09.08.2011

Tidlige kvelder

Det ble visst ikke noe innlegg i går... Skal jeg si dere hvorfor? Jeg synes halv ti er for sent. For sent til å være oppe, altså. Halv ti om kvelden. Bare så det er avklart. Og nå er klokka 8, og jeg er oppe. Jeg har ikke jobb, ikke skole og ikke så mye ellers som skjer, men jeg er oppe klokka 8. 8 på morgenen!






















Jeg gjør ikke det til vanlig. Ikke nå lengre. Det er tross alt sommerferie, og da er 9 tidlig nok. Ja, for vi sover ikke så mye lengre i dette huset. Kanskje til halv ti, og til og med ti på ti en gang i blant, men ikke lengre enn det. Dere som sover til to og tre utpå dagen burde skamme dere! Sløse bort dagen på den måten, uff og uff. Men nå synes jeg at å stå opp klokka 8 er altfor tidlig. Hendene mine rister, øynene vil ikke holde seg åpen, og hodet er ikke helt med. Vent litt, jeg sto faktisk opp HALV åtte. Så da var det noe større forskjell fra klokka 9. Men jeg ville heller ikke stått opp tidlig som i dag om jeg ikke skulle til byen... Og nå huska jeg også hvorfor jeg skal til byen: Siv skal kjøpe seg sin første gitar! Mer om den når hun faktisk har den, så kryss fingrene for at den hun leter etter er i (den eneste) musikkbutikken heromkring faktisk, in-stock.

Når pleier dere å stå opp i ferier?

Siv
xxx

//Bildet er linket.

35 kommentarer:

  1. Jeg har jobbet en del i sommer, så har blitt en del tidlige morgener. Men når jeg har fri, prøver jeg helst å stå opp klokka ni. Og hvertfall ikke noe lenger enn 11. Det er kun hvis jeg har vært våken ganske lenge. Jeg er enig med deg at det å sove til ett-to tiden er sløsing med tid. Man mister jo hele dagen... =P Jeg må jo si at du er veldig morgenfugl da, halv åtte *gjesp*! :D

    SvarSlett
  2. Jeg er blant de som sover LENGE, men driver og snur døgnet siden jeg begynner på jobb om 6 dager :D

    Sv: Tusen takk Siv ;) Ja det var veldig fint der.. :) skulle gjerne bodd litt nærmere merker jeg :D Hater matte men liker godt foto :D

    SvarSlett
  3. SV: Hahahaha… Jeg vet ikke helt om jeg tok det som et kompliment da Vil jo ikke ha “mannesko”.. men likte de jeg

    SvarSlett
  4. Jeg står opp sånn 8 er ingen syvsover ;P haha

    sv: Sånn et helt design egentlig, hvis du har tid ?

    SvarSlett
  5. Sv; Ja er mye å være takknemelig for :)


    Jeg liker egentlig å stå opp tidlig og få mye ut av dagen, men er alltid for trøtt. Så blir som regel i 10 -11 da.

    SvarSlett
  6. Beste måten å våkne om sommeren på er til reiseradioen kl 9 hver dag :D

    SvarSlett
  7. har fri idag selv og sto opp rett over 10. mihihi :) 8 er igrunn alt for tidlig, indeed! håper du får tak i gitaren :D tvitvi!

    SvarSlett
  8. Hehe.
    Jeg pleier å stå opp i nitiden når jeg har fri :-)

    SvarSlett
  9. hmm.. det varierer litt mellom halv 10 til 11 :-)
    sv; huff, men TUSENtakk! heh

    SvarSlett
  10. Jeg har ikke hatt ferie enda. Men når jeg er på ferie eller har ferie så står jeg opp hipp som happ. noen ganger sent og andre tidlig :P

    SvarSlett
  11. litt forskjellig egenlig, men mellom 9 og halv 11 ;)

    SvarSlett
  12. Når jeg var hjemme må jeg inrømme at jeg sov til ett, lett! Skylder på jat-lag! men det var helt ærlig bare fordi jeg ville;p Nå står jeg opp senest ti, prøver å snu om litt siden det snart er skolestart;) Og i helga var jeg på jobb og stod opp halv sju, uten problemer ;)

    SvarSlett
  13. Eg er litt som deg - vaknar oftast i 8-9 tida og er klar for å få masse bra ut av dagen! Men i dag sov eg til klokka halv eitt, føler meg heilt rar! Æsj.

    SvarSlett
  14. Det er litt forskjellig. Noen ganger får jeg ikke sove før sent og da står jeg opp litt senere, men til vanlig rundt 9-tiden :P
    Jeg skjønner ikke hvordan noen kan sove til 14, det er jo ingenting igjenn av dagen :O
    Håper du finner gitaren!!! :D

    SvarSlett
  15. Gitar! Du må lage en film og legge ut, vil se deg spille!
    Jeg elsker å sove lenge og forstår ikke at noen LIKER å stå opp kl. 7. Av den grunn har jeg ikke særlig lyst på barn :p

    SvarSlett
  16. hehe:) føler meg truffet her siv.. jeg er en av de som sover til halv ett. hehe. Men skal begynne å stå opp tidlig. Bli vant til det ettersom skolen begynner snart!
    Håper du får gitaren da:) den du leter etter=)
    SV;Mhm det er det:) skal også si fra hvordan erfaringen er når jeg får varene.Hvor lang tid det tar osv:) vet at 2 av neglelakkene er sendt og er på vei:P jippi! :)

    //falt for den ringen:) var kjempe glad for at den passer mine "pølsefingre".hehe;P

    SvarSlett
  17. Nå i ferien har det blitt en del sene kvelder/netter, men ser man bort ifra disse sover jeg til rundt 10 ca.

