13.10.2010

R.I.P. kornett

Nå er det offisielt; jeg er lei av korps.
På søndagen spillte jeg min siste konsert.
Nå legger jeg kornetten på hylla.















Den har fått mang en bulk, stakkar, på de tre årene i korps.


Litt historie:
I tredjeklasse startet jeg på kornett sammen med en gutt året eldre og ei jente to år eldre, gjennom musikkskolen.
Jeg spilte i 4 år, med 3 forskjellige lærere.
Da jeg startet det fjerde året, startet jeg også i det lokale brassbandet sammen med to klassekamerater og ei venninne.
Guttene ble tvunget til å være med, etter et år var de lei, og ene slutta etter to år.
Vi tre gjenværende fortsatte i fjor, og jeg skulle gå enda et år i år.
Dette ville blitt mitt åttende år med kornett, og fjerde år i korps.

















Vi var da flinke som solgte lodd for å få inn penger til instrumenter!


Grunnen til at jeg slutter er litt dusiv.
Jeg liker å spille i 17. mai-tog, i kirka på julaften og på stevner, men øvingene er ikke noe jeg gleder meg til. Onsdags kveld klokka 19:30 er en dag jeg vil unngå.
Sanger som Pirates of the Caribbean og Smoke on the Water har de foreløbig lagt på hylla.
Der er også få ungdommer, 5 stykk, der den nærmest min alder går i åttende.
Men nå er det iallfall gjort; den er levert tilbake til korpset.
Nå er et stort kapittel i livet mitt avsluttet, men hvem vet, kanskje tar jeg det opp igjen om noen år!


Noen gang sluttet med noe du ikke har vært helt sikker på?

Siv

xxx

p.s.
Remeber my facebook group! Det var jo positive resultater, må sies!

3 kommentarer:

  1. SIV! koffør ? :((((

    SvarSlett
  2. uff. Ja jeg var ganske usikker da jeg slutta på håndball. Er rart å plutselig slutte med noe med noe man har drivi med så lenge. Men det var mye lettere å ikke spille mer enn jeg trodde det skulle bli husker jeg :)

    SvarSlett