25.03.2012

The failed cake.

Siden dette er hverken en perfeksjonistblogg, skryteblogg eller noen manual på hvordan leve livet rett, skal jeg vise dere gårdagens kokkeleringer. Søsters og jeg tenkte vi skulle lage lørdagsgodt, men etter å ha hatt på sjokoladefyllet i dag, fant vi ut at vi neste gang ikke skal følge oppskrifta til punkt og prikke. Ei rennende kake er ikke ei lettspist kake.... (Og siden kaka uansett ikke kunne serveres, tok vi stikkprøver for å sjekke om hele greia var like mislykka. Jeg trenger kanskje ikke si så mye mer.)

cake

cake2

Siv
xxx

46 kommentarer:

  1. Å æ som gleda mæ te å spise den.. :(
    Jaja, sånn kan de gå... x)

    SvarSlett
  2. SV: Jeg også. Skal bli veldig godt med litt ferie ;)

    SvarSlett
  3. Er så kjipt når sånn skjer - man er gjerne bare såå klar for kake når man først setter i gang. :) Ha en finfin søndag!

    SvarSlett
  4. haha, ja den så jo... pen ut... kremt. hehe, den så hvertfall litt god ut alikevell ;D Men så spiser jo jeg ALT ;D (ThanxForUrComnt!) ^^,

    SvarSlett
  5. hahahaa, uff, det så egentlig helt utrolig lite fristende ut :P jaja, man lærer jo litt hver gang man prøver, så dere får heller prøve å gjøre det litt annerledes neste gang,så kanskje resultatet blir bedre! :) haha

    SvarSlett
  6. Ojsann, det så ikke helt riktig ut :D

    SvarSlett
  7. Oioi...ja kaka ser dessverre ut til å være mislykket, men det gode er jo at dere lærte noe av feilen! ;)
    Tusen takk for koselig kommentar hos meg, trivelig at du stakk innom!
    Ha en fin søndag! :)

    SvarSlett
  8. Oida! Er aldri kjekt når bakingen ikke går som planlagt, spesielt når man har lyst på noe godt. Den SÅ god ut da, men kan tenke meg det ikke var så lett å spise! ;)

    SvarSlett
  9. Uffda :/ Man kan ikke lykkes hver gang heller :P

    SvarSlett
  10. Heh, huff. Men det verste er jo at den faktisk ser veldig god ut :)

    SvarSlett
  11. Heh. Tror nok resultatet hadde blitt omtrentlig det samme om jeg skulle ha gjort det. Bortsett fra at kaka sannsynligvis ville ha vært svidd og fordervet i tillegg..Får håpe den i det minste smakte godt, da!

    SvarSlett
  12. Hahaha, wooops! Jeg suger til å bake jeg og, hvis det er noen trøst!? ;)

    SvarSlett
  13. oi, haha! hvordan klarte dere å få den til å være så rennende? neida, jeg suger til å bake jeg også! men jeg sliter mer med at det blir brent/svidd jeg :s

    SvarSlett
  14. Jeg kan heller ikke lage kaker... Hvordan kakae er prøvd å lage her? :)

    SvarSlett
  15. Hehe, spiste dere av det da? Det hadde sikkert jeg gjort ;)

    SvarSlett
  16. haha herlig :D Hvilken kake er det? Man lærer av å prøve og feile vet du ;)

    SvarSlett
  17. Oi, huff da! Det så på en måte ikke så godt ut, men jeg har en følelse av at det smakte bedre enn det så ut? Spiste dere den? :-D

    SvarSlett
  18. Hva slags kake skal det forestille? haha.

    SvarSlett
  19. Haha, knall bra! Jeg har også bakt en misslykket kake en gang og jeg ente opp med latterkrampe! Men denne tar bokstavligtalt kaka! haha :)

    SvarSlett
  20. Kjipt da! Men sjokoladen såg i det minste god ut :p Hehe

    SvarSlett
  21. Hva slags kake er dette? Ligner ikke på noe jeg har sett før. Jaja, bedre lykke neste gang :)

    SvarSlett
  22. hahah! Hvilken kake er det? :D Den var jo sikkert god da, eller?

    SvarSlett
  23. den så rar ut, men smakte sikkert godt :D

    SvarSlett
  24. Haha, den så... interessant ut!

    SvarSlett
  25. He he slik kan det gå. Har skjedd med meg flere ganger også at kaker har blitt "rare";) Kan skje den beste:)

    SvarSlett
  26. Så herlig du er Siv! Ikke rart at vi har blitt så glade i deg. <3
    Neste gang går det kanskje bedre! :)

    SvarSlett
  27. Haha, du er like flink som meg å bake!
    Men hvordan fikk du til dette? :)

    SvarSlett
  28. Haha, glemte dere å steke den eller noe? :p

    SvarSlett
  29. Hehehe off da, det der så ikke så vellykket ut nei! Men øvelse gjør mester vet du:) Jeg hadde lyst å bake kake selv i går, men ble nok bare med tanken her i heimen:P

    SvarSlett
  30. Hahah, godt å se at jeg ikke er alene om å faile på kaker !:)

    Men husk; øvelse gjør mester ;-)

    sv: så bra at du likte det jeg skrev om deg på spalten min :-)

    SvarSlett
  31. Ser ut som noe jeg kunne baka haha, hva slags kake skulle det være?

    Sv/Noen som har det, jeg er superdårlig på sparing... Huff haha.

    SvarSlett
  32. hehe, øvelse gjør jo mester:P
    SV;Aw,så kjipt da ! Håper sola (og finværet)kommer snart til dere!

    SvarSlett
  33. Haha, så bra mislykka ut ja ;-)
    Fort gjort - og du er ikke den første :P

    SvarSlett
  34. Hahaha, og jeg trodde jeg var ille!

    SvarSlett
  35. Hahaha, bra du har selvironi Siv! :-D

    SvarSlett
  36. Haha, alt skal ikke være lett ;p

    SvarSlett
  37. Hehe, den ser ihvertfall fristende ut :)) Sikkert deilig selv om den ikke var lettspist :)

    SvarSlett
  38. Haha, verste kokken! : D Neida, neste gang går det sikkert bra!
    I morgen skal jeg og biologiklassen på kjøkkenet og lage mat sammen med kokkene på skolen. Spent på hvordan det blir...

    SvarSlett
  39. haha, men den smakte godt? :D

    SvarSlett
  40. Haha, kan jo hend den smakte godt likevel da? Minner litt om en kake jeg også har tryllet frem..

    SvarSlett
  41. Haha, nå måtte jeg flire litt xD

    SvarSlett
  42. Jeg har gjort samme greien før.. ikkje bra som DJ-Dan sier. Jeg failet med vaffler i går da..

    SvarSlett
  43. Sjokoladen var god, men karamellen var litt ... uferdig?
    "Kokes til det tykner" burde det stå i oppskriften. Hvis det bare var angitt minutter koketid, var det en dårlig oppskrift! (Leste dere hele oppskriften?...).

    SvarSlett
  44. Kjenner meg ALT for godt igjen, men det som er fint er at då lærar ein til neste gong.

    SvarSlett