16.05.2012

Halvdøs

Jeg vet ikke helt hva det kommer av, men jeg er i en halvdøs igjen. De kommer i ny og ned, disse tidene der jeg er mer i min egen fantasiverden enn i mine virkelige omgivelser. Jeg hopper og spretter, synger, smiler, ler og er overhyper, men når jeg kommer hjem tenker jeg. Tanker om alt mulig rart, men ikke det jeg burde tenke på.

Half Asleep, Half Awake

Sola skinner faktisk på himmelen, og jeg kan lukte av våren endelig er her. Utenfor klipper naboen plenen, og sykkelen roper fra sykkelstativet. Alle snakker om eksamener, men jeg klarer ikke å hente meg selv tilbake til den reelle verden. Skriftlig matteeksamen stresser meg, men jeg sier til meg selv at det enda er lenge til, så jeg orker ikke stresse. Ikke i dag. Ikke i går, og iallfall ikke i morgen! Da tentamene var ferdig lurte jeg meg selv, og jeg har derfor tatt mental sommerferie. Lekser gjøres halvhjerta, og når vi får beskjed om at vi skal ha en prøve, kommer det nesten som et sjokk. Jeg forteller meg selv at "gjør dette fort, Siv, så er du ferdig! Riv plasteret av kjapt og smertefritt!" Men skjer det? Njæ, kjappere enn andre, men ikke like fort som jeg skulle ønska.

half asleep

Så funderer jeg på om klassen vil glemme meg i sommerferien; Vil jeg måtte starte helt på nytt til høsten, eller er jeg såpass integrert at jeg vil ha noen å plinge på til om jeg befinner meg i en sosial krise? ( Dere vet at Siv kan overdrive...) Hva må jeg pakke til Skottlandsturen? Klarer jeg å finne meg sommerjobb? Når skal jeg i så fall ha tid til å gå tur på fjellet som planlagt? Blir været såpass fint at vi kan spille volleyball hele natta? Jeg er, som sagt, allerede i sommermodus, og her er beviset for det. Hadde dere spurt meg for en måned siden, ville jeg sagt at jeg liker å leve i nuet. Nå er jeg derimot en anelse mer klar for sommerferie. Litt i en halvdøs, altså.

Siv
xxx

/Bildene er linket

17 kommentarer:

  1. Håper det går bra på eksamen:)

    SV;Mhm:) Stilig med giveaway:)

    SvarSlett
  2. Du skriver så bra, og jeg kjenner meg veldig igjen i veldig mye av det. Håper du får en fantastisk 17.mai i morgen:)

    SvarSlett
  3. Det er en fryd å endelig kunne lese blogginnleggene dine igjen, Siv. Jeg har vært halvdøs i det siste jeg også, følte matematikk muntlig tappet hele hodet mitt, så klarte ikke å tenke på pedagogikkeksamen jeg hadde i går.. Gikk å tenkte på alt annet ! Heldigvis fikk jeg skrevet om et tema jeg følte jeg kunne mye om, så krysser fingrene. Lykke til med eksamen og ha en fin 17.mai feiring i morgen ;)

    SvarSlett
  4. Så enge du fortsette rå puste skal du se at alt løser seg på en eller annen måte :)

    SvarSlett
  5. Kjenner til dette! Jeg har eksamen om en uke i noe jeg absolutt ikke kan, men tenker på absolutt alt mulig annet - spesielt på sommerferie! Herre, så godt det kommer til å bli! ... men så var det å greie seg gjennom disse eksamenene først da. Huff.

    SvarSlett
  6. Uflaks å komme opp i matte synes jeg :/ Var livredd for at jeg skulle komme opp i R1, men jeg kom heldigvis opp i internasjonal engelsk :D
    Lykke til!

    SvarSlett
  7. Alt ordner seg vettu :)

    Vi får krysse fingrene for at våren er i anmarsj! Og at det blir herlig sommervær i vente ;)

    SvarSlett
  8. Hehe tror nok det er flere som er der når det gjelder akkurat den tanken ja!

    Btw: Jeg skal til Andøya på mandag, men siden vi har øvelse må jeg nok bare innfinne meg der noen sier jeg skal være og har dessverre aldri fri:P

    SvarSlett
  9. Har litt sommerfølelse jeg også om dagen, så du er ikke alene om det ;)

    SvarSlett
  10. kjenner veldig igjen den følelsen!
    det at jeg er enebarn også gjør at jeg er vandt til å være aleine så har ingen som maser på meg på samme måte som søsken kan gjøre. Det gjør at jeg fort kan snakke til meg selv og bli helt borte i min egen verden, bare slappe helt av! Utrolig deilig av og til selv om det har blitt en "uvane"

    SvarSlett
  11. Takk for at jeg ikke er den eneste, =) Jeg pleier å trene M, T & F på Frisk, men denne uken har jeg vært så døsig selv. Jeg har vært dårlig på treningen denne uken, =) Men hadde en suksessfull joggetur for noen timer siden, =)

    SvarSlett
  12. Slike døsige tider altså.. Håper de gir seg asap. Og så håper jeg at du har en alle tiders 17. mai!!! Hurra :D Kos deg søta!

    SvarSlett
  13. Jeg er også i sommermodus :D

    Ha en fin 17 mai :D

    SvarSlett
  14. Du har alltid så mye i tankene du Siv :D

    SvarSlett
  15. Skjønner deg så godt Siv!
    Du får bruke sommeren og all dens goder som gulrota di! Heng den på en pinne, bare en meter foran deg, så vet du hva du jobber for! :)

    x

    SvarSlett
  16. Skjønner godt hvordan du har det, men du må huske å nyte øyeblikkene nå også, før sommeren :-) våren er her, den siste måneden med skole før ferien, varmere dager, avslutningskos osv osv :-) Sommeren kommer nok til å komme før du vet ordet av det :-)

    SvarSlett
  17. Kjenner meg godt igjen, men forhåpentligvis tar du deg i det før det er for sent. :)
    Håper du gjør det bra på eksamen, og at du finner jobb og får tid til å gå på fjellet. :)
    Og så kan jeg fortelle deg at jeg tviler på at klassen glemmer deg; de tre årene på vgs (bare noen mil bortenfor), var det alltid sykt stas å komme tilbake. Og da reiste jeg mye lengre bort enn deg i de to månedene. :)

    SvarSlett