16.10.2011

Effektiv dag

I dag er en skikkelig bra dag. Selv om jeg måtte opp tidligere enn kroppen hadde lyst til, så er jeg skikkelig fornøyd med dagens innsats. Stikkord for dagen er vask, støv, skitt, svetting, stekolje og vaskepulver. Jeg kan vel slenge på nøkler, rot og dunjakke, men samma det!

bloody

Jeg må bare vise dere hva jeg klarte å prestere i går. Sinne+skarp kniv+løkhakking=ikke bra. Uansett, tilbake til i dag! Halv ni pleier å være akkurat rett tidspunkt å stå opp i helgene, men når man legger seg for å lese ferdig ei bok i stedet for å sove, da blir man trøtt. Det bar rett ned på samfunnshuset for å vaske, og der fant vi inntørka mat på gulvet. Hurra, liksom. Så var jeg alene på trimrommet, og det er jo ikke kjempeuvanlig. Det er forresten ikke så ille å sykle 6 km på sykkel i stedet for å jogge 3 på mølla. Det gikk jo superfort! Etter svettetukta bar det hjem. Resten av familien var i kirka, da søsteren min er kommende komfirmant, så jeg hadde det støvete huset for meg selv. Jeg sugde inn alt støvet i den lille bråkebøtta, og plutselig hadde jeg et hus uten støv for meg selv. Magen trengte påfyll, og kroppen trengte rens. Det eneste som mangler nå er å øve til den fordømte prøven vi har i morgen. Men hvem bryr seg, jeg skal ned på huset igjen for å være med på årets juleskuespill, hurra!

Hva slags effektivitet finnes det i dere?

Siv
xxx

Ps. Hjertet mitt blir skikkelig rørt av alle de utrolig fine ordene deres. Tusen takk!

25 kommentarer:

  1. Min dag består av origamifugl-bretting, klesvask, rydding, lesing ( i "ordentlige" bøker <3), glitter-negler og slett hår (!).
    Ikke vet jeg hvor effektiv jeg har vært, men jeg har gjort mye fint da! : )

    SvarSlett
  2. Så flink du er :D I dag er jeg IKKE effektiv, men jeg har mine dager jeg også altså ;D

    SvarSlett
  3. Kor flenk du e :D ehehe, æ har ikke vært så veldig effektiv idag! Har ikke gjort nåkka anna enn å selge lodd og sløve :p

    SvarSlett
  4. Liker effektivitet, men noen ganger er det deilig å ikke gjøre noe. Denne helga har derimot vært velig effektiv. Har fått gjort det jeg skulle og litt til. Ser du har måtte ofte noen fingre for din del da...

    SvarSlett
  5. Så mye du har fått ut av dagen! Jeg brukte tidligere i dag rydding som premie(!) for å lese ferdig et kapittel i et kompendie. Da er det bra kjedelig å lese ;)

    SvarSlett
  6. Uff, det så litt vondt ut!
    Min dag har bestått av... ehm... Hjelpe typen med å fikse noe greier i garasjen, så har jeg lest bok, så har jeg sett på at han lagde middag til meg... Så nå skal jeg ut å skifte dekk på bilen! Givende søndag gitt :P

    SvarSlett
  7. Så flink du har vært! Er lite effektiv for tiden. Får sjelden gjennomført alle de geniale planene mine. Men jeg sto opp 9 da (noe som er tidlig for meg på en søndag) Og så har jeg trent godt, kondisjon og styrke på treningssenteret.. Og spist sunt! Så er fornøyd med innsatsen tross alt!

    SvarSlett
  8. Så flink du har vært! :D Er fremdeles slått ut av medisiner å diversje jeg, så lite effektiv helg/dag for min del :p

    SvarSlett
  9. uff da, men du har vært veldig flink ja! :D
    - veldig lite, eller sånn passe ;p

    SvarSlett
  10. flinke-siv og ulykke-siv! skal riktig nok ikke så mye til å kutte skinnfiller av seg selv, tho!
    sv; du skjønner det at halve familien min har bursdag i oktober. foreldrene deres har en ting til felles; de hadde jæla lite å gjøre i januar!!

