14.06.2010

Boyband vs. boyband

Det finnes to typer boyband etter min mening.
1. Flere gutter som hopper rundt på ei scene og synger uten å spille instrumenter.
2. Gutter som hopper rundt på ei scene, men spiller egne instrumenter og lager egne sanger.
















McFly hører IKKE til i første, men i den andre. Altså ikke et typisk boyband.
Og det er mange andre enn bare fjortissjenter som hører på musikken deres.
Faktisk, så er gjennomsnittsalderen på fansen hele 19 år! (uoffisiell poll)

De lager gjennomtennkt musikk, og når folk ikke liker musikken, så er det ikke musikken det er noe galt med, men musikksmaken som er annerledes.
For McFly er musikalske, det kan ingen benekte, selv om ikke alle har interesse for popmusikk.






Noen eksempler på band jeg personlig mener er boybands type 1: JLS, Westlife, Backstreet Boys.
Ikke at de ikke har god musikk, men de er typiske boyband som gir andre band det stempelet.

Hva mener du om temaet boybands?
Hva slags musikksmak har du?

Siv
xxx

6 kommentarer:

  1. MCFLY < 3333
    hmmmmm... jeg liker ikke sånne boyband type 1, men mer som mcfly og dem :)
    rock, punk, power-pop, pop osv.. < 3

    SvarSlett
  2. Boybands danser rundt på scenen med kun en mikrofon etter min mening.
    De spiller egentlig ikke instrumenter til vanlig og bruker andre "pop"-effekter når de lager musikken.
    Ikke er det alle som skriver alle sanger og lager musikken selv heller..

    Men det er da hodet mitt.. :P

    xxx

    SvarSlett
  3. Kule sanger! Hadde aldri hørt om de, like it :)

    SvarSlett
  4. hørte litt på westlife før men nå hører jeg bare på metall egentlig :P Og som du sier at boyband blir stemplet pga. westlife og dem her så sier jeg det samme om mettal, alt er ikke som metallica XP

    Hørt på Nightwish noen gang? om ikke, prøv! Kaller det Symphonisk Power Mettal, nive music;)

    hilsen www.eirik94sfp.blogg.no

    SvarSlett
  5. Boyband type 1 kan jo værra litt kos innimellom daaaa, men jeg må si jeg foretrekker MCFLY ja! :D

    Sv: hele greie ligger ikke på youtube, men to av scenene ligger der haha

    SvarSlett
  6. Jeg hører egentlig mest på enkeltpersoner, jeg. Er ikke så superfan av grupper, men det går det også :)

    SvarSlett