09.05.2012

To fine

I går leste jeg to blogginnlegg som gjorde inntrykk på meg. Det ene var Siri Vil sine tanker, med innlegget "Tjukkasjoggere", og det andre var Charlotte K sitt "Du vet du er forelsket når...". Begge disse kom egentlig ganske uventet, og de fikk meg til å smile en tirsdags ettermiddag. På litt forskjellige måter.

Cycling home as the sun 
sets

Siri sier at det er mer imponerende når tjukke mennesker løper, enn når spreke mennesker som liker det, gjør det samme. Innlegget er veldig fint, og det traff meg så jeg kunne føle meg litt stolt av å bevege meg. Det er ikke et superlangt innlegg, men for å få fram ei mening, trenger man ikke alltid så mange ord, heldigvis.

Cotton Candy

Charlotte derimot, la endelig grunnlaget for hvordan man vet om man faktisk er forelska. Alle spør, og de eneste svarene jeg noen gang har sett, er "når du tenker på personen 24/7". Jaha, ja, da er jeg forelska i hele ST1A altså, fordi de er mye i tankene mine for tida? Jeg la da heller sånne tanker på hylla. Nå er bare spørsmålet: Er det noe som heter innbilt forelskelse, og kan man i så fall skille mellom dét og en skikkelig en??

Siv
xxx

/Bildet er liinket

30 kommentarer:

  1. Jeg innbiller meg forelskelse hele tiden, og en gang (2088.. ehe) endte det i ett tre år langt forhold. Men personlig så syns jeg egentlig at både forelskelse og kjærlighet er to ting som er skrytt veldig opp i skyene, selv om jeg er dum nok til å bli en del av den rosenrøde galskapen noen ganger.

    SvarSlett
  2. Siri er jo awesome, digger Siri! Og digger deg, fine Siv! Vanskelig å si hva som gjør at man er forelska eller når man er det, kanskje når du føler boblende følelser og har lyst å kysse og kose med den personen? For det er kun min kjære jeg vil gjøre det med og ingen andre :)

    SvarSlett
  3. /vanskelig debatt, ja, kjipe greier

    (forskning.no er et fint sted å lese om forelskelse, at det er logisk å føle seg så sprø som man kan bli av forelskelse er greit å vite noen ganger :) )

    SvarSlett
  4. Eg diggar spesielt Siris innlegg, fordi eg kjenner meg VELDIG igjen. Eg er ein av dei som verkeleg hatar å jogge. Me burde få ekstra creds når me faktisk orkar å gjere det!

    SvarSlett
  5. Siri er jo fantastisk. Og ja, jeg kjenner meg igjen i det jeg også. Jeg HATER å jogge. Det er så forferdelig. Verste jeg vet.

    SvarSlett
  6. Høres ut som to gode og forskjellige innlegg som jeg absolutt må sjekke ut. Enig med Siri, det er flottere å se en kjukk person ute å trimme enn en veltrent en som faktisk liker å springe en mil å to.

    SvarSlett
  7. Høres ut som to fine innlegg:) Ja jeg tror det er noe jeg som heter innbilt forelskelse, da man ønsker å være forelsket i noen men følelsene egentlig ikke er der. Jeg har opplevd det en gang nå i det siste, om en gutt. Noen av vennene mine oppdaget en gutt de mente var perfekt for meg, da noen av dem fikk vite at han likte meg ble det skikkelig jubel blant vennegjengen. Jeg måtte slå meg på han osv. En stund innbilte meg selv at jeg likte han litt, men så innså jeg før jeg i det hele tatt sa noe videre om de følelsene at jeg egentlig ikke gjorde det. Jeg skulle ønske jeg likte han spesielt fordi han liker meg ( liker ikke å såre andre mennesker). Selv om man noenganger skulle ønske man kunne formane frem følelser kan man ikke det. Jeg tror det er viktig å følge sitt eget hjerte og lytter man ordentlig til det, er det ingenting som heter innbilt forelskelse bare ekte forelskelse:)

    SvarSlett
  8. Disse innleggene må jeg lese, takktakk. Og jeg er helt enig; jeg gapte mye mer da ei tykk dame kom løpende forbi meg i går, enn da mosjonistene gjorde det. :) <3

    SvarSlett
  9. Man kan jo faktisk bli forelsket i forelskelsen ;)
    Flink du har vært som har løpt 3 km i dag!

