23.05.2012

Å tvinge fram innlegg

Jeg har blogga (om ikke så altforlenge) i tre år, og jeg har blogga nesten hver eneste av disse dagene. Toppbloggere blogger tre ganger om dagen, og kanskje er det derfor jeg ikke leser noen av dem - det blir alt for mye å holde styr på. Men blogger man mindre enn en gang om dagen, vil folk klage på lite oppdatering. Min gyldne middelvei ble derfor ganske fort once a day. Men det er ikke alltid man har noe å skrive hver dag. Siv har blogga uansett, selv om jeg har måtte vri hjernen for bloggmateriell til tider - kanskje er det ikke så dumt?

Use your creativity!

writing

Å blogge om at man ikke har noe å blogge om er teit. Det er også bedrabelig kjedelig å lese om det samme hver. Derfor har jeg av og til måtte snu hvert fiber i hjernen for å finne noe å skrive om. Akkurat der og da kan det være stressende, og ofte ganske kjipt, for jeg vil jo skrive; Det er hva man skal skrive som av og til kan være problemet. Men denne framtvinginga kan være stimulerende for kreativiteten - det har iallfall jeg en knapp på! Jeg må en gang i blant skrive om noe som jeg ikke ville skrevet om ellers, og jeg beveger meg kanskje på ulendt terreng. Jeg tvinger fram setninger, og jeg tror det kan bortstimulere litt av skrivetørka. Andre dager kan jeg ha tusen ting jeg vil skrive om, men det er lettere for lesere å følge med på en blogg, om de vet sånn cirka hvor ofte de kan forvente et innlegg. Siv blogger én gang om dagen, og da er det én gang om dagen, hverken mer eller mindre.

Siv
xxx

Ps. såfremst jeg ikke er superduperopptatt, og det ikke finnes noen forhåndsskrevne innlegg. Eller at jeg er på sommerferie, for da får jeg bare tid til et par i uka.
/Øverste bilde er linka, mens det nederste er et 'arkiv'bilde.

32 kommentarer:

  1. Jeg blogger bare når jeg har noe å dele eller tanker å få ut;)

    SvarSlett
  2. Jeg merker jeg også må vrenge tankene av og til for å finne noe å blogge om. Er dessverre dager hvor jeg ikke finner på noe i det hele tatt. :/

    SvarSlett
  3. Å det første bildet var stilig =D Jeg blogger aldri før jeg har en idé om hva jeg skal blogge om.. Derfor blir det ikke så ofte! Synes bloggen blir så kjedelig vist jeg bare skal sitte å skrive "åja, idag har jeg spist en brødskive med leverpostei.... sett litt gossip girl.... skrivd på eksamen.... spist... ok, natta. " :) hhehe, du skjønner! må ihvertfall ha noe å blogge om før jeg orker å blogge :) bilder eller noe å fortelle!

    SvarSlett
  4. Enig med deg, Siv! Tidligere så blogget jeg to ganger om dagen, men så ble jeg altfor avhengig av bloggen og måtte ta meg en pause. Nå blogger jeg en gang hver dag og er fornøyd med det! :)

    xx TraN

    SvarSlett
  5. Enig! Av og til må ein berre begynne, og så kjem det noko bra. Eller noko ekstra bra neste dag det er verdt å vente på.

    SvarSlett
  6. ~ Takker for kommentaren din. Den var varmende og jeg blir så stolt av mine feller jentemennesker som er enig i at nakenhet slettens ikke er farlig :)

    - Blogging gjør meg nesten mer trist enn glad. Nei, det må nesten være en løgn. Men det er, som du sier, så tungt å sitte å tvinge frem noe, når det fra før av er så lite. Men du er flink, Siv! Veldig, veldig dyktig til å skrive interessant innlegg hver dag :)

    SvarSlett
  7. søte deg :D jeg har nok endel kjedelige innlegg innimellom ja, følte meg litt truffet :p hoho. MEN jeg skriver aldri om at jeg "ikke har noe å blogge om" ... Fordi det VET jeg at er dødskjedelig å lese om...

