27.08.2011

Halvt år ♥

De av dere som har vært her lenge husker kanskje at jeg jeg hadde en tremåneders"feiring" for like lenge sida. Jeg og min kjære, sterke psyke. Da var det tre måneder siden jeg drakk brus, og nå har jeg allerede klart det i et halv år!! Det var da veldig så fort tida gikk!

Coca Cola





















Det var ikke kjempelett i begynnelsen. Jeg hadde mareritt alt for ofte, der brusen hjemsøkte meg. Sukkerbomber som hoppa i veien for synet etter at jeg hadde sprunget alt for langt. Jeg var på tørstegrensa, også hadde kompisen ei flaske brus. Noe måtte jeg drikke, men etter en slurk hadde jeg så dårlig samvittighet at jeg i flere dager gikk rundt og lurte på om jeg faktisk hadde drukket brus på ekte. Det var nemlig ikke selve brusdrikkinga som var vanskelig å kutte... Noen av vennene mine synes det er patetisk: Jeg kan da drikke brus en gang i blant!? Men det er lettere å kutte brusen helt, synes jeg. Da kan jeg heller drikke vann enn brus. Plutselig kan jeg si at "annen hver dag, det er en gang i blant, det!" (Selv om jeg aldri har drukket brus så ofte). Men hva er egentlig betegnelsen på "en gang i blant"??? Brus frister ikke lengre. Jeg vil ikke drikke det. Server meg melk, vann eller juice!

Hva drikker dere helst?

Siv

xxx

/Bildene er linket.

34 kommentarer:

  1. Helst vann, så kommer milkshake (hehe), iste og eplejuice. Jeg drikker brus en gang i blant, og da definerer jeg det som uregelmessig og kun ved en sjelden/spesiell anledning. Brus er ikke så veldig godt uansett :) Uansett hva man slutter med, så kommer folk alltid til å si "det er da ikke farlig" eller "så teit du er" om det er brus, alkohol, godterier eller noe annet man har kuttet ut.

    SvarSlett
  2. Så flenk du e :)

    SvarSlett
  3. SÅ flink du er!
    Farris 4 life <3

    SvarSlett
  4. Så flink du er ;) Jeg drikker helst vann og appelsinjuice(og cola) :)

    SvarSlett
  5. Så flink du er! :)
    Jeg drikker helst vann eller 7up. :)

    SvarSlett
  6. Flink!
    Drikker faktisk ikke så mye brus selv. Melk drikker jeg helst :)

    SvarSlett
  7. Flinke Siv:D *klapp på skulderen* Jeg har prøvd flere ganger å slutte med brus,men er ikke like lett. Men skal prøve å trappe ned:)

    SvarSlett
  8. Så utrolig flink du er :D All grunn til å være stolt. Jeg drikker helst vann, ellerså er jeg litt sucker for sukkerbomben iste.

    SvarSlett
  9. haha dette husker jeg! Så utrolig flink du er! Kanskje jeg skal prøve det samme, men bare med potetgull? Er så avhengi at det er pinlig :P

    SvarSlett
  10. Wow, skal si du er flink! Her blir det dessverre for mye pepsi max :P not good! Må prøve å kutte ut litt. Ellers er jeg veldig glad i farris og iiiiskaldt vann, mmmm!

    SvarSlett
  11. Jeg drikker ikke mye brus, litt i helga en sjelden gang. Har migrene og da skal man ikke ha i seg for mye av det søte hehe. Drikker mye melk og bris. Bris er kjempe godt, og så finnes det i så mange gode smaker:)

    SvarSlett
  12. Synes du er kjempeflink! Jeg tror ikke jeg hadde klart det, er alt for glad i brus. Men prøver å drikke juice og saft innimellom også. Og litt melk og vann..men det er så kjdelig ofte!

    SvarSlett
  13. eg drikke cola og vann, åsså øll i helgene avogte ;)

    / forandringer e fint når det går bra og alt ordne seg ;)

    SvarSlett
  14. Jeg er så sykt avhengig av pepsi max at jeg kunne aldri klart meg uten!

    SvarSlett
  15. iskaffe :D eller iste :D
    ja, kult navn du også!

    SvarSlett
  16. Oi! Jeg tror ikke jeg hadde klart å ikke drikke brus! Du er flink da.

    SvarSlett
  17. Du er kjempe flink :) WOW WOW WOW!