    SvarSlett
  10. SV: Haha, takk! :D Mulig den må sendes til og fra England, men så klart! Det var ganske lett, du klarer det helt sikkert!

    SvarSlett
  11. Hvilket blogginnlegg er vel bedre enn å bli inspirert eller le av? :D

    SvarSlett
  12. Likte begge innleggene utrolig godt! Det finnes jenter som må være forelsket i gutter hele tiden.. De klarer ikke å ikke like noen. Skjønner meg faktisk ikke på dem, for det er fint å være singel og leve livet! :)

    xx TraN

    SvarSlett
  13. må bare si at det nederste bildet var helt nydelig, skulle ønske jeg hadde tatt det selv :( haha. også må jeg bare si at NEI, selvsagt blir jeg ikke lei av alle de fine kommentarene dine!! åh <3
    og må nesten titte innom de to innleggene, hørtes interessante ut! hehe :)

    SvarSlett
  14. Det er sant at det er mer inspirerende å se de tykke jogge, for da ser man at de prøver og gjøre noe med det, og det me at de har den pågangs styrken som trengs! For uten serlig kondis er det hardt.

    Gode innlegg av de!:)

    SvarSlett
  15. Jeg likte veldig innlegget til SIri om tjukkasjoggerne. Jeg takker for støtten hennes ;-)

    SvarSlett
  16. Høres ut som to fine innlegg :)
    Også så fine bilder!

    SvarSlett
  17. hørtes ut som to bra innlegg! skal så klart gå inn å lese nå :D

    SvarSlett
  18. //det er bare å komme å spise restene:))

    SvarSlett
  19. De må jeg lese! :D takk for tips ^^

    SvarSlett
  20. Det er først når man får seg kjæreste og forholdet varer en stund at man vet hva virkelig forelskelse er - mener jeg i hvert fall! Jeg har tidligere vært forelsket, men aldri følt slik jeg gjør nå før etter at jeg møtte min samboer :-)
    Selvfølgelig kan man være avstandsforelsket, men jeg tror aldri man får opplevd det fullt ut uten å ha spilt videre på følelsene.

    SvarSlett
  21. Så koselig at du linket innlegget mitt! Tusen takk :D

    SvarSlett
  22. Takk for blogginnlegg tips:)

    SV;Får håpe våren kommer snart til nord da:) Våren har ikke kommet fullt her i sør,det er varierende vær osv.

    SvarSlett
  23. ja det tror jeg nok finnes! at man blir forelsket i selve forelskelsen :)

    SvarSlett
  24. Takk for tips. Dette innlegget må jeg sjekke ut <3

    SV. Ja sjekk ut, Siv :) En veldig søt blogg :)

    SvarSlett
  25. Nå ble jeg nysgjerrig, må klikke meg inn og se :)

    SvarSlett
  26. Leste Siri sitt, og følte meg relativt enig. Det er mye mer imponerende å se folk med avsky for trening som løper likevel. Applaus for de (det inkluderer meg, wee)!

    ~ Converse er deiliiiiiig!

    SvarSlett
  27. Jeg er så enig det med joggere :) blir alltid så utrolig imponert av de, spesielt de på treningssenteret, når de er ordentlig store, også går de fortsatt for å trene der, hvor så mange ser de og kanskje også dømmer de. Blir alltid glad av å se de der, for det viser at de ha mot! :)

    SvarSlett
  28. De skal jeg sjekke ut seinere :) takk for tips :)

    når det gjelder å være forelska tror jeg egentlig man bare vet det om man faktisk er reelt forelska :) hvis det er tilfelle har jeg nok aldri ordentlig falt for noen, men det har vært noen crushes som kunne blitt heftig forelskelse tror jeg..
    egentlig litt glad d aldri kom så langt for da hadde nederlaget vært vanskeligere å takle enn det er.

    SvarSlett
  29. Så hyggelig at du lenket til innlegget mitt, Siv. Takk!

    SvarSlett
  30. takk for tips, skal titte innom ! :-) Er godt å komme over innlegg som setter spor ^^

    SvarSlett