlig, bortsett fra skolearbeid vess det tælls :D har nu fådd tell det æ har skrevve te nu av tentamena osv, så æ får idea ganske lett x)

    SvarSlett
  20. Noen ganger : ) Har faktisk skrevet historie på fritiden!

    SvarSlett
  21. Så fint konsept på innlegget :-) Ja jeg liker veldig godt å skrive, men aller best liker jeg å skrive ned tankene mine, f.eks om ting jeg føler, ting jeg skulle ønske var annerledes, ting som har hendt osv. Skrive ned følelsene mine, rett og slett. Liker du å skrive? :-)

    SvarSlett
  22. Så herlig :-) Jeg liker sånne portretter veldig godt merker jeg :-)

    Ønsker deg en herlig helg fylt av glede!

    SvarSlett
  23. hadde jeg vært flink til å skrive, skulle jeg gjort det :D

    SvarSlett
  24. Hahahaha it's my life and my bread and butter LOL

    SvarSlett
  25. For en fin hobby!! Gir hun noen gang ut en bok, skal jeg sørge for å få den :D

    SvarSlett
  26. Jeg elsker også å skrive. Tenkte på i natt, faktisk, at jeg burde skrive mer.

    SvarSlett