17.03.2012

Backpacking

Dere, det er ikke alltid like lett å vite hva man skal gjøre etter endt periode i livet. Nå er jeg i VGS-perioden, og etter det er det ganske svart. Ikke fordi jeg ikke har muligheter, men fordi jeg har så mange at jeg ikke vet hva jeg skal velge. Så for tida frister backpacking veldig. Jeg drømmer meg bort!

























Backpack























Tenk så befriende: Pakke en sekk og ta på seg klær som passer til alt - og bare reise fra landet. Egentlig hadde jeg lyst til å jobbe i bar i Edinburgh i et år. Men hva med å reise rundt omkring kunne kombineres med jobb? Og det er jo mulig, jo! Paris, Tyskland, Nederland, Brüssel, Spania, Portugal, Italia og Hellas, for å nevne noe. Jeg vil oppleve, men ikke ett land ad gangen - det blir så dyrt med tanke på at man må fly hiten og diten, med Norge som base. Tenk å reise rundt, der økonomien styrer hvor du skal. Du hopper på et tog, tar inn hos noen som gir deg losji mot litt jobbings, og du kommer tilbake til Norge som en mer opplyst person. Uavhengighet og frihet, der du bestemmer helt selv hva som skal skje! Fri som fuglen!

Siv
xxx

/Alle bildene er linket

48 kommentarer:

  1. ja, det virker kjempe spennende - har mange ganger hatt lyst til det sjølv.. lillebroren min og ein kompis skal det snart, misunner dei!! ;)

    ha ein herlig lørdag siv :)

    SvarSlett
  2. Haha, det hadde aldri æ klart! Æ e så lite spontan av mæ og må ha ting planlagt ellers går alt i spinn. :(

    SvarSlett
  3. Det virker utrolig spennende! Jeg skal selv på interrail i Italia om et par år :D Gleder meg utrolig mye(:

    SvarSlett
  4. Reis mens du kan! :D Jeg angrer på at jeg ikke reiste et år før jeg fortsatte utdanninga! DO IT! :)

    SvarSlett
  5. Åh, jeg syns det virker rågøy med backpacking!

    SvarSlett
  6. Jeg elsker å reise, men aldri prøvd backpacking. Det hadde vært gøy! :)

    SvarSlett
  7. Åh, jeg har så ekstremt lyst til å reise! Skulle gjort det før det ble for sent, som det på en måte er nå. Så prøver å legge planer om noen uker her og der. Bare håper det går :D Du bør følge drømmene dine :)

    SvarSlett
  8. Gjør det! Gjør akkurat det du har lyst til :) Plutselig sitter du der med mann og barn og da er det kanskje for sent!?

    SvarSlett
  9. backpacking hadde vært så utrolig kult! :D Jeg synes du skal kjøre på om du virkelig har lyst ^^

    SvarSlett
  10. backpacking er utrolig morsomt, høres hvert fall morsomt ut :D

    SvarSlett
  11. Har så lyst å bare reise rundt!:)

    SvarSlett
  12. Åh, hvilken drøm. Tenk å gjøre noe sånn! Gjør det, gjør det!!

    Altså.... Når du er ferdig på skolen. :D

    SvarSlett
  13. Hørtes herlig ut! Jeg hadde personlig ikke klart å ta det så spontant jeg da, hehehe.. Men har utrolig lyst å reise rundt i forskjellige lang jeg og! :D

    SvarSlett
  14. Hadde nok vært kjempe kult å dra på backpacking:)

    SvarSlett
  15. Har utrolig lyst til backpacking jeg også.. en jeg kjenner er på det nå. http://safetravellers.blogspot.com/ i tre mnd reiser hun og venninnen rundt i land som Vietnam, Kambodsja og Australia.. se bloggen dems og bli fristet!

    SvarSlett
  16. Har utrolig lyst å dra jorden rundt selv, og hvis du har muligheten Siv, gjør det! :-D TRor du kommer til å få en opplevelse og tusenvis av minner som gjør at du kan sitte fornøyd i gyngestolen din som 70åring og smile når du tenker på alt du opplevde :-)

    SvarSlett
  17. Å reise som backpacker er virkelig noe jeg vil anbefale på det aller sterkeste! De siste 3 store turene jeg har vært på var med sekk på ryggen, og alle turer jeg planlegger fremover er det samme. Det er noe helt eget med å reise med sekk. Tog, buss og båt er fantastiske fremkomstmidler og du får sett mye. Åååh, jeg vet ikke en gang hvordan jeg skal beskrive følelsen... Bare, REIS!