    SvarSlett
  11. SV: Deilig å hoppe og danse i en stor haug med blader :D

    SvarSlett
  12. Akkurat i dag når jeg skal skrive på en oppgave så finnes det lite effektivitet dessverre! :p

    SvarSlett
  13. Flinke siv:) Man blir litt bedre i humør når man er effektiv også.går ting bedre :) ikke noe godt å kutte seg. God bedring til fingrene dine!:)

    Lykke til på prøven!

    SV;Nei, på den messehallen er det ikke noe ting før neste år. Men greit å jobbe der av og til. ikke favoritt jobben,men det blir penger ut av det:P

    SvarSlett
  14. Uff, må være forsiktig med kniv da! Løkhakking kan være skumle greier.. Jeg har ikke vært særlig effektiv i dag, vasket en del klær og gått tur, ellers har jeg nesten bare slappet av;)

    SvarSlett
  15. Sv; ja, og da er egentlig veldig greit å sleppe både å gå glipp av da, og å få fravær :-)

    SvarSlett
  16. Auch det der så ikke noe godt ut!=/


    Så bra at du har hatt en effektiv dag, det er mer enn hva jeg kan si om min dag, hahaxD Jeg finnes så utrolig LITE effektiv på søndager!


    Sv:

    Jeg forstår heller ikke hvorfor de tror på han sånn uten videre, hvordan de kunne finne på å sølge husene sine bare pågrunn av hans påstand mener jeg er virkelig helt utrolig merkelig..

    Det er ihvertfall INGEN tvil om at jeg IKKE tro på påstandene hans...

    Det er nok MANGE MANGE år til verden går under! =D

    SvarSlett
  17. finnes ikke effektiv i det hele tatt. jeg er definisjonen av lat.... :p

    SvarSlett
  18. Ha ha, den er nok veldig liten :P Masse lykke til med prøven da ;)

    SvarSlett
  19. I meg finnes det ikke noe form for effektivitet, bortsett fra på noen få dager i året, men de vet jeg aldri når kommer :P

    Flink du er da!!

    SvarSlett
  20. Jeg er ganske effektiv når det kommer til lekser, og å rydde rommet;)

    SvarSlett
  21. Eg burde vore meir effektiv, men eg flink å rydde i siste liten, hehe.

    Au, slike kutt sluttar aldri å blø.

    SvarSlett
  22. e ikkje så vældi effektiv når det kommer tell rydding av rom ogsånt, men e vældi effektiv når det gjell træning! :)

    SvarSlett
  23. Håper det er fine ord på videoen din du sikter til, for det fortjener du virkelig! Det er merkelig, men det er akkurat som man får følelsen av å være mer kjent med hverandre så snart man ser et ansikt. Og så tror jeg at du er Super-Siv! Alt du klarer å få gjort da. Til å med å lage sånne fine kutt som gjør skikkelig vondt:P Sykkelen virka plutselig ikke så skummel når du sier det slik. Hmm kanskje jeg burde prøve? Men det er mange mange år siden jeg satt på en sykkel nå..

    sv - jeg handler ikke så veldig mye på nett jeg heller. Klær kjøpte jeg kun fra Ellos, og det er noen år siden jeg gjorde det og. Men til hår og sminkeprodukter funker det bra, man får jo det man bruker mye billigere der, så sparer bare på det. Jeg får ennå kommentarer på innlegget du hadde og jeg har funnet flere nye gode blogger som jeg liker veldig godt=) Også oppdaga jeg at det ikke var så veeldig fargerike bilder i det innlegget allikevel hehehhe.

    SvarSlett
  24. Jøss, hadde jeg bare hatt den energien du! ;)
    Så flink du er som er så effektiv! :D

    Og det bildet så forresten veldig.. au ut. Har dårlig erfaring med kniver jeg og, men aldri i sammenheng med løk.
    Var det løken du var sint på?

    SvarSlett