    skulle forresten ønske at blogg.no hadde sånn der at man kan forhåndsbestemme når et innlegg skal publiseres.. Har ikke blogspot det? Hadde passet meg utmerket!! ;D

    SvarSlett
  8. skjønner veldig godt hva du mener. jeg har ofte litt skrivesperre selv og da blogger jeg bare ikke. bedre med kvalitet enn kvantitet :) ikke stress med det. blogging skal jo være GØY fremfor alt :)

    SvarSlett
  9. Jeg synes du blogger veldig bra ! :) Du blogger med lange innlegg, gode bilder selv om ikke du har tatt de, men linker til de :). Du skriver bra og har veldig bra innlegg :)

    SvarSlett
  10. Jeg blogger bare når jeg har noe å si :D

    SvarSlett
  11. Har også hatt dager hvor jeg er nødt til å tvinge fram innlegg, men nå går det stort sett av seg selv :)
    Her er det blogging én eller to ganger om dagen :)

    SvarSlett
  12. Det merkes stort sett ikke at du sliter med å ha noe å skrive om...de fleste innleggene dine er interessante eller morsomme!! Jeg også sliter litt iblant, og har da heller funnet ut at jeg like gjerne kan droppe å blogge den dagen. Jeg har så lite fritid, og føler ikke jeg orker å sitte å presse fram noe å skrive om....så jeg blogger når jeg føler for det!!

    SvarSlett
  13. hehe, heilt enig - det er kjedelig og lese om at ein ikkje har noke og blogge om, det er litt patetisk.. eg bare venter nokre dager om eg ikkje er i form eller ikkje har ein døyt og melde, bedre det - og det blir ein meir jevn kvalitet. Flink du er som får det til kver dag då, ikkje alltid like lett det!

    SvarSlett
  14. Såå enig meg deg, frøken!!
    Flinke du :))

    SvarSlett
  15. Jo mer en skriver jo mer har en å skrive om, uten at det er noe veldig spesielt. Det er ikke noe galt i å skrive om hverdagslige ting, men språket bør helst være bra og det bør være noe ved innlegget som gjør det interessant å lese. Å blogge for å blogge har jeg ikke helt sansen for. Hos deg er det mening i alle innleggene jeg leser, det avslører at du er dyktig med tastene!

    SvarSlett
  16. I en periode skrev jeg fem ganger for dagen, så gikk det ned til tre. Nå er jeg på i gjennomsnitt en gang om dagen, og tror egentlig det holder. Er ikke vits at man tvinger frem innlegg. Det er verken gøy for meg eller for de som leser bloggen min :)

    SvarSlett
  17. Jeg kan ikke merke at du sliter.. Du skriver så himla godt, alltid <3

    SV: Du fortjener alle :) Du er herlig <3

    SvarSlett
  18. er ikke alltid lett å finne på noe å skrive om nei :)

    SvarSlett
  19. Jeg har bare blogget i et par måneder, så jeg har fremdeles ikke fått den store skrivesperren enda - men det kommer nok. Det jeg synes er vanskelig er å finne tid. Nå under eksamensperioden er det nesten helt umulig.

    Jeg vil gjerne ha mine egne bilder o.l., og når jeg bruker mine egne bilder vil jeg gjerne fikse litt på kontraskt og skarphet osv. Tar raskt en time eller (og ofte mer) å lage et blogginnlegg. Gøy er det da!

    SvarSlett
  20. Ja der sa du det :) å blogge for å blogge blir jo fort ganske random... Noe jeg helt sikkert har gjort mange ganger, men så kan det også bare komme "tørketid" hvor det ikke blir noe. Og det er igrunnen greit!

