18.06.2010

Titanic

Som femteklassinger hadde de fleste i klassen sett Titanic. Utenom Siv.
Men jeg hadde ikke noe hastverk med å se den kjente filmen, selv om jeg var over aldersgrensa på 11 år.



























Nå har det gått så lang tid at jeg egentlig ikke ville se filmen; mye i trass.
Men så skulle vi i dag se denne filmede tragedien på skolen.
Jeg så den jeg, iallefall begynnelsel!
Alle vet at Titanic sank, at flere hundre folk døde, at mest overklassefolk blir berget, og at arbeidsklassen ble stengt nede under dekk i båten.
At en av hovedpersonen dør er også noe de fleste vet.

Halvveis ut i filmen, etter at den "usynkelige" båten crashet i isfjellet, ble det for følelsesladded for meg, og da lærerne spurte om noen ville bli med ut for å trekke en loddpremie, ble jeg med frivillig.
Jeg forble ute på gangen etter på, for jeg hadde ikke hjerte til å se gutten dø etter parets kjærlighetsstunder.
Jeg hadde sett nok fælt, og jeg trenger ikke flere mareritt.
Slutten skulle jeg allikevel ha sett, der Rose er gammel.

Har du sett Titanic?
Hva mener du om den?
Av nysgjerrighet: Hva skjer helt i slutten?

Siv
xxx

8 kommentarer:

  1. Ja, men det er for leeenge siden xD

    SvarSlett
  2. Nei, jeg har faktisk ikke sett den. Eller, jeg har sett starten fordi den gikk på TV en gang, men så skulle vi en tur på butikken. Så da ble det ikke mer av det, haha.

    Men må vel få kommet meg så langt at jeg får sett den jeg også snart :P

    SvarSlett
  3. eg he sett den siv! den e super bra! har sett den MANGE ganga, og kvær gang grine eg! anbefale deg og t å se A wlak to remember;)
    -Berly

    SvarSlett
  4. - Har sett titanic to ganger, begge var i år :]

    - Filmen er herlig. Den har mye spenning og kjærlighet. Tårene var i øynene mine hele tiden..

    H

    SvarSlett
  5. Jeg har sett den flere ganger. Kjæresten er veldig stor fan av den, og kan nesten alt om titanic ;)

    SvarSlett
  6. Ååh, Titanic er en så fiin film det!
    Haha, husket ar første gangen jeg så den, så var jeg 6 år!
    Husker bare at jeg så den sammen med noen av søskenbarnene mine. Jeg syntes jo da selvfølgelig at filmen var hysterisk morsom.
    Sist gang jeg så den derimot, så rann tårene - så ting har forandret seg litt, hehe :D

    xxx

    SvarSlett
  7. Jeg har faktisk aldri sett den, men har litt lyst til å se den en gang da :P

    SvarSlett
  8. Så den vel da jeg var syv-åtte for første gang. Utrolig fin film. Vil du virkelig vite hva som skjer på slutten? Vel, noe av det aller siste som skjer er at den eldre Rose gir havet tilbake det blå halskjedet som lå i dressjakken hun fikk låne av forloveden.

    SvarSlett