27.06.2010

Ukjent kan være lettere

Det er noe ved meg som føles feil vei.
Jeg misliker å være på en plass med et mylder av folk, og da spesielt om jeg kjenner fjesene rundt meg.
Ikke fordi jeg skal ha gjort noe flaut, men fordi de ikke vet at jeg pleier å gjøre flaue ting uten å bry meg.
Wicked, right?




















"Jeg vil snakke med dem, men hva skal man si til fisk som ikke viser noe snakkeinteresse?"


Om en person kommer bort for å snakke med meg, snakker jeg gjerne med dem.
Men at jeg skal gå bort til en person for å starte en samtale er vanskeligere.
Det er vel slik for de fleste?
Jeg har tenkt på temaer folk kunne snakket med meg om. I.e. McFly, musikk, bøker, eller noe.
"Hvorfor liker du McFly så godt?" "Hvordan fikk du vite om dem?" "Hvor lenge har du spilt gitar?"
Men den andre veien har vel litt om hvem jeg skulle snakket med.
Og er det en person jeg ikke kjenner så godt, føles det rart å skulle starte en diskusjon sånn helt uten videre...


Synes du det er vanskelig når du er blant mange folk?
Hvor lett synes du det er å starte en diskusjon med en mindre bekjent?

Siv
xxx

5 kommentarer:

  1. SV: tusen takk. jeg har ikke skrevet sangen, det er bare en cover-versjon av en sang jeg er glad i.

    SvarSlett
  2. Jeg er akkurat som deg. Jeg synes ikke det er lett å snakke med mennesker jeg ikke kjenner, men der tror jeg faktisk det er min egen usikkerhet som er problemet. Jeg er så bekymret over å ikke ha noe å snakke om, så jeg fokuserer mer på det, enn å faktisk snakke med de :P

    SvarSlett
  3. Æ e også helt likens som dæ :p æ e veldig sjenert av mæ, og når det gjell å gå bort å snakke med en mindre kjent person, så veit æ ikke helt ka æ skal snakke om ogsånt.
    Ofte tenke æ at det e bare å hoppe i det, og gå å snakke med person du vil prate med, men æ tørr bare ikke, haha xD

    SvarSlett
  4. Hm, det kommer litt an på egentlig..
    Bumper jeg på noen som jeg kjenner fra før av, så blir liksom ikke samtalen så lang.
    Men hvis det er en helt ny person så er det jo masse å snakke om :P

    xxx

    SvarSlett
  5. Hvis jeg ikke kjenner personen noe spesielt godt, lar jeg heller vær å snakke. Jeg ser også helst at de ikke snakker til meg. Hehehe! Jeg hater tørrprating, føler det er bortkastet tid av livet mitt som jeg aldri får igjen ;p

    Sv: Jeg er inne når jeg har mulighet, og leser alle de jeg følger med, selv om jeg ikke kommenterer. :)

    SvarSlett