03.06.2011

Skummelt valg av rute. . .

Siv prøver å være sprek. DET er ingen hemmelighet. Eller, sprek og sprek... Jeg vil vel ikke kalle det kjempesprek. Kanskje jeg heller skal omformulere meg: "Siv prøver å være litt i bevegelse hver uke". I dag var "bevegelsesdag" nummer tre. Men valg av trimtur var vel ikke av de heldigste...






















Dere har vel allerede klart å gjette hva jeg møtte på min vei. Eller, møtte og møtte. Det heter vel ikke "å møte noen" når de er 200 meter bortenfor, i en skogkant. De to store dyrene altså. Jeg hadde med meg Freia (hunden, vet dere), og min største bekymring var ikke elgene da jeg valgte den tricky veien. Jeg kjenner stiene her fra barnsben av, og jeg visste vi måtte forbi et hus halvveis i vår vandring. Det store, grønne huset med det rare i har nemlig en vakthund. En skummel en også, og den pleier å være løs. Jeg var i helspenn helt fra elgkyrne hadde snudd og løpt sin vei, til vi hadde passert den bjeffende hunden, som for en gangs skyld var i bånd. Vi møtte ikke engang på noe overnaturlig da vi passerte kirkegården! Så hadde jeg overlevd det også!

Hva gjør du når du møter noe skummelt på din vei?

Siv
xxx

P.s: Seeee, jeg har fått meg tags i sidebaren!! Jeg er åpen for forslag til endringer!

19 kommentarer:

  1. åh fine elgen! eg møtte ein stor elg i åsen (når eg bodde i sandnessjøen) ein gong, då va eg så dum at eg bjunte å springa, så den sprang jo selvfølgelig itte meg, haha!

    / tusen tusen takk snille du ;)

    SvarSlett
  2. hehe, jepp, eg gjør det ;) eg e ein photoshopslave ;)

    SvarSlett
  3. Så bra hunden var i bånd! Lausbikkjer liker vi ikke...

    SvarSlett
  4. haha, du skriver morsomt :DD skummelt å møte på ja, kan jeg tenke meg!!

    // hihi, jeg likte sangen jeg! men så blir jeg i et slags humør når jeg ser på glee, så liker det meste :D men hovedgrunnen var ikke at jeg likte den, bare at det var helg liksom :DD

    SvarSlett
  5. skjønner deg godt! når jeg møter sånne, så løper jeg faktisk tilbake, men når broren min er tilstede så begynner han å rope til meg at jeg må stå stille ;p

    sv; aaaw, pus! <3 det betyr mye, ting har blitt litt bedre, men hvis det er noe fælt så skal jeg snakke med deg når jeg trenger det! ilu <3

    SvarSlett
  6. Det skulle jo få fart på "sakene". Dobbel også med de to der

    SvarSlett
  7. Shit! Så skummelt. Vet ikke hva jeg hadde gjort :p

    SvarSlett
  8. hmm.. si det :)
    bra skrevet! ;)

    SvarSlett
  9. Jeg pleier heldigvis ikke møte så mye skummelt på min vei...! I skogen bak mine foreldre er det rådyr, men de er ikke særlig farlige!!

    SvarSlett
  10. Oi, elg. da tror jeg kanskje jeg hadde løpt litt ;)
    Men jeg møtte på en grevling en gang. Da snudde jeg og løp opp et lite fjell. For dette var på gang og sykkelstien på veien hjem. Haha. Jeg har hørt at de biter til det knaser i beinet, det ville jeg jo ikke risikere... Men den stakaren var nok mer redd en meg slik som han beina av gårde.

    SvarSlett
  11. Elger er vakre dyr:) Kan tenke meg at det var litt små skummelt å møte de.
    SV;hehe,takker:) kommer meg vettu! bare vært et en slitsom dag:)

    SvarSlett
  12. å gud, da hadde jeg blitt redd!

    SvarSlett
  13. Så fint du skriver! Og herregud, jeg hadde nok blitt kjempredd. Haha. Bra du kom levende ut av det. ;)

    SvarSlett
  14. Hjelp! Hunder er skumle! Jeg løper jeg, tror jeg. hehe :)

    Ha en fin helg! :)

    SvarSlett
  15. Jeg hadde nok blitt livredd. Hehehe. Bra bikkja var i bånd :D

    SV: Hehehe. Ja tiden går fort ;) Håper dere får litt finvær også ;)

    SvarSlett
  16. fyfaen, jeg hadde dæva. serr :p når jeg møter noe skummelt later jeg som ingenting og går hele tiden å titter over skulderen, bare for å være på den sikre siden om at det ikke er farlig allikevel :p naiv, what?

    SvarSlett
  17. haha. jeg liker hvordan du skriver! :) jeg møter stadig vekk elg i skogen der jeg bor. de liker epletrærne her ;)
    / tuusen tusen takk! :D

    SvarSlett
  18. Uff, kjente jeg ble litt nervøs på dine vegne når jeg leste dette.. xD

    Så bra at det gikk bra da og at du ikke fikk panikk! :D
    Jeg hadde nok tatt med bikja og løpt for harde livet i motsatt retning... :P

    xxx

    SvarSlett