17.06.2010

Bree Tanner - bokanmeldelse

En trenger ikke å ha lest Eclipse for å lese Stephenie Meyer's siste utgitte bok;
The short second life of Bree Tanner.
Boka kom ut for 13 dager siden på engelsk, så den blir nok ikke oversatt til norsk med det første.
Men den er virkelig ikke vanskelig å lese på engelsk.


























Victoria samler sammen disse 'newborns' - de nyfødte vampyrene, og alle dør utenom én: Bree.
Det er henne boka handler om.
Boka følger Bree Tanner som vampyr; hvordan det er å være en feilopplyst newborn.
De lever i feil tid på feil plass.
Hvordan er det å være et monster som drikker blod av mennesker akkurat som vi plukker blåbær for å spise?


Stephenie skriver først i boka at hun håper vi kan bli like glad i karakteren som hun har blitt.
Dette føltes som umulig da jeg startet på boka, men midt i boka var det merkelig å tenke seg at denne personen som jeg var blitt å kjent med skulle dø.
Noen replikker fra Eclipse vil dere også kjenne igjen.

Etter å ha lest ferdig Bree Tanners historie, vil dere skjønne mer av eclipse.
Litt backside info, som Bella ikke hadde.
Sammenlagt brukte jeg sikkert et par timer på å lese den i løpet av tirsdagskvelden og friminuttene på skolen dagen etterpå.


Har du lest Bree's historie?
/Hva synes du om den?

Er dette ei bok du vil lese?
/Hvorfor / hvorfor ikke?

Siv
xxx

10 kommentarer:

  1. Er dessverre ikke noen stor fan av forfatteren :/

    SvarSlett
  2. - nei, men har tenkt :)
    - ja, siden jeg har lest alle bøkene i twilight-sagaen så :D

    SvarSlett
  3. Jeg har den, men ikke lest den enda. :) Tenkte å spare den til jeg skal til Hellas, hehe.

    SvarSlett
  4. Den boka finnes faktisk allerede på norsk :) Har lest alle twilightbøkene, så kommer nok til å lese den også etterhvert :)

    SvarSlett
  5. Hm, føler jeg må somle meg til å lese ferdig Eclipse snart! Og starte på Breaking Dawn..
    De står jo bare å støves ned i bokhylla mi..

    SV: Hehe, ja skulle ha gjort det!
    Men sånn som det ser ut nå, så er det vel ikke sikkert at jeg drar heller.. Blir nok en del utgifter i sommer med flytting og alt sånt, så er ganske usikker på om det er rom for en ferietur.. :/

    Knæsjfarger? Err, joo'a.. Til en viss grad.. xD

    xxx

    SvarSlett
  6. Nei, Men vl lee den nåe den kommer på Norsk :)

    SvarSlett
  7. Nei, har ikke lest den, e faktisk ikke bynt på 4'a enda ;o har vært så masse ilammi venna, pluss treninge ogsånt, i tillegg til skolearbeid, men nu skal æ bynne å lese igjen! :D


    Men ja, skal lese den, men æ må lese den på norsk. e ikke så flink i engelsk, haha :p

    SvarSlett
  8. Kjempe fint tips! :D trenger noe å lese i sommer ;)

    SvarSlett
  9. Jeg leste den ganske fort jeg også, og likte den kjempegodt! Men det skjønte du vel ut i fra blogginnlegget mitt. Ble superglad i Bree jeg også! :D

    SvarSlett
  10. Har ikke lest den enda nei.... men har kjempelyst!

    SvarSlett