10.12.2009

Sår arm, ny sveis og asylsøkere!

Hei alle trofaste lesere!

Jeg starter liksågodt med punkt èn: sprøyte-arma...
Som dere vet, så gjorde det jo ikke vondt i det hele tatt i går. Right?
Vel, jeg våknet i natt av at det var ømt som FY, og verre har det blitt.
Jeg klarte så vidt å kle på meg i morges; jeg klarer ikke å løfte overdelen av høyrearm :s















Tok sprøta igår, og er nå blitt rød å opphovnet!

Jeg følte meg elendig på skolen idag, gråt nesten hver gang noen kom borti armen min!! Ikke med vilje, men tårene bare rant enda jeg smilte...
Det gjorde virkelig vondt, jeg ville vel ikke dramatisert et sprøytestikk mer enn nødvendig.

NY SVEIS: Var i "Værret" å klipte meg hos frisør i dag! Hun klipte vel 5 cm på lengda, også klippet hun det opp :)

Asylsøkere: Etter jeg hadde klippet meg, dro jeg på biblioteket for å låne bøker til den lange reisen til besteforeldrene mine (hvor vi skal være i jula). Der sto en brun mann og snakket med bibliotekaren på engelsk. Han var på vei inn for å studere mer norsk, men stoppet og så på meg. Jeg fant ut jeg skulle la ham øve på norsken sin. Noen setninger på norsk, før han fant ut jeg kunne engelsk. Han var fra Etiopia, var 25 år og var kommet med noen kompiser.

Etter å ha snakket i ti minutter, avsluttet jeg samtalen for å se etter et par bøker. THE HOST.
Da kom mannen tilbake. "Jeg vil du skal treffe vennene mine" sa han på forsåelig engelsk. Joda, jeg fikk hilse på dem, alle tre. Der satt de på Youtube, mens de håndhilste på meg.
De hadde merkelige navn, så jeg husker dem ikke.
Han ene mannen hevet på øyenbrynene, og det må jeg si var ekkelt! Han var vel sikkert i 30-årene :s



Ellers, så hadde vi kantine på skolen, der vi tjente ca. 1000,- netto!
Nå får vi håpe jeg får sove, og at smertene i arma går over!

Har du noen gang snakket med en asylsøker?

Siv
xxx

5 kommentarer:

  1. Er litt usikker på om jeg har snakket med en, faktisk! Det er liksom ikke det de nevner først, og heller ikke noe jeg spør om. Men om formiddagen er det generelt mange asylsøkere på vårt biblioteket, og der er jeg sjelden så tidlig på dagen egentlig. Så jeg tror egentlig at jeg ikke har det. :) Men innvandrere har jeg hatt som naboer i mange år, og det er ganske interessant å få lære om hvordan de har hatt det hjemme, egentlig. Det får en liksom til å sette litt mer pris på det vi har i Norge.

    Får vi se sveisen din, da?
    (:

    Smertene i armen går over etterhvert, men du må kanskje smøre deg med tålmodighet. Eller fuktighetskrem ^^

    Nå har jeg postet to sanger, Siv! FU. For You.

    Karina.
    x

    SvarSlett
  2. Bodde ved siden av et asylmotak når jeg var mindre så ja en del.. hehe..
    Huff så skikkelig vondt ut armen din altså.. stakar *trøste på*

    sv: Ja jeg ser den at det kan virke som en uvirkelig bok men alt er faktisk sant.. nesten det verste.. hehe.. Men man ser jo at uansett hva man havner borti som yngre klarer man seg igjennom det.. Det som ikke dreper gjør deg sterkere.. Å ja det stemmer:))

    SvarSlett
  3. åå jeg vil se den nye sveisen ;D


    sv; tuusen hjertelig takk for at du la igjen kommentar på bloggen min i går vakkre! så snill du er! :D Alltid veldig gøy når du legger igjen dine søte spor! :D Håper du får en helt fantastisk helg! Kos deg mer enn noen gang og ta godt vare på deg selv! :D Take care! :D *KlaskogDask* ;D

    SvarSlett
  4. Æsj, så ekkelt! Det går heldigvis over, men fy så grusomt det er mens det står på.. God bedring da ;)

    SvarSlett
  5. Jeg veit ikke om jeg har snakka med en asylsøker eller ikke faktisk. Men uuff! Den armen ser vond ut! æsj også en av grunnene til at jeg HATER sprøyter! Det gjør så vondt etterpå også ><

    SvarSlett