    SvarSlett
  18. dette hørtes utrolig spennende ut:)

    SvarSlett
  19. Det hørtes ut som en spennende opplevelse :) Det følger garantert erfaring og selvstendighet med en slik tur! Du burde gripe muligheten om du får den :)

    SvarSlett
  20. Å reise høres helt fantastisk ut! Jeg har to kompiser som har gjort det du skriver i ett år nå! De har nettopp komt hjem, og har hatt det heeeelt fantastisk! Det er nå du kan gjøre slike ting:)

    SvarSlett
  21. høres veldig kult ut :D men samtidig så er jeg desverre ikke så spontan, så klarer ikke å ikke ha alt planlagt xP hehe

    SvarSlett
  22. Vet om flere som har gjort det sånn, og de er veldig fornøyd med valget sitt. Selv ville ikke dette passet for meg; jeg liker å planlegge. Husk at det er ditt valg, men ikke sløs bort tiden på tull :)

    SvarSlett
  23. Spennende. Er noen steder jeg vil besøke :-)

    SvarSlett
  24. også tusen takk for det du sa også forresten :-D det er veldig koselig å høre

    SvarSlett
  25. Det høres helt fantastisk ut å dra på et slikt eventyr! Hvis du har muligeheten, så syns jeg du bør gjøre det! Jeg har kjempelyst å gjøre noe sånt, med kameraet rundt halsen så klart. Tenk så fantastisk! :D

    SvarSlett
  26. Jeg tror ikke jeg hadde turt det :S Skummelt :p

    SvarSlett
  27. Jeg har alltid drømt om det. Men tørr ikke å reise alene, og ingen som vil være med meg he he:) Så tror jeg mamma hadde fått hjertestopp hvis jeg plutselig sa jeg skulle reise på en slik tur. He he hun er litt redd slik, selv om jeg er voksen for lengst og over myndighetsalderen og bor for meg selv, hører jeg fortsatt litt på henne:)

    SvarSlett
  28. Har skikkelig lyst til å backapacke selv! Eller bare ta en bil og fylle den med gode venner og kjøre av gårde, og la skjebnen bestemme hvor vi kjører

    SvarSlett
  29. har så lyst til å reise rundt hele verden!! :D

    SvarSlett
  30. Nå er linken postet! ;D

    Jeg hadde lyst til å reise på interrail for noen år siden, men siden jeg er veldig dårlig i engelsk.. så er det ikke så lurt.

    SvarSlett
  31. Du har rett, det høres kjempegøy ut å oppleve, reise og jobbe i forskjellige land. Åh. Når tenker du i såfall å gjøre det? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det må vel bli når jeg er ferdig på VGS, tror jeg, så... Høsten 2013, kanskje? :D

      Slett
  32. Å reise er jo det beste!:D Men man må jo ha spart om en hel haug med penger så du kunne jo ha jobbet et år i bar først?

    SvarSlett
  33. Virker skikkelig spennende ja! Men jeg er ganske knyttet til et fast hjem da, så det måtte isåfall blitt korte turer på meg og en fast plass å komme hjem til.. :P Altfor hjemmekjær!

    SvarSlett
  34. Reising er gøy.

    Du finner nok ut kva du skal gjere etter vidaregåande :)

    SvarSlett
  35. Etter videregående har jeg satt av et år. Et år der jeg enten kan jobbe og tjene masse penger så jeg kan bruke til fallskjerm. Eller så skal jeg dra til Afrika for å jobbe som frivillig (kanskje gjennom kirkens nødhjelp) eller så skal jeg bare reise og reise og reise og reise. Eller så skal jeg ta et årsstudium av ett eller annet slag. Det er mye som går an å gjøre. Vi er jo unge! Ung og fri. Fri som fuglen, som du skrev.

    SvarSlett
  36. Det høres ganske befriende ut, =)

    SvarSlett
  37. Kunne virkelig ha tenkt med noe slik jeg også. Har jo vært litt over alt nå dette året mens jeg har bodd i England og oppdaget utrolig mye. Men jeg vil ha en jobb og ett liv som går ut på å dra verden over, i alle fall i Europa osv ;) Skal faktisk til Edinburgh på fredag ;)

    SvarSlett
  38. Det hadde jeg gjort om jeg var deg! Backpacking er noe jeg har lyst til å gjøre en gang i livet. :-)

    SvarSlett
  39. Jeg sier: Go for it!! Tenk for en opplevelse :) Du er ung og har hele livet foran deg, så jeg ville absolutt gjort det. Jeg bodde et år i London etter videregående, og jeg angrer absolutt ikke. Det er et av mine beste år i livet!!

    SvarSlett
  40. Det ska eg og Ola etter endt studie :D Ikkje sikker på når det blir, men bli ska d ;D

    Go for it! Man leve kun ein gong.

    SvarSlett
  41. Backpacking er noe jeg også vil prøve en gang! Det virker så utrolig spennende å ikke ha alt planlagt til punkt og prikke :)
    Det viktigste er uansett å følge drømmene dine, og ikke minst hjertet!

    SvarSlett
  42. Det er nok en flott opplevelse å reise på backpacking! Har kjempelyst til å gjøre det selv en gang :D

    SvarSlett
  43. Skjønner veldig godt hva du mener! Tenk deg den frihetsfølelsen da.. Ahh.. =)

    SvarSlett
  44. Ohh, det ville virkelig vært en minnesverdig opplevelse! Hørtes ganske spennende ut også :D

    SvarSlett
  45. Noko slikt fristar veldig!

    SvarSlett