24.08.2011

Ny pc, hurra?

Ja, det ble ikke like stor fest av å få en ny pc som jeg hadde trodd. Selv om den er både lettere og mindre full av drit og lort, så er det noe som ikke stemmer. Kanskje var det at jeg brukte år og dag på å få den til å fungere, mens alle de andre kom inn på det de skulle i første omgang?

CIMG9125

De sa det var fordi jeg ikke fikk til passordet. Internettsidene, altså. Jeg prøvde, og prøvde, og prøvde. Èn stor bokstav, ett tall, og randome bokstaver, alt fra 6 til 215 tegn. Det er mye å holde styr på om man skal ha et smart passord. Nei, passord er ikke det letteste å få til i livet! Datamaskinen er en HP 6460b ProBook, og har større lagringskapasitet enn min gamle Emachines ett-eller-annet. På den nye laptopen er det også innebygd mikrofon, noe den forrige ikke hadde, og webcameraet er mye bedre på denne. Jeg har ikke skjønnt hvordan en scroller på den... Den går mye kjappere, og batterilevetiden er mye lengre, men jeg kan ikke bruke HP-en til alt mulig rart heller. Den skal fungere i tre år, så jeg må være forsiktig med den, ikke laste ned masse snåle programmer og ikke fylle den med bilder, spill og coockies fra internett. Dessuten fungerer ikke ItsLearning på mozilla, og Explorer har jeg ikke noen videre forkjærlighet for... Før jeg glemmer det må jeg nesten fortelle dere at jeg etter et par dager begynner å like klassen! Jeg har snakket med de aller fleste, og jeg har en følelse av at jeg vil komme til å trives! Flott, ikke sant?

Hva slags maskin bruker du?
Siv
xxx

Bli meeeeed på konkurransen min, da vel!

29 kommentarer:

  1. Så bra at du kommer til å trives da! ;-)

    Bruke også skolePCen, men vi har en litt gamlar versjon enn dåkker, vi har ProBook 6450b.

    Forresten, æ like heller ikkje explorer, men chrome bruke æ på skolepcen, og like det godt :D

    SvarSlett
  2. Så flott å høre at du tror du kommer til å trives i klassen. Det er jo alltids bra. ;) Du kan jo prøve å se om du får til it´s learning på en av de andre nettleserne som finnes der ute. Som f.eks. Google Chrome. Finfn nettleser det. :D

    Selv bruker jeg macbook pro og er strålendes fornøyd med den så langt i allefall. ;)

    SvarSlett
  3. bruk opera eller google chrome! begge to funker bra! :D
    jeg har en laptop HP jeg og, men siden den er på en måte "ødelagt", så må jeg bruke min gamle stasjonære.. :/

    SvarSlett
  4. Bra du kommer til å trives iallefall :) Selv har jeg en MAcBook...

    SvarSlett
  5. Har Probook jeg også,noen ganger klikker tastaturet...Ellers virker den veldig grei.
    Den er iallefall MYE bedre enn den vi fikk i fjor, som var så dårlig at vi fikk samme pc som de på førsteåret i år ;p

    Så bra at du trives i klassen! :-)

    SvarSlett
  6. Gratulerer med ny PC! Jeg bruker Mac, den er litt gammel nå da, har faktisk hatt den siden 2007, så kanskje jeg skal investere i en ny snart.

    SvarSlett
  7. Kjekt med ny pc da=) Bruker en gammel toshiba som er 4 år gammel nå.

    psst.. skal bli med i konkurransen din.. er bare litt treig.

    SvarSlett
  8. Vi har Dell-pcr som elevpc og iMac som redigeringspcr på skolen. Dell-pcne er ganske ok, men det må de nesten være hvis vi skal få til å arbeid epå dem ettersom vi bruker en del programmer som krever mye.
    MEN!! Det er et big men her. Vi kan ikke laste ned en liten skriftfont engang. Vi kan ikke installere programmer som spotify, iTunes, skype osv heller. Det er sikkelig dumt!

    Jeg anbefaler google chrome hvis du skal ha en ny internettleser, den er den beste etter min mening :)

    SvarSlett
  9. Kjedelig med maskina da! Håper det går seg til;) Og bra at du trives :D Jeg har en mac som jeg er strålende fornøyd med :D

    SvarSlett
  10. Både positive og negative ting da, men fyy så irriterende det er når de letteste tingene ikke fungerer. Det som egentlig er selvfølgelig.. Christian irriterer seg nok mest over den lille toshiban min, og vil jeg skal skifte til mac. Men jeg skal ha acer neste gang, uten tvil.. Håper du fortsetter å kose deg i klassen!

