25.06.2010

@ ute?

Jeg er ikke helt i det irriterte humøret idag, men jeg har bært meg over dette lenge nå.
Til stadighet ser jeg på forskjellige nettsteder folk som skriver '@ ute'.
"What's wrong with that lizzzm?"















På engelsk så uttales denne som en "at".
Da er det enkelt og greit å kunne bruke den som forkortelse, i stedet for å skrive 'at' i meldinger.
"I'm @ my bffs"
At = på/hos
Man kan ikke si PÅ UTE. Det høres bare merkelig ut, sant?
Det høres vel rart ut på norsk uansett, men en forbedring ville det blitt!
Jeg tenkte bare jeg skulle informere alle de feilinformerte sånn at de nå er rettinformert :)

Hva mener du om feil bruk av symboler?

Siv
xxx

4 kommentarer:

  1. bryr mæ egentlig ikke så mye om det.
    har skjøll brukt @ opptil fleire ganga, og sett bakom korr æ e.. for eks; @charlotte, @jobb ÒG @ute, hehe :p

    SvarSlett
  2. Jeg syns det er lit kult når de skiver @, men jeg kjøner poenge ditt, det er lit rart på Norsk x'D
    Sv: Bra at du liker det, Takk <3

    SvarSlett
  3. Høhø, følte mæ litt truffen der,du (a)

    SvarSlett
  4. @ ute..? Øøøh, jada, neida såeh.. x)
    Hvis man skal bruke det så må man vel kunne å bruke det rett.. :P

    xxx

    SvarSlett