13.05.2012

Prokrastinering

Du vet den følelsen du får når du vet du må gjøre noe kjedelig? En sånn ting som du ikke egentlig har lyst til å bruke fritida di på, men som du vet du må gjøre? Den tyngende følelsen, motløsheten, som om lenkene har hektet deg fast, og du ikke slipper løs før du har gjort det du må gjøre. Du kjenner blodet trykke i årene når du tenker hvor mye du har på agendaen, og på hvor tungt det er å komme i gang. For det er det å gå over dørterskelen som er det tyngste. De sier det er bedre å rive plasteret av fort og smertefritt, enn å rive det av langsomt, men det er så mye annet som frister når du har noe viktig som skulle vært gjort: Sykle en tur, se på youtubecover, sette i oppvaskmaskinen, brette klær, lage pannekaker... Også var dagen over og du må gjennom de samme tankene dagene etterpå for å få gjort det som gjøres.






Siv
xxx

/Bildet er linket

32 kommentarer:

  1. Hehe kjenner igjen følelsen!

    SvarSlett
  2. Kjenner til den følelsen der ja! Haha :D

    SvarSlett
  3. Den følelsen er veldig kjent ja! :p

    SvarSlett
  4. Dette kan jeg alto om, Siv. Det er bare å ta seg selv i nakken og være streng, streng, streng. :D Men det er så mye annet gøy. Huff. Jeg driver faktisk med det akkurat nå. FYYY!

    SvarSlett
  5. Bææh det er så kjedelig å demotiverende. Man bruker jo ofte mer energi på å tenke og grue seg enn tiden det faktisk tar å gjøre det :P

    SvarSlett
  6. ååååhåhå jeg er DRONNINGA over prokastinering haha :) you are not alone!

    SvarSlett
  7. åå, her kjenner jeg meg godt igjen ja. I snart 3 uker har jeg nå utsatt å sende reiseregning til jobben, det er så utrolig kjedelig å fylle ut div skjemaer osv osv.. men kanskje idag, eller kanskje ikke.. hehe

    SvarSlett
  8. Himla typisk kor kjekt det blir å gjere kjedelege ting så lenge ein har noko viktig ein burde gjort! Eit tips: visualisering. Sjå for deg kor utruleg bra det kjem til å kjennest når det viktige er gjort. Funkar ikkje alltid, men hjelper av og til.

    SvarSlett
  9. Ja, derfor leser jeg bloggen din i stedet for å gjøre lekser... x(

    SvarSlett
  10. kjenner meg igjen.. skulle vasket leiligheten. kom meg opp av senga nå og ut i stua hvertfall. fremskritt :)

    SvarSlett
  11. Den følelsen kjenner jeg igjen, ja.. Og på slutten av dagen så innser du at du har kastet vekk dagen.. ;)

    xx TraN

    SvarSlett
  12. Jeg har erfart at det IKKE lønner å utsette ting ;)

    SvarSlett
  13. Gjør det nok alt for ofte :p

    SvarSlett
  14. Kjenner det helt klart igjen. Dro hjem fra skolen for et par timer siden med mål om å lage middag og så lese siste innspurt til eksamen i morgen, men her sitter jeg med sjokolade, serier og bloglovin ;)

    SvarSlett
  15. Syntes det hørtes ganske kjent ut ja!!

    SvarSlett
  16. Åhh, jeg er suuperflink til å utsette ting.... :/

    SvarSlett
  17. Uff, jeg kjenenr den følelsen så alt for godt ;) Og jeg er suuuuperflink til å utsette det jeg skulle ha gjort i dag til i morgen...
    ....eller i overimorgen!

    SvarSlett
  18. Vet akkuratt hvordan det er! Det er ille å ha det hengende over seg, men får meg ike til å gjøre det heller x)

    SvarSlett
  19. Den følelsen kjenner jeg igjen, og kanskje enda mer nå som eksamensinnleveringen bare kommer nærmere og nærmere...

    SvarSlett
  20. Haha. Kjenner meg veldig igjen! Jeg skulle jobbe med eksamensoppgaver i HELE dag. Nå er klokken 22.05, og jeg har ikke begynt en gang. Jeg har sovet i 16 timer da :D ... og gått en tur med hunden.

    SvarSlett
  21. åhh, den følelsen er den VERSTE! haaater virkelig det. har den ganske ofte også, fordi jeg er så ekstremt god til å utsette ting.... det finnes jo så mye kjedelig å gjøre, gidder da ikke å bruke tiden min på det.. haha. men jeg må jo det til slutt.

    SvarSlett
  22. Jeg kjenner meg veldig godt igjen der, =) Jeg har den følelsen når det gjelder å vaske rommet, eksamen =(, lekser... sånn kan listen fortsette. =) Pent skrevet, =)

    SvarSlett
  23. heheheheh, kjenner meg såå godt igjen. likte bildet!! uff... mmå nok bite tennene sammen og få lest litt pensum ja.

    SvarSlett
  24. det hørtes ut som meg og bacheloroppgaven min... jeg klarer litt nå og da, men det er de utroligste ting som er så mye mer interessant!

    SvarSlett
  25. sånn er jeg hele tiden hehe, eller mest hjemme da ikke så mye på jobb heldigvis.
    veldig bra illustrasjon til teksten.

    håper du klarer din dørstokkmil :) regner med inspo til dette innlegget kommer fra egen erfaring? og at du kanskje står litt der nå?

    SvarSlett
  26. Så bra å høre det er flere enn meg.

    Men av og til så må man bare prokrastinere litt.. Selv så liker jeg å tro at det er sunt å unne seg å slappe av litt ekstra i blant, og bare la alle de andre tingene vente til senere! :)

    x

    SvarSlett
  27. Hehe, gjenkjennelig! Syns dette bildet (googlet) er ganske så beskrivende: http://24.media.tumblr.com/tumblr_liw81hY4ww1qebymco1_1280.png

    SvarSlett