08.06.2010

Janteloven

































Janteloven
er til bare for å presse ned folk. Dere ser alle hvor dumt det ser ut?
Og hvem passer det egentlig til?
Anti-janteloven derimot, passer vel heller for alle?

















Men det er en forskjell på å ha tro på seg selv, også å skryte folk huden full.
Der finnes til og med de som ser på seg selv som guder,
og behandler folk nedverdigende på grunn av en noe de selv er gode til.

Du skal skryte av deg selv; det kommer fra hjertet og er ærlig!
Men du skal ikke skryte HELE tiden, av ALT.
De som ikke kan like mye kan bli lei av å høre på det, og støte deg fra seg.

Dette er en blanding av selvopplevelse og mine egne tanker.
Skryt er flott, men for mye skryt kan blir for mye.

Hva mener du om janteloven?
Skryter du noen gang av deg selv?


Siv
xxx

6 kommentarer:

  1. I perioder når jeg har dårlig selvfølelse bruker jeg å se på anti-janteloven og den positive lov (venninna mi skrev de ned til meg og hang opp på veggen min). Det funker å tenke positivt om seg selv. Heller fokusere på det positive enn de negative. F.eks. jeg har lagt på meg masse det siste året, klær har blitt for trange osv. Det er enkelt å få dårlig selvfølelse pga det, men jeg velger heller å se på det positive: STORE PUPPER! MOHA!
    Det samme med skole egentlig. Jeg er elendig i matte, MEN jeg sto på eksamen og det er det som teller! :)

    SvarSlett
  2. Janteloven suger ;)

    og nei jeg tror ikke jeg skryter noe av meg selv. jeg er veldig mye flinkere til å snakke negativt om megselv gitt.

    SvarSlett
  3. Anti Janteloven liker jeg, den er mer moralsk og passer veldig godt til det samfunnet vi lever i nå :))

    SvarSlett
  4. SV: huff ja, men du kjenner jo meg etter hvert; jeg drar alle over en kam, men mener det egentlig ikke ;) Lenge leve hykleri! Men til ditt forsvar virker du som en svært så moden niendeklassing, og jeg er til gjengjeld en barnslig 20-åring som tror hun er voksen :)

    SvarSlett