28.10.2011

Fredag i Mummidalen

mummi

book1

book2

Dagen i dag brukte jeg i Mummidalen. Ettersom jeg lånte så mange fine bøker i går, kunne jeg like godt bla litt i dem i dag. Og alle de tegningene med farger? Det er ei bok som heter "Brev til Barbara", skrevet av en pappa under andre verdenskrig. Han jobbet i motstandsbevegelsen mot nazistene og bodde i nabohuset der Anne Frank ble holdt skjult. Gestapo tok ham, og under deres arrestasjon skrev pappaleo brev til datteren på førskolealder. Veldig søt og lettlest, og dere vil neppe angre på å ha bladd i boka!

Siv
xxx

24 kommentarer:

  1. Spennende bøker. Den høres interessang ut den om han pappaen som skrev til datteren sin under krigen:)

    SvarSlett
  2. Hørtes ut til å være en spennende bok det.

    SvarSlett
  3. skulle virkelig ønske jeg hadde tålmodighet til å lese :(

    SvarSlett
  4. Har mummi vært på fylla?? 2.verdenskrig har alltid vært et tema pappa og jeg henger oss opp i

    SvarSlett
  5. så herlig da, mange år siden jeg så noe til mummidalen, koselig:)

    SvarSlett
  6. Høres ut som en fin bok det!

    SV;Takk Siv<3 God helg til deg også!

    SvarSlett
  7. åå mummi <3 lenge siden :P

    SvarSlett
  8. Savna dæ på skolen idag :(

    SvarSlett
  9. Ingenting slår følelsen jeg får av å se på mummitrollet! Pleier å sette på de filmene innimellom, bare for å kjenne litt på barndommen igjen :)

    SvarSlett
  10. Mummi! Brings back memories:)

    SvarSlett
  11. Mummi :D han e søt!

    SvarSlett
  12. Jeg mener :) hehe, skrev feil, på kommentaren over;)

    SvarSlett
  13. Så søtt :-) men også litt trist. :(

    SvarSlett
  14. Åååh! Jeg liker Snorkfrøken, jeg ;) Og Snusmumriken! <333!

    SvarSlett
  15. Først trodde jeg at det var den pappaen som hadde skrevet Mummidalen under andre verdenskrig.. Men fant fort ut at det ikke hang på greip.

    Det virker som ei interessant bok! Jeg har en merkelig greie for andre verdenskrig, selv om jeg kanskje ikke kan så mye, så finner jeg det ganske fascinerende!
    Burde dra på biblioteket oftere føler jeg!

    SvarSlett