09.03.2012

Grades

Jeg tror grunnen for at jeg ikke har postet dette før, har vært at jeg ikke var så fornøyd som jeg hadde ønsket. I fjor hadde jeg tross alt 5,6 i snitt, der den eneste 4'rn kom fra eksamenen som gjorde meg så deppa. Men alle går ned en karakter eller to fra u.skolen til VGS, så nedgang på bare litt over en halv karakter er jo egentlig rimelig wicked!!

















Jeg har valgt å poste dette, selv om jeg ikke var 100% fordnøyd, fordi jeg 1) vet at det er bra, 2) får enda ei unnskyldning til å gjøre det bedre denne terminen og 3) kanskje kan være til litt inspirasjon? Grundig arbeid på skolen er jo tross alt viktig! Og bare fordi man ikke får det resultatet man kanskje hadde håpet på, så kan det være bra uansett. For å understreke; Selv om jeg higer etter toppkarakterer, betyr ikke det at andre trenger å gjøre det samme for å være gode. Jeg vet at jeg har potensiale til å klare kremen av kremen, og jeg har store forventninger til meg selv. Målet for våren er å prøve og forbedre de avsluttende karakterene og å ikke gå ned i noen fag.

Siv
xxx

57 kommentarer:

  1. Så flink du er! Og 6'er i matte, WOW! :D

    SvarSlett
  2. wow,så flink du er:)
    SV;*hjertehjertetilbake* Håper det selv også!:)

    SvarSlett
  3. wooooowwwww, flink! (:

    SvarSlett
  4. Du er så flink! Stå på så når du målene dine, det er jeg sikker på :D

    SvarSlett
  5. Du er som jeg var ;) Jeg gikk ikke ned noen karakterer fra ungdomsskolen til vgs, men jeg pushet meg selv for det. Synes det er flott at du ikke ligger på latsiden :)

    SvarSlett
  6. Syntes du er kjempeflink jeg! Jeg hadde vært veldig fornøyd om det var meg :)

    SvarSlett
  7. Du har jo utrolig gode karakterer da! Du får ikke lov til å være misfornøyd av meg! ;)

    SvarSlett
  8. Herregud Siv, skal ikkje være noe ufornøyd her altså.. Flink du er! :)

    SvarSlett
  9. Jeg er litt sjalu på deg, Siv:) Du er så flink, og har veldig bra karakterer:) Det meste jeg hadde som standpunkt karakterer på skolen var 4. Fikk 5 en gang på ei prøve. Du burde være veldig stolt av deg selv:)

    SvarSlett
  10. Så flink du er da! =) Håper dette er til inspirasjon for mange og ikke oppleves som noe "skryte-innlegg" på noen som helst måte, for JA, jeg er helt enig med deg, det er veldig viktig å prestere sitt beste på skolen! Hvordan skal man ellers komme seg frem i livet, inn på studier og klare å følge drømmene sine? :-) Det er viktig å prøve å være den beste versjonen av seg selv, hele tiden motivere og inspirere seg selv til å prestere bedre =)

    SvarSlett
  11. Synes du var utrolig flink jeg :D Stå på videre!

    SvarSlett
  12. Så flink du er! Vil nesten ikke kalle det der å gå ned engang! :)

    SvarSlett
  13. Jeg er så stolt av deg! :D

    SvarSlett
  14. Åh. så flik du er da ! :D

    SvarSlett
  15. Du er flink, stå på videre. Du kan klare målet ditt! :)

    SvarSlett
  16. kjempebra :D flink du er!! stå på, så får du det nok til !! ;D

    SvarSlett
  17. Du er jo kjempeflink, og tydeligvis en dedikert elev! Jeg var aldri så opptatt av skolen og karakterer, men gjorde det helt greit. Og har klart meg ganske så bra disse tre årene på høyskolen også! Men for meg er ikke det viktigste å få en A, men å gjøre mitt beste!

    SvarSlett
  18. åfytti, så flink du er! Du kan jo komme inn hvor du vil du! :D

    SvarSlett
  19. Det var noen gode karakterer! Den der sekseren i matte (!!) er jo veeldig inponerende!