    sv - regner med at det var kule Siv som kommenterte hos meg;) Vet du, jeg angrer på å ha kjøp det kameraet jeg, skuffa.. Synes du kan teste ut mobilen først denne gangen hehe. Hvor lenge har du tenkt å ha den da? Jeg har jo alt lagt ut sommerbildene mine:P

    SvarSlett
  11. Jeg har HP pavillion minipc ett eller annet he he. Har ikke så greie på merke, bare en pc er god å bruke er det det viktigste for meg:)

    SvarSlett
  12. Jeg kjører en HåPløs Pavillion fra november 2007. Den funker ok, men på jobb sliter den litt med 7-8 firefox-sider + 2-3 word dokumenter oppe på en gang :P Ikke kan jeg bruke dockingstasjona jeg har tilgang til heller, for da må jeg ha ProBook (tror jeg). Lykke til med ny data! Får du den til odel og eie?

    SvarSlett
  13. Først og fremst, så bra at du har en god følelse! :D THUMBS UP! :D

    Hm.. Den så jo kul ut den da! Vi har ikke fått PC'ene våres enda.. IKT er så treeeig vetdu.. :P Eller så er det bare lærerne som gruer seg til at klassen heller sitter på facebook i stedet for å gjøre det de egentlig skal ;)

    SvarSlett
  14. Jeg bruker vanlig pc, HP mehhe ..
    sv; Siv; tusentakk! du er virkelig en omtenksom person, det går mye bedre nå :-)

    SvarSlett
  15. Bra du begynner å trives, går alltid bedre etter en liten stund.

    Jeg har en HP Compaq Presario som jeg ELSKER :D Anbefales!

    SV: Merkelig, det er faktisk bare på din kommentar bokstavene er rare hos meg :\

    SvarSlett
  16. Har en Fujitsu Siemens, den var knall når den var ny, men nå er den noen år gammel og sliter litt, spesielt med bilde og videoredigering fra speilrefleksen....

    SvarSlett
  17. Grattis med ny pc! :) jeg har macbook pro :)

    SvarSlett
  18. Svar: Det er egentlig ikke lov å linke til WeHeartIt skjønner du. Man skal linke til fotograften. Men om du absolutt ikke vet hvem som har tatt bildet så er det vel ikke så mye du kan gjøre med det, I quess :/

    SvarSlett
  19. Grattis med ny PC. Jeg bruker Samsung bærbar og litt Mac.. :) Jeg og Morten bytter litt på :D

    SvarSlett
  20. Håper maskina yter sitt aller ytterste for deg, Siv!
    Selv bruker jeg en snart to år gammel MacBook Pro som fortsatt fungerer veldig bra (det eneste problemet er at den ikke er synsk så den kan fjerne uvesentlige ting på egen hånd ;)). Masse lykke til videre på skolen!! :)

    SvarSlett
  21. Greit med ny pc! :) Jeg handlet min HP maskin for ca ett år siden og er veldig fornøyd. Utenom det så har jeg og samboeren også en mini pc og ipad, så vi har nok av duppeditter! :p

    SvarSlett
  22. eg e ein stolt eiar av ein kvit macbook :D

    / tusen takk du, eg har det fint, hu e bare litt plagsom hu "tvillingå" mi avogte ;)

    SvarSlett
  23. Huff, krangler sånn med Windowsmaskiner selv jeg, skal ikke prøve å hjelpe deg. Jeg knerta 3 windowsmaskiner første og andre skoleår på vgs (Akademiet hadde heldigvis sånn at jeg bare kunne levere inn igjen ødelagte maskiner og få ny) og ble så lei at jeg kjøpte meg Macbook Pro. Aluminium kan jeg vel ikke knerte, liksom :P Har faktisk ikke ødelagt den ennå, og den er et og et halvt år, så har vel funnet det som passer meg best:)

    SvarSlett
  24. Alltid kjekt med ny pc da! :) og så bra du tror du kommer til å trives! :) jeg bruker en acer aspire 5738ZG ;) haha :P

    SvarSlett
  25. Har samme skolepc som dæ :) Hehe :P

    Så bra at du bynne å trives i klassen <3

    SvarSlett
  26. Hæ? Vil den ikke la deg bruke it's learning i firefox? (mozilla er det samme, sant? Har vært operafan de siste årene før jeg nettopp byttet). Uansett, har ikke noe problem med å komme inn på it's learning med den nettleseren. Jeg har forresten en Asus som er helt super :)

    SvarSlett
  27. Skole-pcen min var et vrak! Tok den ikke med meg da jeg flytta engang, haha! Kjøpte en brukt MacBook for noen år sia av ei venninne, men nå i sommer kjøpte jeg en MacBook Pro. Den har blitt min beste venn kan en vel si!

    SvarSlett