10.08.2011

Den nye gitaren

Jeg har spilt gitar siden jeg var 10, men ikke før i går har jeg skaffet meg en helt egen gitar. Det er vel flere faktorer som spiller inn på det, men den største har vært at jeg har fått låne mammas Yamaha-gitar. Men i går klokka ett gikk jeg ut av musikksjappa med min helt egne, flunkende nye gitar!

CIMG3114

CIMG3097

CIMG3094

Se der, nydelig, eller hva? Og denne herligheten fikk jeg for bare 3595,- I tillegg investerte jeg i en reisekasse, en bag og ei reim, alt til prisen 1355 norske kroner. Da lå jeg under 5000-beløpet jeg hadde satt av til gitarstæsj. Det synes jeg er mye for pengene! Dette er da en Hagström-gitar med innebygd mikrofonsystem (som vil si at jeg kan spille både med og uten forsterker). Jeg elsker lyden på den, og synes jeg strengene trenger å justeres, får jeg det gjort gratis på samme plass som jeg kjøpte gitaren. Det eneste jeg kan si skuffet meg litt, var at der ikke fantes noen knopp øverst på kroppen, men det kan karen også fikse. Jeg vet forøvrig ikke hva jeg skal kalle gitaren, da jeg synes McFly blir for åpenlyst. Kom med innskudd om dere har noen!

Hvem har spart til noe som de virkelig ønsket seg?

Siv

xxx

33 kommentarer:

  1. Så stilig! Og det var jo et bra kjøp og! mye for pengene ja! Gleder meg til å høre flere covere med den nye gitaren! :D Kall den Danny ;) haha

    Jeg har selv spart til en gitar, min telecaster <3 den er nydeliiig :D

    SvarSlett
  2. stilig! ;)

    Jeg sparte til Speilreflekskamera tidligere i år, noe som jeg virkelig ønsket meg. Er utrolig fornøyd med det, det håper jeg su også blir med gitaren din! :)

    SvarSlett
  3. Gratulerer! Eg sparer for tida til ein bil! :-)

    SvarSlett
  4. Sv; Ikke sant, me like too:D

    Har spart til noe jeg virkelig ønsker meg flere ganger!

    SvarSlett
  5. Gitar er kult.. :) Den var kjempe fin også :D

    SV: Jeg vet om deg vet du, Siv :) Hehehe.. Skjønner hva du mener om reklamen.. jeg har ikke mye peil på reklame, men skal gi beskjed til Morten. Han er "reklamesjef" :P hehehe.

    Skjønte det med skoene ;) Måtte bare le litt ;) hihihi

    SvarSlett
  6. Gratulerer med egen gitar! :) Ja, jeg hadde spart til kamera og macbook pro :D wee

    SvarSlett
  7. Så det ble en Hagstrøm ;) Gratulere så masse! Gleder meg til å komme på besøk og høre deg spille på den <3

    SvarSlett
  8. Så fint at du fikk deg egen gitar da;) jeg fikk min gitar en gang til jul, tror jeg gikk på ungdomsskolen. Så aner ikke hvor mye den kosta. Jeg ønska det meg av foreldrene mine, var ett påfunn akkurat da. Spilte litt, så sto den stille i mange år før jeg nå i det siste har begynt å spille litt igjen:) Gitar spilling er morro:)

    SvarSlett
  9. Takk for koselig kommentar på bloggen min! Og gratulere med ny gitar! den var veldig fin!

    SvarSlett
  10. Så kult! er du flink på gitar? jeg skal ta musikk fordypning etter jul og skal da velge gitar. Jeg håper å lære litt, som jeg kan bruke i barnehagen, men har liksom en idè om at det er så fryktelig vanskelig å lære!

    SvarSlett
  11. Jeg har spart til pc, for noen år siden :)

    SvarSlett
  12. stillig!
    driver og spare til en london-bilett.. :p

    SvarSlett
  13. Gratulere så mye=)

    SV;Ja,var skikkelig vær delux i går. himmelen virkelig åpnet seg=) Er ikke ofte jeg låner bøker,men før sommerferien begynner så lånte jeg to bøker=) Hang mye på biblioteket å lånte internett=)

    SvarSlett
  14. Grattis med gitar :) Sett i gang å spille også dele du det på bloggen etterpå ;)
    McFly e åpenlyst men samtidig ett kult navn så go for it!

    SvarSlett
  15. Gratulerer så mye med gitar :) Håper det blir mang en fin stud med den.

    SvarSlett
  16. Gratulerer med ny gitar :) det er god invistering spør du meg :-) Skulle ønske jeg kunne spille :)

    SvarSlett
  17. Utrolig fin gitar! Et kjempe godt kjøp det der:)
    Jeg husker når jeg var 13, og gikk tur med en unge 2 ganger i uken for 20 kr i timen, for å spare til buffalo sko som var "in" da, som kostet ca 1200,-. Hehe kom å betalte med kun 20 kroninger og 10ere! Det var flaut det!

    SvarSlett
  18. dødsfin gitar!
    Jeg sparte til dreads :)

    SvarSlett
  19. Oi, den var kjempefin!!!

    SvarSlett
  20. så fin gitar. Jeg klarer ikke å spille det jeg:o Har prøvd utallige ganger, men får det bare ikke til. Er ikke min greie, haha.

    SvarSlett
  21. Jeg har virkelig lyst til å reise til London, håper på å få spart nok penger slik at jeg kan få meg en tur før jul!

    SvarSlett
  22. heheh, ikke jeg .. ihvertfall ikke enda :-)
    jeg vant en gitar en gang, men den blir ikke brukt like mye som før fordi jeg ikke klarer å stemme den :-/

    sv; tusentakk! ja, det skulle vært mer fint vær <3

    SvarSlett
  23. så utrolig stilig den var! den var utrolig fin(:

    SvarSlett
  24. Det er moro å endelig kunne kjøpe noe man har spart til! Jeg husker da jeg sparte til et kamera :)

    Det var en fin gitar da. Hvis du ikke vil at den skal hete McFly, så kan du jo bare kalle den for Dougie eller Danny eller noe xD

    SvarSlett
  25. Gratulerer med gitar :D hadde en liten periode jeg prøvde meg på gitar jeg også, men fikk aldri dreisen på det, så jeg ga meg på det :P Skulle ønske jeg kunne det :)

    SvarSlett
  26. Så fin den var :-)
    er så god følelse å endelig kjøpe noe man har spart til :)

    SvarSlett
  27. Vestfoldgirl: Det er vel måte på hvor god man kan bli når man er selvlært, men det har gått noen år, så noe kan jeg da! Noen akkorder og litt klimpring i ny og ned ;) Du burde absolutt lære deg noen akkorder, for man kommer langt i barnesangverdenen! :D Det er ikke så vanskelig ;) Øvelse gjør mester!!

    SvarSlett
  28. Så moro. :) Grattis med din helt egne og nye gitar! :D

    SvarSlett
  29. åhurra! Gratulerer så masse med ny gitar! Eg slit framleis med å finne namn til min. Hm.

    SvarSlett
  30. åh, heldig heldig!! gratulerer :):)

    SvarSlett
  31. :o:o:o det va mye penga! men du kommer vell til å bruke den mye, så det va vell et bra kjøp ;-)

    SvarSlett
  32. Oioioi!! Det var en orntli' kjekkas det der!
    Og så til en så rimelig pris! Ikke verst! (Y)

    Da blir det vel masse covrer fra nå av da eller? ;) :D

    Uhm.. Knopp øverst på kroppen? :') Nå får jeg sånne rare tanker igjen vetdu xD

    SvarSlett