    Jeg bruker å tenke litt sånn at karakterer er jo egentlig bare et tall, det teller mer hva du har hodet... Men jeg blir litt oppgitt når folk ikke gidder å gjøre noe med karakterene sine, bare fordi de ikke gidder. Men du burde være stolt, det er ikke alle som har så bra karakterer! :)

    Hilsen meg! ; )

    SvarSlett
  20. Wow! Flink du er! :) Det er tydelig at du er veldig målrettet! Kjempebra og stå på!

    SvarSlett
  21. Knall bra snitt ifjord! :D

    SvarSlett
  22. ammagaaaaad, din flinking! hadde jeg hatt de karakterene skulle jeg ikke klaget!

    SvarSlett
  23. Wowww, mye flinkere enn jeg var iallefall:)

    SvarSlett
  24. Så flink du er! :D Fint å lese om noen som går på VGS og som ikke "haaater skole, skal jo bli noe innen mote uansett liksom" som så mange andre liker å si for tiden ;)

    SvarSlett
  25. Synes du er målrettet og kjempe flink jeg!:)

    SvarSlett
  26. Fy faen, du er skoleflink!! Men, det er så utrolig deilig å se at NOEN faktisk har skjønt at den jobben man gjør på skolen (uansett hbvor kjedelig skolen kan føles) faktisk har så utrolig mye å si for resten av livet..
    Jeg skulle virdelig ønske at jeg hadde gjort en bedre innsats mens jeg hadde sjansen, jeg sitter nå med 3,5 i snitt, å kommer ingen veier.. Skal ta opp norsken til høsten (om jeg kommer inn....!) i tillegg til matte r1 og r2, pluss fysikk 1. Stresset, men jeg er så klar for å virkelig JOBBE med fagene, å komme ut fornøyd og med høy nok poengsum til at jeg kommer inn på det jeg ønsker året etterpå, uten ennå en omvei

    SvarSlett
  27. wow, du har sykt bra karakterer! Fortsett sånn :D

    SvarSlett
  28. Herregud, sekser i matte! Keep up the good work ^^

    SvarSlett
  29. Det er tøft gjort å vise sin svakhet, skryt for det.

    Husk at det som også er viktig er at man jobber godt og setter seg realistiske mål slik at man strekker seg og blir flinkere. Karakteren betyr mye, men evnen til å jobbe er det som kanskje betyr mest. Avhenig av sammenhengen.

    SvarSlett
  30. Å herre jesus, drømmekarakterer for min del! hehe

    SvarSlett
  31. Oi! Siv dette er jo utrolig bra! Ingen grunn til å ikke være fornøyd her, men det er alltid greit å ha noe du kan strekke deg etter da :-)
    <3

    SvarSlett
  32. Syns det ser veldig bra ut, jeg :DD

    // <3

    SvarSlett
  33. Jeg synes det var sinnsykt fine karakterer jeg. Hadde du vært min datter og kommet hjem med det, hadde du fått masse skryt!

    SvarSlett
  34. Kjempebra karakterer! 6 i matte er jo fantastisk. :)

    SvarSlett
  35. Om jeg hadde hatt de karakterene så tror jeg mammaen min hadde fått hjerteinfarkt. veldig flink og stå på!

    SvarSlett
  36. Det er jo kjempebra :D Det viktigste er at man gjør sitt beste, på skolen og på andre arenaer i livet :)

    SvarSlett
  37. Eg vart aldri motivert av karakterer på skulen. Eg vart motivert av kunnskap, og om læraren ikkje klarte å formidla godt, så brydde eg meg ikkje noko særleg om faget. Eg hugsar at Historielæraren min sa til meg "Maria, eg kan gje deg ein 6`er men eg gidd ikkje, fordi eg ser at du gidd ikkje du heller" Det motiverte meg mykje meir enn heile 6`eren, då skulle eg visa han liksom, haha! Du gjer ein godt jobb! Men hugs at karakterar ikkje er alt, Vgs er til for å nytas litt og! Det er faktisk ikkje så seriøst enndå;)