    SvarSlett
  21. Liker at Siv blogger en gang om dagen. :) Før synes jeg det var for ofte, men det var fordi jeg var bare innom bloggeland ett par ganger i uka, så nå er det fint.
    Jeg har pleid å blogge når jeg har hatt noe å si, mens nå er det vel nesten annenhver dag - litt fordi jeg har mer å si, og litt fordi jeg har blitt flinkere til å få ting ned. :)

    SvarSlett
  22. Nei, er nok ikke lett å finne noe å skrive om hver dag. Derfor jeg valgte å lage musikkblogg. Musikk finnes jo i alle forskjellige sjangere osv, samtidig får jeg jo oppdatert meg litt på musikkfronten. Altså mange fluer i en smekk :)

    SvarSlett
  23. Jeg også tror bloggingen er bra for kreativiteten :)
    Skriver heller aldri "vet ikke hva jeg skal blogge"-innlegg, synes det er så kjedelig, sutrete og lite kreativt. Dette derimot, dette likte jeg :)
    Så er jeg en av dem som blogger opptil fire ganger om dagen i perioder da.

    SvarSlett
  24. Helt enig, og jeg kjører akkurat samme taktikk :) Man har alltid noe å skrive om, det handler bare om å finne ut hva :)

    SvarSlett
  25. Enig med deg Siven. Det verste jeg vet er sånn "Har egentlig ikke noe å blogge om i dag" Så hvorfor skriver du et dårlig innlegg da? det er greit å ta en pause om man er uinspirert, men man savner det jo så ille å da.. Vill ikke falle ut lissom. Håper det er fint vær hos deg, som du nyter

    SvarSlett
  26. Syns du har vært utrolig flink jeg, som har klart det i tre år! :-) Hver dag :-) Er enig med deg, at det er lettere å følge en blogg, om man vet hva man kan forvente av innlegg ;-) Har jeg masse inspirasjon, prøver jeg å spare på innleggene til dager jeg ikke har så masse inspirasjon :-) Innleggene som ble postet (utenom de kristian skrev) mens jeg var i syden, var jo innlegg jeg hadde spart opp til nettopp en slik periode :-)

    SvarSlett
  27. Jeg syntes du er utrolig dyktig som så og si har blogget hver dag i tre år :O Men det er ofte man må tvinge frem blogginnlegg, det kjenner jeg veldig på for tiden. Jeg er i eksamensmodus og da er det ikke alltid jeg klarer å formidle noe annet enn eksamen på bloggen min. Gah! Gleder meg til eksamen er over, så jeg kanskje får skrevet om noe annet enn det :)

    SvarSlett
  28. Jeg skriver ikke hvis jeg ikke har noe å dele. Og jeg gidder heller ikke få dårlig samvittighet hvis jeg ikke har blogget på en stund. Bloggen er min, og hvis folk klager på at jeg skriver lite, er de bare teite : )
    Men så klart, jeg misunner deg som klarer å skrive noe bra hver dag! : D

    SvarSlett
  29. Jeg tror du har rett; det er sikkert bedre for kreativiteten å prøve å finne på noe annet enn "jeg har ikke noe å blogge om i dag."

    SvarSlett
  30. hehe, jeg har også gått for ett innlegg om dagen. men det er søren ikke så lett det, heller! enda jeg legger da bare ut et bilde, slipper å vri hjernen for å finne ut noe bra å skrive... men det tar faktisk ganske mye tid, man må jo ta bildene en eller annen gang, redigere de, svare på kommentarer osvosv. menmen :)

    SvarSlett
  31. Jeg blogger mest når jeg føler meg inspirert, fordi det å presse på all slags bullshit har ikke noe poeng <3

    SvarSlett
  32. Jeg har ikke tenkt på blogging på denne måten før - jeg er enig, jeg tror det er veldig god trening å blogge selv om man ikke er videre inspirert. Det gjelder mange områder - å trene selv om man føler seg slapp og umotivert, å jobbe med skolearbeid selv om det ikke frister osv. Når man første bestemmer seg og setter i gang, så går det som regel bra. : )

    SvarSlett