27.05.2011

No brus today...

Ungdom flest drikker brus opptil flere ganger i uka. Flertallet vet at det er mye sukker i brus, men kanskje vet ikka alle akkurat hvor mye det faktisk er. Å helle ned hele 25 sukkerbiter på kort tid er ikke heldig. I tillegg ødelegger det tennene over tid. Selv har jeg derimot vært brusfri i ei lengre tid nå!
























Jeg vet ikke helt hva som fikk meg til å slutte med brus en gang for alle. På nyåret endret jeg vanene mine litt, og da kuttet jeg brus ellers enn i bursdager og en gang i blant. Etter noen uker fant jeg ut at jeg like greit kunne slutte å drikke brus overhodet. Sist jeg drakk brus var den 27. februar, noe som er lett å huske fordi jeg var i bursdag. Dessuten ble jeg tvunget til å drikke det, og da fester datoen seg enda bedre! Brus er ikke noe man MÅ drikke; Det er bare masse sukker og konverseringsmidler. Jeg kan offisielt si at jeg har slutta å drikke brus. 3 måneders brusfri, folkens!

Finnes det flere som har kutta brusen?

Siv
xxx

38 kommentarer:

  1. Helllena.blogg.no27/5/11 3:51 p.m.

    Så flink du er! (:

    SvarSlett
  2. Kutta brusen kanskje to-tre måneda, men så kom julebrusen, og etter det har æ fortsatt med å drikke brus.
    Men æ kjøpe det maks en gang i uka!
    Før drakk æ brus hver dag, så e fornøyd med at det blir bare i helgen nu :)
    Skal slutte etter sommern igjen, hehe :p!

    SvarSlett
  3. Hadde nok aldri klart å slutte med brus. Jeg drikker heller brus enn å spise goddis. Men jeg har sluttet med Cola, og syntes jeg har vært veldig flink :`D

    SvarSlett
  4. Jeg drikker ikke så mye brus, men er ikke fordi jeg er redd for tennene. Grunnen er at jeg har migrene og skal helst ikke ha i meg for mye sukker. Ofte før da jeg drakk for mye og for ofte brus fikk jeg vondt i hodet. Derfor sluttet jeg med det:)

    SvarSlett
  5. Flinkis:) stå på! er dessverre ikke like sterk,greide 1mnd for et par år siden.men jeg har blitt flinkere nå i det siste og drikke vann,og litt saft innemellom (som ikke har så mye sukker i seg.)
    SV;Tusen takk Siv:) følte det ble litt luuftig og sånt selv:)

    SvarSlett
  6. Vet jeg burde, men er nesten avhengig! :) Men for noen år tilbake så var jeg faktisk brusfri ett helt år! Så vet at jeg kan hvis jeg bare vil :) Stå på! :)

    SvarSlett
  7. Jeg drikker ikke så mye brus, så det er ikke nødvendig :)
    God helg! :)

    SvarSlett
  8. wow, så flinkt, eg e fremdeles i den prøve-å-slutta-å-drikka-cola-fasen, men eg har kje vore suksessfull ennå, hehe ;)

    / hehe, det skjønne eg veldig godt, ønske deg all lykke te med eksamen og sånn ;)

    SvarSlett
  9. Jeg er faktisk ikke så glad i brus..men det er godt en gang i bladt og er MUST på søndager etter en fuktig lørdag! ;)

    SvarSlett
  10. Er kanskje ikkje nokon hemmeligheit at eg er litt for lite bevisst på kva eg et og drikk og så vidare, så eg tenkjer eigentleg ikkje over det. Drikk brus akkurat når eg har lyst på. Men det hender like ofte at eg har meir lyst på te i stadenfor eller anna sunt i staden for usunne ting, så det veger seg på ein måte opp :)

    SvarSlett
  11. Sukkerholdig brus har jeg sluttet å drikke i mange år, men inntil nylig har jeg hatt et av og på forhold med Pepsi Max. Nå savner jeg ikke brusen i det hele tatt. Vann (og litt vin) er tingen! :D

    SvarSlett
  12. Så flink du er! Gratulerer :D

    Selv så liker jeg ikke brus. Jeg kan drikke det, men liker bare ikke kullsyren noe særlig og jeg blir ekkel i halsen. Men når det ikke er andre alternativer og på ferie, da drikker jeg det :)

    SvarSlett
  13. Jeg kuttet ut brus for 5-6 år siden :o

    Men jeg er hekta på Cola Zero. Ikke sukker da...men sikkert mye annet usunt :P

    SvarSlett
  14. Jeg er avhengig av pepsi max jeg ;) Men drikker ikke brus med sukker - veldig sjelden ihvertfall!

    SvarSlett
  15. noen ganger frister brus så sykt at det er skummelt! :(
    // nei, ikke prøve muntlig! Vi slapp det i år pga vi har hatt muntlig tentamen i alle år + at i det siste har vi hatt fremføringer i alle fag... xp
    Jeg fikk Breidablikk (skolen) som tema, og jeg har da lagt opp da å snakke om en vanlig skoledag! Jeg kjører til skolen (får med meg effekt og arbeid) , ungdom (alkohol, sex, prevensjon ,kjønnssykdommer osv....), ut å spise mat, energi fra sola og proteinene i maten osv.... :D så du skal vinke det mot skolen da, og det var da min måte å vinkle det på ^^ <3
    om du skjønte noe ;p
    LYKKE TIL DU OGSÅ <3

    SvarSlett
  16. Brus e bare lov på lørdagan hehe, det funke bra nok for meg :)

    SvarSlett
  17. tusen tusen takk Siv ;) nå blei eg überglad ;) håpe stresset ditt går fort vekk ;)

    SvarSlett
  18. Så flink du er!! Kan ikke huske sist jeg drakk brus selv, så det er nok en god stund siden..