    SvarSlett
  38. Så flink du er , virkelig <33 Stå på så kan du bli akkurat det du drømmer om vennen. The sky is the limit :))

    SvarSlett
  39. Herrefjær, 6 i matte!? Eg bøyer meg i støvet, det har jeg nemlig aldri fått til :) For et snitt, da! Flinka :)

    SvarSlett
  40. WOW! Hvordan er det mulig å få 6'er i matte!? Imponerende :) Du burde virkelig være stolt av deg selv!

    SvarSlett
  41. Flinke flinke Siv <3

    SV. Elsker i hvert fall Emili Sande og jeg har fått helt dilla :D God helg Siv <3

    SvarSlett
  42. Kjempebra karakterer! 6 i T-matte? Wow! Jeg hadde p-matte i fjor og har s-matte nå, og ligger på 3.. OG jeg har alltid lugget på 5! Skal i hvert fall klare 4...
    Og det er fint å høre deg si det! Jeg opplever ofte at jeg ikke vil si karakterene mine til folk egentlig, for noen vil ta det som at jeg skryter... Skal det være flaut å være flink? (Ikke at jeg er sånn superflink men ja)

    Bra jobba!

    SvarSlett
  43. FlikeSiv! Hoho, 6 i engelsk. DET er imponerende! :D

    Karakterene kommer til å gå opp til våren. Det gjør de med alle. Og som du sier, det er helt vanlig å gå ned en karakter etter ungdomsskolen. Det er ikke rart at det er vanlig. Nye lærere, nye klassekamerater, ny skole og mange ting å lære (gjerne på en helt ny måte).

    Stå på! : )

    SvarSlett
  44. wow, keep up with the good work :D

    SvarSlett
  45. Du er kjempeflink siv :)
    og det tar faktisk litt tid å finne seg til rette på vgs, og når man gjør det går det sikkert enda bedre, selv om jeg hadde vært storfornøyd om det hadde vært mine karakterer.

    SvarSlett
  46. Flink du er! 6 i engelsk og matte er jo superbra!!:) i stedet for å gå ned fra ungdomskolen til videregående, så gikk jeg faktisk opp :)
    men du er skoleflink, så stå på, så når du nok målet ditt!( selv om dette er langt over gjennomsnittet braa!!) :D

    SvarSlett
  47. Flink du er!! Skulle ønske jeg hadde like mye viljestyrke på VGS.. :-) Og du har vel tross alt et par måneder på deg på å gjøre det bedre også? :-D

    SvarSlett
  48. Herlighet så flink du er! Men jammen jobber du for deg også, så du fortjener det så inderlig <3 Gikk ut av ungdomsskolen med 5 i snitt, 6er i matte(eneste på trinnet mitt) og 6er på muntlig eksamen. Lever enda på de karakterene, siden jeg ble syk rett etterpå, og etter det gikk skolen rett vest.. hehe ^^

    SvarSlett
  49. Oi, så bra! Jeg skulle gjerne forbedret noen av karakterene mine fra vgs, men sånn er det å være etterpåklok gitt. Så - jeg synes du har vært flink jeg!

    SvarSlett
  50. Creds!!! 6 i matte er utrolig stort! Jeg hadde nesten samme forutenom den hvor jeg har 3 :p Hahaha

    SvarSlett
  51. Haha, dette var typisk. Fint hvis du klarer å opprettholde det snittet helt ut, men det skal litt til. Snittet mitt sank mye mot slutten av det siste året, og jeg er pliktoppfyllende til de grader.

    SvarSlett
  52. Du er helt rå, gratulerer! Hardt arbeid lønner seg alltid! :)

    SvarSlett
  53. Wooow du e jo ein skikkelig brainiac!!! Eg fekk ikkje høgare snitt enn 3,7 når eg jekk på salg å service :)

    Sv; Tusen takk for kommentaren på bloggen min :P

    SvarSlett