    SV. Takk Siv :) Vi kommer i form, vi må bare være tålmodige :P

    SvarSlett
  18. SV;Tusen takk Siv:):) Koselig å høre!

    SvarSlett
  19. Go Siv :) Gratulere med halvt år!! Er stolt av deg <3

    SvarSlett
  20. Venninna mi hadde ikke drukket brus på 4 år, så var hun i syden og sprakk. Hun drakk fanta og det var superdigg sa hun. Nå er hun tilbake på å ikke drikke brus.

    Jeg liker veldig godt Urge og fanta, men det er fordi det alltid er tilgjenlig hos meg. Mamma og bror er bruselskere. Men hun kjøper ofte sjokomelk og smoothie og da drikker jeg heller det.

    SvarSlett
  21. DU ER FLINK!

    Jeg drikker som regel vann, te....eller Cola Zero. :)


    Og, jeg må bare fortelle deg at jeg sletter bloggen, den jeg har nå. Men don't worry, jeg skal opprette en ny en. Trenger bare en "ny start". Hehe. Men sier ifra så fort som mulig om den nye bloggadressen.

    Ha en fin søndag, fine deg :-)

    SvarSlett
  22. Flink du er! Jeg drikker mest vann jeg, så jeg har ikke så dårlig samvittighet for noe drikkbart :p

    SvarSlett
  23. SÅ flink da :) Jeg drikker veldig mye vann.. og avogtil litt cola zero. Type en gang i uken. Og forresten, høstbildet jeg brukte i går er et gammelt bilde. Er grønt her også :)

    SvarSlett
  24. Skulle ønska æ va like flink som dæ :P Drikk Villa ailt førr masse.. off! En gang i blant kan jo bety i bursdaga og sånt :)

    SvarSlett
  25. flenk du e! :D
    æ drekk førr det meste iste og appelsinjus, men det e jo ikkje sunt i det heile tatt, så æ ska prøve å slutte med de to tingan sia det e det æ drekk mest. skal heller drekke sunn saft og vann. brus treng æ ikkje kutte ned på sia æ ikkje drekk det nåkka ofte :p

    SvarSlett
  26. Så bra, du er flink :D Veit hvor mye jeg hadde slitt med å kutte godteriet.. Heldigvis er jeg ikke så glad i brus, og det er heller sjeldent jeg kjøper det til meg selv. Kjøper som regel en stor flaske vann med kullsyre til meg og en brus til min kjære ;D

    SvarSlett
  27. Oi, så flink du er!!! Eg er skikkelig cola-addict, i fjor klarte eg 3måneder uten, men suget gjekk aldri over.. eg hadde like lyst på det etter 3 måneder, så då gav eg opp. All ære til deg, bra gjort!!

    SvarSlett
  28. Oi, så bra!

    Jeg er veldig glad i juice.. ikke bra det heller :/ Men jeg har blitt bedre på det, nå drikker jeg det bare i helgene.

    SvarSlett
  29. Så flink du er! :) Drikker ikke brus så ofte, men det hender jeg bare "MÅ" ha ;o

    SvarSlett
  30. Bra gjort! Drikk det bare på lørdagan hvis æ vil, ellers hvis æ e syk som e skjeldent. Så fin header du har på bloggen!

    SvarSlett
  31. Shiit ass Siv;) Svogern min har ikke drukket brus på mange år nå. Kutta det helt han og. Jeg drikker brus i helgene, men ikke hver helg og ofte ikke mer enn et glass av kjærestens innkjøp. Ellers er det nok fortsatt oftes blandavann på fest. En sup er godt av og til, men det hjelper fint lite på tørsten og det er ikke best til maten!! Vann, takk;)

    SvarSlett
  32. Flinke Siv! :D

    Har virkelig trappa ned på brus jeg og etter jeg flytta.. Hovedgrunnen for det var fordi det var for tungt å bære brusflasker fra butikken og hjem. Lenge leve latskapen sier jeg bare!

    Men heldigvis er lysten på brus veldig liten nå da! :)
    Iste er myyyyeeee bedre derimot ;)
    (Selv om jeg må innrømme at det er lite som kan slå iskald boks-cola i sommervarmen :P)

    SvarSlett
  33. Så flink du er! Bra for tennene å la være å drikke brus ;-)

    SvarSlett