    Angående kreativiteten; jeg skal snart kjøpe en tegnebok, og skal tro på at du har rett!

    SvarSlett
  18. Det varierer veldig når jeg står opp! Jobber i SAS, så noen dager begynner jeg på jobb 04.00. Da står jeg opp rundt 03.00! Så de dagene jeg kan ligge og dra meg i sengen gjør jeg det. men sjelden lenger enn til 11.00 :)

    SvarSlett
  19. Det er forskjellig!
    du var flink til å være oppe tidelig altså xD

    SvarSlett
  20. Så flink du er som klarer å stå opp så tidlig! Jeg sover alltid leeeenge i ferier!

    SvarSlett
  21. Uff, min døgnrytme er helt på tur nå :/ Til vanlig legger vi oss faktisk mellom 10 og 11 og står opp halv 7, men nå kan jeg sikkert sove til 12 og lenger hehe.

    SvarSlett
  22. haha, stod opp klokka 6 i går, men ikke i dag nei.! Står sjeldent opp tidlig i ferier:))

    SvarSlett
  23. Når jeg står opp avhenger veldig fra dag til dag egentlig. Da jeg jobba sto jeg opp rundt seks, i helgene sto jeg opp kanskje rundt ett (kommer ann på når jeg la meg), men nå i det siste har det blitt sånn i ellevetiden. Ikke mye seinere enn det i allefall :) I dag sto jeg faktisk opp FEM! Ville tilstander.

    Sv: Hehe, pust i nakken som at jeg har sånn halvveis funnet meg en ny ;) Tenkte jeg skulle være litt diskret og sånn da, veitu.

    SvarSlett
  24. Alt for sent, selv om jeg hver kveld lover meg selv å stå opp tidlig. Halv 12 er ikke uvanlig for min del. Men så er det litt deilig og, siden jeg ellers i året står opp 6-7.

    SvarSlett
  25. Jeg har en tendens til å sove alt for lenge og legge meg alt for sent. Men i dag var jeg flink. Hadde på vekkeklokka klokka ni og sovnet klokka tolv. Vanligvis bruker klokke å nærme seg ett før jeg sovner. He he for legger meg alt for seint, og så må jeg lese litt før jeg greier å sove:) Uvaner er noe dritt he he:) Flink du da:)

    SvarSlett
  26. Vi har heeelt motsatt døgnrytme. Jeg legger meg gjerne i 3-4 tiden når jeg har fri og sover til iallefall 12. Elsker stillheten på natta. Dagen blir så altfor lang står jeg opp tidligere enn 12 :)

    SvarSlett
  27. Jeg sover til jeg er uthvilt. Som oftest våkner jeg klokka fem om morgenen, men da tvinger jeg meg selv til å sove mer. :)

    Håper du finner drømmegitaren :D

    SvarSlett
  28. Sover til hvertfall 12 hver dag :P

    SvarSlett
  29. Er deilig å få meg seg dagen, men av og til er det fantastisk å sove frempå også. Har hatt fri et par dager nå, så sov til 11 her om dagen og DET gjorde seg gitt - spes med tanke på at det er tidlig på'an imorgen igjen:-)

    SvarSlett
  30. Før i tiden da jeg faktisk hadde ferie haha så snudde jeg døgnet helt rundt egentlig. satt oppe til langt på natt og sov til langt på dag. Men de siste årene har jeg jo jobba, så da har jeg stått opp til en reasonable tid dagene jeg har fri og :P

    SvarSlett
  31. Hehe, huff nu føler æ mæ lat :p
    Blir endel sene kvelder og sene morgener her i huset...men HERETTER skal det blir andre boller. Kom meg faktisk opp halv ti i dag så da e æ fornøyd xD

    SvarSlett
  32. Alt det kommentarerer du har fått her da frøken! Jeg er nok som deg. Har våkna halv 8-8 hver dag i det siste. Lagt meg tidligere enn vanlig også rundt midtnatt som regel. Jeg sitter å drømmer om å dra på trening, må bare vente til mandag og at jeg er tilbake i byen. Herregud jeg trenger det! Får jo ikke gjort noe her hjemme når gamlingene har ferie. Så står opp tidlig ute å gjøre noe fornuftig nå, virker litt meningsløst..

    SvarSlett
  33. Hahaha, på dette innlegget kommenterte jeg egentlig at jeg skulle ønske jeg var som deg, og klarte å legge meg tidlig og stå opp tidlig. Klarte ikke publisere kommentaren, men dagen etter la jeg meg kl 10 og var oppe kl 5:-D såå deilig med en tidlig start. Men jeg klarer det nok bare 1 gang i uken eller noe...

    SvarSlett
  34. *blinker*

    Du what?? Åh, som jeg skulle ønske jeg var som deg på det der!
    I ferien så kan jeg mer enn gjerne gå å legge meg halv 5 om morningen, og det er veeeldig godt å sove til ett-to på ettermiddagen :')
    Men det er jo feeerie, så da har det jo ikke noe å si! Har jo ikke noe å gjøre uansett :P
    Ikke for det.. Jeg legger meg jo så og si aldri før 12 til vanlig uansett.
    Hvis det skjer så er jeg mest sannsynlig syk :P

    SvarSlett