04.12.2009

Gårdagens konfirmantmøte

Igår var vi på møtet fra fem til halv ni.
Vi hadde det kjempegøy på bussen; sendte bilder via Bluetooth hele gjengen! Fuuun i hele 30 minutter :P

Vi lærte om dåp, om nattverd og sangen "Lean On Me".













Da ene dama fra "KFUK/KFUM" (Kristelig folkeparti for unge kvinner/menn) sa at: vers 3, da måtte jeg reagere, og si "3. strofe"
"hæ?"
"jo, vi lærte i norsken idag at det heter strofe, ikke vers."
"Nei, det heter vers."
"De skifta det nettopp."
"Jeg sier vers, og det er det det heter."
"Det er helt sant!"
*ser seg rundt på alle ungdommene* "Det heter vers, ferdig med det"

Jeg kan ikke fordra folk som ikke kan godta det... Hun kunne sagt; "åja, gjør det det? Men vi kaller det vers siden det har hett det i alle år." Hadde ikke det vært bedre enn å nekte for det?

Komfirmerer du deg i år? Kristelig?
Om ikke, er du komfirmert? Hvilken religion/livssyn?
























Her er ei søt lita historia mamma nettopp fortalte meg:
Da vi bodde i "gamlehuset" og jeg var to (skulle bli tre ei uke etterpå) kom en av mine venner på besøk. Han kom gående langs veien, helt alene med en sekk på ryggen. I den hadde han en julegave til meg.
[Bestefaren min fulgte gutten hjem etterpå, han syntes det var litt drastisk at en liten gutt skulle gå på veien helt alene...]
Jeg syntes det var litt søtt :)

Bildet er ikke ham, men jeg må si jeg synes det likner litt!



Kalendergaver så langt:
1. Tannbørste
2. Tommy & Tigeren tegneserieblad
3. Dusjsåpe
4. godteripose

Jeg synes det er bedre med gaver jeg kan bruke, enn ting som bare blir liggende :)


Hva slags kalender har du?
Hva har du fått så langt?

Siv
xxx

3 kommentarer:

  1. Hehe :- )
    Nope, er bare 12 år x D
    - Har ikk kalender, gaad, jeg er så dum -.-"

    SvarSlett
  2. Hallo, så klart heter det strofe! Når en har et enklere språk kan man si vers, men i forhold til "musikkspråket" heter det strofe så klart. Ten points for Siv! =)

    Jeg ble konfirmert i kirka, jeg. (:

    Utrolig søt historie da!! Skulle meget gjerne vært flue på veggen da han banket på.

    Mine er: 1) Extra Delights.
    2) Snoopy-sokker.
    3) Love Hearts.

    Svar: Det stemmer nok at det er en god idé for å få døgnrytmen på plass, hehe, men jeg kan ikke si at jeg følger den altså! ;)

    Var det en i klassen din som kjøpte kalenderen? Wow! Ingen jeg noensinne har møtt "irl" har vært fans av McFly :p

    Når jeg sa: Hvorfor får de det for seg at det dreier seg om en forbigående greie? Dette gjelder et langtidsforhold =] - handlet det også om McFly. Om at foreldrene våre venter at vi snart vokser ut av McFly-tilhengerrollene våre.

    Well, aren't we sweet :D

    Karina
    x

    SvarSlett
  3. så klart heter det strofe. Strofer og Verselinjer x) merkelig å ikke bare kunne godta det. men men noen folk er sta ;)

    Jeg konfirmerte meg kristelig for eeeh 4 år siden eller noe sånt ;D

    og jeg har flax kalender og har bare fått dumme tall så ingen gevinster så langt :P

    SvarSlett