25.08.2011

En ny hobby

Jeg har mange hobbyer. Jeg spiller gitar, synger, blogger og leser. I tillegg skriver jeg en gang i blant, spiller volleyball når været tillater det, og jeg har noen å spille med. Men utenom disse vanlige hobbyene har jeg funnet noe som jeg har drevet med i mange år uten å ha tenkt på det som en hobby...

talking mouth

Om noen gjettet "snakking", så gjettet dere rett! Jeg har nemlig en følelse av at å snakke er som en hobby for meg. Hobby er betegnelse for en fritidsaktivitet som ofte tar tid og vanligvis er ubetalt. [...] Noen unge velger å lære så mye om sin hobbyinteresse, at de kan gå inn i et yrke med dette som grunnlag. Dette sier Wikipedia om hva som kjennetegner en hobby. Snakking tar tid. Det er ubetalt (jeg ville sikkert fått betalt om jeg holdt kjeft i stedet), og jeg kan alltids gå inn i et yrke der jeg bruker snakking som grunnlag. Politiker, som et eksempel. Det er ikke det at jeg er så himla glad i å høre stemmen min (joda, det er det sikkert), men jeg vet ikke hva jeg skulle gjort om jeg ikke kunne hverken snakke eller synge. Jeg var fri for stemme i vår, og jeg holdt på å gå på veggen. Jeg kunne ikke si hva jeg mente om noe, det ble alt for stilt rundt meg, og jeg klarte nesten ikke spille gitar. Sangene ble ufullstendig uten tekster til! Da er jeg 100% enig med meg selv om at snakking kan gå under betegnelsen "hobby", og jeg kan ramse opp snakking om noen spør om fritidsinteressene mine. Awesome!

Hva slags hobbyer har dere?

Siv
xxx

- Join konkurransen min og vinn blant annet kjempefine pulsvarmere som passer fint til høsten!

/Bildet burde føre dere til den rette Flickr-sida. Altså linket.

24 kommentarer:

  1. går i handball, fotball og drill :) men snakking e nok mi aller stærkaste sia. vertfall i følge andre x)

    SvarSlett
  2. Så morsomt :D Jeg liker også å snakke. Eller.. Ikke så mye å snakke som å være midtpunkt.. Hiihii...

    Min største "hobby" er nok å lese om, liste opp, samle på og handle filmer, altså DVD/blu-ray-plater. Jeg får nesten aldri sett på dem, men det er gøy å ha dem :D

    SvarSlett
  3. haha snakking ja! Snakker en del jeg og, men kanskje ikke nok til å kalle det en hobby haha :P Men hva slags hobbyer har jeg egentlig da? Jeg spiller jo gitar da det er jo en hobby, og fotball! :)

    SvarSlett
  4. Blogging, trening og å være med venner er mine hobbyer;)

    SvarSlett
  5. hehe,fine hobbyer du har da:)Du får slå over på den politiske veien!
    Ta kan du skravle og snakke i vei!

    SV;Takk kjære Siv <3

    SvarSlett
  6. Hehe, jeg har det som deltidshobby. Har blitt kjent med så mange nye de siste to ukene, og har sikkert pratet hull i hodet på enkelte om totalt uviktige ting isteden for å spørre litt om hvem de er.

    SvarSlett
  7. Det er bra å ha hobby :) Jeg kan vel kalle bloggen og politikken en hobby.

    SvarSlett
  8. SV: Nei fem uker og en dag :D :D :D

    SvarSlett
  9. Snakking er ikke min hobby...snakker stort sett hvis jeg føler jeg har noe fornuftig å si!! Men jeg er glad i å synge, lese, film og hunden min!!

    SvarSlett
  10. Jeg er beskjeden, men jeg snakker hvis jeg blir kjent med folk og blant de jeg kjenner godt:)

    SvarSlett
  11. det samme som deg + scrapbooking og jeg spiller trombone da :D:D <3

    SvarSlett
  12. sv; værsågoood :D ihi!
    hahah, snakking, faktisk. da er det min nye hobby! jeg kan snakke hull i hodet på mennesker. også VET DU HVA, den beste hobbyen må være å sitte på cafè å se på alle de rare menneskene rundt seg. herregud, DET er show det!

    SvarSlett
  13. hehe, da har jeg det det også, lol... Jeg snakker jeg ofte...

    SvarSlett
  14. Hahaha, fantastsik bra! Har et par venninner som skulle hatt dette som hobby, jeg skal tipse dem ;)
    Ellers har jeg mange hobbyer, jeg har tidligere kaldt de prosjekt, men kan kanskje begynne å kalle de hobbyer nå??? Data, design, vintage, bilder osv...

    SvarSlett
  15. jeg har desverre ikke så mange hobbyer... utenom å blogge da!

    SvarSlett
  16. Hmm, jeg strikker, lager kort og broderer! haha :)

    SvarSlett
  17. Jeg kan vel egentlig også sette opp snakking som hobby... Haha!
    Jeg liker å lese, bake, fotografere, skrive og se på TV-serier. Sosial? Ehh..

    sv: Tusen takk! Trenger mange lykke til-er.

    SvarSlett
  18. Hm... Snakking som hobby? Da har jeg også en ny hobby å skrive ned på listen min over hobbyer, hehe. :P Er nemlig også veldig glad i å snakke. ;)

    Sv. Tusen takk for kommentar på bloggen min. For å si det som sant er så er faktisk den blomsten jeg har tatt bilde av som en ball. Det er med andre ord ingen effekt jeg har fått til. :)

    SvarSlett
  19. /hehe, søkte på overwhelmed quotes og det va ein av dei som dukka opp, og eg fallt for det med ein gong ;)

    SvarSlett
  20. Snakking e definitivt hobbyen din! Hehe :)

    SvarSlett
  21. haha, ja kanskje det er en hobby! Snakker mest når jeg er nervøs jeg :p

    SvarSlett
  22. hahah, snakking ja! det e jo du ganske flink til :D

    Du veit nu mine hobbya da; fotball, foto og scrapping :) æ e nok ikkje en av dem som snakke mest ;p

    SvarSlett
  23. hahah, snakking ja! det e jo du ganske flink til :D

    Du veit nu mine hobbya da; fotball, foto og scrapping :) æ e nok ikkje en av dem som snakke mest ;p

    SvarSlett
  24. Haha xD
    Jeg husker så godt etter jeg fjernet mandlene mine.. Da gikk jeg jo i nesten tre uker uten å snakke ordentlig. Jeg var heldig hvis jeg klarte å presse ut fem ord.
    Og den gangen en videosnutt av Heathrow kom på TV'en, brøt jeg ut "DER HAR JEG VÆRT!" relativt høyt til meg å være (da i alle fall), da snudde pappa seg og sa "Jøss, du er her du og ja? Hadde glemt det jeg for det var da så stille!" :P

    Føler egentlig at jeg ikke har noen spesielle hobbyer jeg.. Jeg liker å sove da! Kan jeg liste det som en hobby?

    SvarSlett