    God helg:)

    SvarSlett
  19. Hm nå fikk jeg dårlig samvittighet! så flink du har vært! Brus er en av mine svakheter, jeg synes det er veldig godt og drikker litt hver dag. Synes vann er kjedelig og smakløst. Men prøver drikke saft istedenfor brus noen ganger.

    SvarSlett
  20. Jeg kutta brus da jeg var... nei, vent, jeg har aldri drukket brus noe særlig. Drikker det bare på byen av og til, når jeg bestiller rom&cola.

    SvarSlett
  21. High five! Har aldri vore så glad i brus og kolsyre, kosar meg med ferskpressa juice i staden :D Ein treng verkeleg ikkje dei konsekveringsstoffa, nei. Og heilt ærleg fins det jo så mange betre drikker å velje mellom!

    SvarSlett
  22. Jeg drikker ikke brus med mindre jeg er i bursdag, har tentamen eller noe sånt, he he ;)

    SvarSlett
  23. Har blitt veldig glad i Farris, Bris og kullsyrevann fra Olden i det siste:) Det er jo litt bedre enn brus da!

    Svar; hyggelig at du følger meg på bloglovin, meen jeg husker rett og slett ikke epost og passordet mitt der, så jeg får ikke logga inn og sett -.- tror jeg må lage meg en ny bruker altså!

    SvarSlett
  24. Jeg tror jeg faktisk var brusfri i ca 4 år! Men grunnet litt sykdom ol, det siste året har det blitt litt. Men likevel ikke mer enn at jeg kan telle antall boker og 0,5l på begge hender. Syntes i grunn det er bra gjort. Som du sier, ingen MÅ drikke brus.

    SvarSlett
  25. Å, det er bra og superviljestyrke! Å klare seg uten brus er ikke enkelt! Jeg er avhengig av pepsi max og må ha det minst en gang for dagen. Jeg vet så altfor godt at det ikke er bra, men så trøster jeg meg med at det ikke inneholder kalorier i det minste :P

    SvarSlett
  26. SV: Takk Siv :) Jeg var veldig fornøyd med den bilen selv også :D

    SvarSlett
  27. mamma jobber på grans ho :p
    jeg har hørt det er 26sukkerbiter? men samma det, det er mye unasett :o

    SvarSlett
  28. wow, så flink du er! Jeg har ikke kuttet ut brus helt, men jeg drikker mindre av det, og det er alltid sukkerfritt.

    SvarSlett
  29. du er veldig flink som kan det der ;o jeg prøver ihvertfall mitt beste å kutte det ned!

    SvarSlett
  30. Woo, go Siv! ;D Jeg har ikke slutta å drikke brus. Men drikker det bare innimellom. I helgene eller hvis jeg er på restaurant eller no :) Holder meg som regel til sjokomelk jeg. ikke at det er så fryktelig sunt men haha :P

    SvarSlett
  31. Så flenk du e! :D
    drikker kun på lørdager og i spessielle anledninger. og det er ikke hver lørdag jeg drikker :P

    SvarSlett
  32. WOHO! Go Siv! :D

    Jeg er.. nesten brusfri.. bare nesten..
    Etter jeg flytta så har jeg ikke kjøpt mye brus egentlig.. Det er egentlig bare for at ei flaske brus tar alt for mye plass i min vanlige "handlebag" og at det blir fort tungt å drasse med seg hjem.
    Nå skal det sies at det ikke tar mer enn maks fem minutter å gå fra bussen/trikken og hjem til meg, men.. latskapen vet du!

    Og etter operasjonen så greide jeg ikke å drikke noe med kullsyre i, så det hjalp vel også på..
    Nå derimot, har jeg nettopp hatt besøk og vi har tømt to flasker på knappe tre dager..
    Jaja, det blir en stund til neste gang da! ;)

    SvarSlett
  33. Hmm tror brusfenomenet er en ungdommeting jeg altså. Jeg husker jeg kun ville ha grandis og brus til lørdagsgodt i lange tider på ungdomsskolen. Nå drikker jeg sjeldent brus. Drikker et glass om kjæresten kjøper til helga lissom. Og da er det så sterkt at jeg kjenner kullsyra langt oppi nesa, eller raper lenge fordi det er så uvant (herlig sikkert. Selvfølgelig finnes det tilfeller hvor jeg plutselig tenker at det hadde vært godt med litt brus, bruker det som blanda vann noen ganger da. Men tror det der godis og brus til helg blir lettere jo gamlere man blir;)

    SvarSlett
  34. Hehe, ja he kutta ut på brusa, men trur ikkje samme inntak av øl e særli mykje sunnare (a) xx

    SvarSlett
  35. Så flink du er! Jeg kommer nok aldri til å klare å kutte brus, haha. Jeg er ikke spesielt avhengig, og drikker bare brus i helgene, men det beste jeg vet om er en iskald Cola... haha.

    SvarSlett
  36. så flink du er da! Jeg har heldigvis aldri vært noe stor fan av brus, liker faris med lime smak av og til, men ellers klarer jeg meg fint uten:)

    SvarSlett
  37. Jeg kutta ut brusen på dagen for snart 2 år siden. Eller kutta ut alt med kullsyre :P Nå drikker jeg LITT jus hvis jeg vil ha noe med smak, eller sukkerfri saft, men det er nok vann det går mest i :-)
    Men stå på videre!

    SvarSlett